Hvor mange bruker doppler her?

charnelle

Betatt av forumet
Tror nok ikke alle har behovet for å selv høre hjertelyden selv hjemme. Men selv er jeg over gjennomsnittet bekymret og synes det er fantastisk å kunne ha muligheten til å høre babyhjertet en gang i blant.
Flere som bruker Angelsounds i juni-gjengen? Og når hørte dere hjertelyden første gang?

Jeg bruker den!:) har prøvd å begrense meg veldig så ikke mer enn en gang i uka, å da hører jeg ikke veldig lenge, men bare sånn at jeg hører hjerteslagene:) første gang jeg fant hjertelyden var jeg 11+2, trodde jeg hadde funnet den tidligere, men det var visst min egen:p hehe er 14+2 idag:)

Jeg bruker det. Hadde en liggende fra forrige svangerskap, så da ble det vanskelig å la vær å bruke den. Hørte hjertelyden første gang i uke 10 :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Har en, brukt den sjelden, mest for kos når jeg har lagt meg å får å finne babyen og så snakke med den og sånn:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har en som jeg har brukt et par ganger. Mest som candleburn skriver, for "kosen" av å høre lyden. Jeg er ikke bekymra for at det ikke står bra til, men for å få et litt nærere forhold til babyen.

Jeg har lyst, men jeg vil ikke. Bor på bygda, og panikken kommer til å spise meg opp innenfra hvis jeg plutselig ikke skulle finne hjertelyden. Det skjedde med en venninne av meg, og hun kjørte til sykehuset og satte seg der til dem tok å ajekka at alt var ok:p

Sent from my iPad using BV Forum

Elsker den, bare det å ha mulighet en gang av og til å høre at alt er bra :-)

Skjønner ikke hvordan folk kan finne hjertelyden i uke 10 feks, når jordmor sier at de ikke kan høre hjertelyden så tidlig..? Er dere lenger på vei enn dere tror? Jordmor klarte ikke finne hjertelyden her i uke 12..

Jeg fant hjertlyden i uke 9+1. Da brukte jeg lang tid på å finne den. Jordmor har kanskje ikke like god tid på å leite som når man er hjemme og kan bruke så lang tid man vil??

Jeg har angelsound fra forrige svangerskap, fant den første gang i uke 12 ved første svangerskap. Denne gangen fant jeg den 10+6. Fant hjertelyd første gangen jeg prøvde med angelsound begge gangene... Hvor tidlig man kan finne hjertelyden avhenger av mange ting. Hvordan babyen ligger, hvordan livmoren din er, hvor morkaken ligger osv. Jeg er ganske sikker på at jeg fant den tidligere fordi livmoren vokste seg over skambeinet tidligere denne gangen :) Tror mange jordmødre kvir seg for å lete så tidlig, i frykt for å stresse den gravide dersom en ikke finner hjertelyd.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bruke den etter første gang, men jeg har/har hatt en god del blødninger, så trenger en liten "forsikring" på at det er liv innimellom... Prøver å ikke bruke den mer enn en gang i uken, når jeg ikke har blødninger bruker jeg den ikke i det hele tatt...

Jeg bruker angelsound sånn ca et par ganger i uka om morgenen:) bestilte den ikke før jeg hadde vært hos legen sist gang (14+5),for ville ikke prøve den uten å vite hvordan det stod til inni der:)

Jeg har angelsound, fant lyden i uke 12 :)

Skulle egentlig ikke bruke den mer, men klarer ikke la være. Lytter ca en gang i uka bare for å vite at det er liv. Slutter med en gang jeg har funnet hjertet :)

Skjønner ikke hvordan folk kan finne hjertelyden i uke 10 feks, når jordmor sier at de ikke kan høre hjertelyden så tidlig..? Er dere lenger på vei enn dere tror? Jordmor klarte ikke finne hjertelyden her i uke 12..

Hjertet begnner jo å banke i uke 6 eller noe, og noen uker etter det er det fullt mulit å høre. Min lege fant hjertelyd når jeg var 12+1, men "advarte" meg på forhånd om at det ikke var heelt sikker at hun fant den. Men hun traff rett på da :) hun sa det var lettere når jeg var slank, så de kan jo også kanskje ha litt å si for hvor lett det er å finne eller ikke.

Jeg har ikke angelsound da :)

Jeg har angelsound og bruker den ca en gang i uka :)
Fant hjertelyden i uke 10+2...synes jeg fant den litt tidligere, men det var først da den ble registrert på skjermen ;)

Back
Topp