Hvor mange barn har dere?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Har du flere barn? - Eller er det din første?

- Dere som har flere, hvordan synes dere dette svangerskapet forløper sammenlignet med tidligere svangerskap?

- Dere som venter deres første, er det noe ved graviditeten som overrasker dere?

Vi venter nr 3. Dette svangerskapet er det med mest komplikasjoner svangerskapsdiabetes tidlig i svangerskapet (kontra uke 32 ved de to andre) og i dette svangerskapet har jeg mye mer blødninger (uke 9, uke 14 og uke 17) mot ingen blødning de to andre svangerskapene.

Gravid med nr 4. Verste svangerskapet hittil når det gjelder utmattethet og kvalme[emoji86]

Gravid med nr 3. Hittil er svangerskapet fantastisk[emoji1373][emoji1373] håper det fortsetter i denne retningen [emoji4]

Med nummer 2 her. Ganske likt som sist, men merker godt at vi har en liten en som trenger mye.

Gravid med nr 3 her, kvalme, svimmelhet og utmatthet er mye verre enn de forrige. Tegn på bekkenløsning (første ingen, andre mye senere). Tror det har noe med at jeg ikke har mulighet til å hente meg inn igjen, er så trøtt og sliten!

Gravid med nr 2. Merker på kroppen at vi har en 2-åring for å si det sånn!
Er i tillegg mye mer sliten, har mindre energi, er kvalm og sliter med bekkensmerter. Reagerer sykt på lukter, og blir fort kvalm av det. I forrige svangerskap var det ingenting så tidlig!

Fikk icp sist, og forventer egentlig at det skal komme denne gangen også, siden det er 90% sjanse for å få det igjen.
Sist lå jeg i grenseland til svangerskapsdiabetes mot slutten av svangerskapet, så kan vel regne med det denne gangen også. Heldigvis noe jeg kunne regulere med kosten, og målingene var alltid fine.

En positiv ting denne gangen er at jeg ikke kan få blindtarmbetennelse, og må fjerne blindtarmen med baby i magen [emoji1][emoji1][emoji1] Det måtte jeg sist, da jeg var i uke 26.

Sist var jeg kun sykemeldt 2 uker ifbm blindtarmoperasjonen, denne gangen har jeg vært sykemeldt fra svangerskapsuke 7 (6+4).

Gravid med nr 2 - mye mer kvalm, uvell og trøtt i dette svangerskapet enn sist.

Nr. 2 nå:)

Sist var jeg kvalm fra uke 6 til ca 14. Lite energi i perioder, hadde et par blødninger, og mye kynnere. Ellers grei form.

Denne gangen kom kvalmen i uke 6, og er her enda (17+1):p Er generelt utslitt, kviser, fett hår, hormonell, reagerer mye på lukter, kjenner bekkenet (tror jeg) godt allerede..
Føler jeg reagerer MER på hormonene denne gangen:rolleyes:

Har to store jenter og husker ikke alle detaljer fra sist! Kvalmen hadde jeg ihvertfall andre gangen, sliten var jeg også! Den store forskjellen fra dette og det andre svanerksapet er at jeg har store jenter som klarer seg selv og kan hjelpe til! Sist var storesøster 1,5år..

Har ei på snart ett år og svangerskapene har til nå vært ganske like. Få plagsomme symptomer, men nå begynner jeg jo å kjenne at det er stor forskjell på å være gravid uten barn og med. Er veldig sliten, og det er litt krevende å ha nedsatt immunforsvar samtidig som man har ei lita ei som får med seg diverse smittestoffer hjem fra sine åpen barnehage-utflukter med pappaen. [emoji28] Vi er begge forkjøla for tredje gang på seks uker nå. [emoji29] Spent på den ordentlige barnehageoppstarten, som er rett rundt hjørnet.

Venter nr 2 nå. Og det svangerskapet her har vært så mye tøffere enn første graviditet. Jeg var dårlig første graviditet også, men på langt nær slik jeg er nå.. Kvalmen, oppkasten, svimmelheten og hodepinen er så forsterket.. vanskelig å si om det kommer av seg selv, eller at jeg nå i tillegg har en på to år som også skal ha oppmerksomhet. Sist var jeg i grei form fra uke 15-35.. nå er jeg 16+3 og er verre enn noen gang.. krysser fingrene for at det snart blir litt bedre [emoji1317]

Gravid for 7 gang, men har kun ett fullbårent barn fra før. Merker forskjeller fra da til nå. Da lå jeg syk med oppkast fra uke 10 til uke 37 da han ble født [emoji13] Nå er det bare slitsomt og tungt [emoji38]

Gravid med nr 3.
Dette er til nå det tøffeste svangerskapet. Det til tross for et likt forløp og brudd i korsryggen i svangerskap nr 2.

Er usikker på om det reelt er verre med kvalme og magesmerter eller om det bare føles verre ettersom jeg nå har en liten (1 år) og ta meg av på samme tid.

Svangerskap nr 2, og så langt stor forskjell fra første.
Første gang var jeg ikke kvalm, ikke særlig trøtt/sliten og merket i grunn ikke at jeg var gravid.
Denne gang har jeg vært veldig kvalm, sliten og trøtt. (Regner med det har litt å gjøre med 1-åringen som løper rundt). Fyser på forskjellige ting også.
Det eneste som er likt så langt er bekkenløsningen som kommer tidlig. [emoji849]

Er gravid med tredjemann nå.

Mye mer sliten og kvalm denne gangen. Er fremdeles helt energiløs. 16+6 i dag.

Med første hadde jeg bekkenløsning fra helvete og var helt invalid i mange uker. Hadde ikke det med nr. 2 og foreløpig ingenting denne gangen heller. :)

Er gravid med førstemann :)
Det som kanskje overrasket meg mest er hvor raskt jeg ble bekymret over at noe galt kunne skje. Vet det liksom rasjonelt at ting kan skje, spesielt tidlig, men jeg ble veldig glad med en gang og bekymret meg en del. Ble tidlig glad i nurket :Heartred Har heldigvis gått fint så langt :happy:
Og hvor trøtt jeg er :sleep011 Det var jeg ikke forberedt på.
Foruten så har jeg et helt fantastisk svangerskap uten symptomer (annet enn trøtt), så jeg synes det går overraskende greit :)

Jeg er gravid med min andre og dette svangerskapet har vært noe helt annet. Jeg danset meg gjennom første uten utfordringer. Det eneste jeg husker er halsbrann og vann i kroppen. Denne derimot, kremt ble tatt litt på sengen! Ekstrem kvalme fra uke fem med oppkast, halsbrann, bekkenplager, sliten, sur og trøtt, full av kviser og vekten stiger, men har liten matlyst (ingenting som frister, og blir fort mett) med førstemann var jeg bunnløs, hehe!

Back
Topp