Hvor mange dager over termin?

Lille_venn

Flørter med forumet
Jeg er nå 8 dager på overtid og skal ha overtidskontroll på Ullevål i morgen. Noen som vet hvilken praksis sykehusene fører nå om dagen med tanke på igangsetting? Har jo hørt snakk om nye regler, men om disse har trådd i kraft ennå vet jeg ikke. Noen som har blitt igangsatt her? Og hvor mange dager over termin måtte du vente?
Merker jeg er litt nervøs for dette, men ut må han jo :)

Jeg fødte på Ullevål, men det er tre og et halvt år siden.

Jeg var på kontroll da jeg var 12 dager over, og ble satt i gang dagen etter, men det tok enda to dager før hun kom ut.

Dei nye "reglane" har dessverre ingen konkret "Fødselen skal settast i gang seinast XX dagar etter termin", det vert vel berre sagt at den gravide skal undersøkast og bli vurdert tidlegare enn før.

Dette er no snart seks år sidan, men eg kom på kontroll 14 dagar over (legen hadde visst gløymd å bestille time, skulle vore inne 12 dagar over). Då fekk eg valget om å sette i gang eller gå heim og vente nokre dagar til (<-- horribelt, spør du meg). Hadde eg vore heilt umoden hadde dei sendt meg heim igjen.

Eg valgte å få satt i gang fødselen og guten kom 15 dagar over termin. Frisk og fin, heldigvis.

Takker for svar Får bare vente å se hva de sier i morgen ! Vil jo helst at ting starter på egenhånd, men begynner å miste troen på det nå..he he..Som med alt annet finner man både "solskinns- og skrekkhistorier" når det kommer til igangsetting. Satser på at det går bra

var på overtidskontroll 7 dager over på Drammen. Skulle tilbake ei uke seinere for å bli satt igang hvis ingenting skjedde. 3 dager seinere gikk vannet, og dagen etter det igjen kom han.
Gikk 11 dager over.

Jeg fødte på Ullevål for 1,5 år siden.. Ble da satt i gang 14 dager over. Siden både jeg og mini hadde det bra ventet de til det lengste ja.. Baah.. Men er max 14 der ihvertfall som jeg vet.. Lykke til

Back
Topp