Hvor mange dager blør du, og hvor lang syklus?

Milla99

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Junibollene 2023
Snøfnuggene 2025 ❄️
Februarhjertene 2025
Hvor mange dager blør du, og hvor lang syklus har du? For to mnd siden blødde jeg i 5 dager, hadde da syklus på 30 dager. Denne gangen blødde jeg 9 dager, og hadde syklus på 35 dager. Jeg lurer derfor på om det er sånn at lange blødninger fører til lange sykluser? Nysgjerrig på hvordan deres sykluser er :)

Hvor mange dager blør du, og hvor lang syklus har du? For to mnd siden blødde jeg i 5 dager, hadde da syklus på 30 dager. Denne gangen blødde jeg 9 dager, og hadde syklus på 35 dager. Jeg lurer derfor på om det er sånn at lange blødninger fører til lange sykluser? Nysgjerrig på hvordan deres sykluser er :)
Har gjennomsnittlig sykluslengde på 26 dager og blør i snitt ca 4 dager. Ikke veldig stor variasjon for min del, men har hatt noen lange og noen korte sykluser uten at jeg har sett sammenheng med lengde på blødninga.

Har registrert mensen i flere år i appen Clue, så den regner statistikk for meg :) Måtte bare huske å skjule sykluser jeg har vært gravid og spontanabortert i, så de ikke tas med i analysen.

Har gjennomsnitlig 29 dagers syklus med 5 dagers blødning. De siste to dagene er veldig mild blødning. De få gangene hvor mensen ikke kommer på tiden har vært etter kraftig sykdom eller stress, ellers veldig regelmessig.

Hos meg er blødningstiden og lutealfasen ganske konstant, men det varierer litt når eggløsningen kommer. De syklusene som er kortere, har eggløsningen kommen tidlig, og de syklusene som er lengre, har eggløsningen kommet senere. Dette har vært helt uavhengig av blødningslengden for min del.

Jeg pleier å blø 5 dager. Blør mindre etter at jeg fikk barn føler jeg. Blør mest de 2 første dagene. Som regel en syklus mellom 28- 30 dager.

Back
Topp