Hvor mange dupper pr. dag rundt ett år?

Mamma til G

Betatt av forumet
VIP
Hei.
Min er ett like rundt hjørnet å har 2-3 dupper hver dag. Har en liten periode kun hatt to dupper, men økt til tre igjen da hun ikke klarte å holde ut til legging kl. 18.
Kjenner jeg gleder meg til hun har mer enn to timer våkentid før ny dupp inntreffer.
Når er det vanlig at ungene bare har en dupp ila dagen? Og hvor mange dupper er normalt rundt ett-års alderen?
 
Vet ikke hva som regnes som normalt, men begge mine har vært nede på 1 dupp rundt ettårsalderen. Yngste var akkurat året, eldste litt yngre (men så sov han sjeldent mindre enn 3t i strekk også).
 
Min datter på 14mnd sover én dupp, spm regel kl 11-13 ca ;) Hun sovner for kvelden 18-18.30, og sover til 6.30-7.00 :)
 
Begge mine begynte med en dupp fra 14 mnd. Da sov de fra kl 11-14:) leggetid mellom kl 18-19:)
 
Mellom 14 og 15 mnd var min klar for èn dupp :)
 
2 dupper. Begynte i bhg da han var 14 mnd. og da tok de kampen med å redusere til 1 dupp. Var en slitsom periode :hilarious:
 
2 dupper. Begynte i bhg da han var 14 mnd. og da tok de kampen med å redusere til 1 dupp. Var en slitsom periode :hilarious:


Vet du om det tilrettelegges for to dupper i bhg., eller ønsker de kun en? Vet dette mest sannsynlig er individuelt fra bhg til bhg, men var det forsi dere eller bhg som ønsket redusering av duppene?
 
Vet du om det tilrettelegges for to dupper i bhg., eller ønsker de kun en? Vet dette mest sannsynlig er individuelt fra bhg til bhg, men var det forsi dere eller bhg som ønsket redusering av duppene?
Det var nok på tide da uansett. Bhg var villig til å tilrettelegge, men vi tenkte at det var like greit å la de kutte til 1 dupp også ga vi han korte dager i bhg og la han litt tidligere (kl 17:30/18) en periode.
 
Reduserte fra 2 til 1 dupp rundt 11 mnd alder. Men den ene var da 2-3 timer lang.
 
Kun 1 fra 10 mnd. Til gjengjeld sov han veldig lenge om gangen da, rundt 3,5 timer.
 
Yngste er 11 måneder. Han har to dupper per dag nå. Han gikk fra tre til to dupper ved 7 måneder.

Eldste hadde bare én dupp fra 1 år, og sluttet å sove på dagen fra 2 år.
 
Min 1 åring har to dupper om dagen. En rundt kl 9 og en rundt 13.
Da min eldste var 1 år sov ho sikkert 4 små dupper :hilarious:
Svigermor som jobber på småbarnavdelingen sier at det er helt normalt at 1 åringer sover 2 dupper når de begynner i bhg hvertfall :)
 
Min sover en eller to på dagen. Hadde bare én en lang stund, men virket som at det ble mer behov for søvn etter at mini begynte å krabbe og prate litt. Krever sikkert mye og blir mer sliten av det. I barnehagen sa de at de legger når barna er trøtte og at de sover én dupp sånn etter hvert.
 
Vår jente er 14 måneder og sover 1 lur fra 10:30/11-13:00, kommer an på når hun starter dagen. Legger seg rundt 18:30 og våkner ca kl 6 :)

Vi begynte med en lur da hun var 11 måneder, vi merket at hun ble vanskeligere å legge til den første luren, og drøyet den litt og litt hver dag og kortet ned på lur nr 2 frem til hun bare rakk en lur til dagen.
Men dette er veldig individuelt! Veldig vanlig at barn har to lurer opp til 15 måneders alder, og mange har fortsatt to lurer til bhg start :)
 
Frøkna her reduserte til 1 dupp i 7/8 mnd alder :) og er idag 13 mnd! Sover fra 10/11 -13/13:30. tar kvelden kl 19 og sover da i ett strekke som oftest til kl 06/06:30 :)
 
Sovet en dupp fra 10mnd av, men det var mer hun som bestemte selv! Men tror slikt er ganske individuelt, ganske store forskjeller innad barselgruppa hvertfall
 
Vesla var ikke over på to dupper før over året, og har såvidt kommet seg over på én dupp. Begynte med det like før hun startet i bhg ved 16 mnd.
 
Mini er 20 mnd og har stort sett 1 dupp nå. Det hender at det blir 2 dupper hvis han sover dårlig eller er veldig trøtt, syk osv.
 
Back
Topp