Hvor mange barn ønsket du å få/ønsker du deg?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Mannen ville kun ha 2, jeg har alltid hatt lyst på 3. Ville ikke slå meg helt til ro med at vi bare skulle ha 2. Men så fikk vi tvillinger så da fikk jeg som jeg ville. :D :p

Jeg er ganske motsatt, voksenting er ikke viktig for meg. Jeg er mer barnslig;) Å få barn er noe jeg har lyst på så lenge, og da jeg endelig fikk det så var det ti tusen ganger bedre enn jeg forestilte meg.
Jeg kan godt sitte hjemme i noen år og bare ruge unger, og helst aldri jobbe.
Jeg savner ikke arbeidslivet eller tid for meg selv (annet enn når hun sover).
Å oppdra mine egne barn kjennes ut som er den eneste jobben jeg ønsker meg.
Det kjennes ut som livet mitt endelig har falt på plass, tidligere har jeg bare fomlet rundt uten mål og mening.
Jeg tenker at jeg kommer til å føle en sorg ved å si at jeg ikke skal ha flere barn, så jeg er veldig spent på hvordan deg kommer til å føles hvis jeg blir gravid igjen og sambo sier stopp etter det.
Men jeg kan jo så klart ombestemme meg, tiden vil vise:)

Moro å lese, fordi jeg føler at det er stikk motsatt!! :D Jeg elsker ungen min høyere enn noe annet, men jeg brenner også for jobben og kunne aldri tenkt meg å bare gå hjemme og "bare" oppdra den ene ungen etter den andre :)

Vi ønsket oss 4, men etter to tøffe svangerskap blir det nok 3 barn. Vi har 2, og tenker vi prøver om ca 12-14 mnd. Hvis vi føler at vi ikke er ferdige er det jo mulighet for å få flere, men satser på at det holder med 3 barn :p

Han blir 32 i november:)
Jeg tenker ikke så mye på sånt jeg, er vokst opp med mange som er godt voksne når de får barn. Pappa var 41 da søstra mi ble født.

Da er hab jo ung da:)
Mannen her blir nok og 41-42 før neste kommer, og det syns jeg ikke gjør noe.. Men syns det blir litt gammelt om vi skulle fått en atpåklatt når han er 47-48..

Da er hab jo ung da:)
Mannen her blir nok og 41-42 før neste kommer, og det syns jeg ikke gjør noe.. Men syns det blir litt gammelt om vi skulle fått en atpåklatt når han er 47-48..
Flere av kompisene til pappa har fått barn etter de har blitt 50. Synes det er greit jeg. Da har man litt eldre foreldre enn gjennomsnittet, men gjør egentlig det noe?

Jeg har alltid sagt at jeg vil ha 3-5 unger! Mannen sier 3, muligens 4. Så da er det bare å vente å se hvor mange barn vi har om 10 år :p Nå har vi fått nummer en, og synes det er og går over all forventning, så vi vet at det blir flere:) I alle fall en til!

• Liker
Reactions: BMC
Når eg var liten sa eg at eg ville ha 8 barn no etter og ha fått den første ønsker eg meg 3 kanskje 4 :)

Moro å lese, fordi jeg føler at det er stikk motsatt!! :D Jeg elsker ungen min høyere enn noe annet, men jeg brenner også for jobben og kunne aldri tenkt meg å bare gå hjemme og "bare" oppdra den ene ungen etter den andre :)

Jeg tenker det samme som deg, ble bare feit og sur av å gå hjemme :p også må jeg innrømme at jeg syns det er kjedelig med baby ;) men han er så klart verdens beste og alt det der, gleder meg veldig til jeg kan ta han med på sykkeltur, spille fotball osv. Jeg er nok litt rastløs av meg ;)

Je blir det maks en til. Fra unge nr tre må man jo nesten ha minibuss, hvertfall om man bor på bygda :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tenker det samme som deg, ble bare feit og sur av å gå hjemme :p også må jeg innrømme at jeg syns det er kjedelig med baby ;) men han er så klart verdens beste og alt det der, gleder meg veldig til jeg kan ta han med på sykkeltur, spille fotball osv. Jeg er nok litt rastløs av meg ;)

Je blir det maks en til. Fra unge nr tre må man jo nesten ha minibuss, hvertfall om man bor på bygda :p

Ja. Syns det er ganske kjedelig i lengden jeg og... men det er vel ikke politisk korrekt å si. Haha!! Her tror jeg faktisk samboer nyter tida hjemme mer enn jeg gjorde. Hvis vi evt skulle hatt flere, så hadde jeg nektet å ta hele fellesperioden. Det skjer ikke. Jeg orker ikke være hjemme så lenge igjen :P Men ingen som sier at mor må være hjemme så lenge heller :) er bare gammeldags å tenke at det er sånn...

Ja. Syns det er ganske kjedelig i lengden jeg og... men det er vel ikke politisk korrekt å si. Haha!! Her tror jeg faktisk samboer nyter tida hjemme mer enn jeg gjorde. Hvis vi evt skulle hatt flere, så hadde jeg nektet å ta hele fellesperioden. Det skjer ikke. Jeg orker ikke være hjemme så lenge igjen :P Men ingen som sier at mor må være hjemme så lenge heller :) er bare gammeldags å tenke at det er sånn...
Syns det er helt kurant å si det er kjedelig med baby. Nå er det morsomt, men de første 3-4 månedene når man omtrent bare sitter med puppene ute... Det var kjedelig det! Jeg var jo fult oppdatert på ALT som gikk på tlc om formiddagene :p

Syns det er helt kurant å si det er kjedelig med baby. Nå er det morsomt, men de første 3-4 månedene når man omtrent bare sitter med puppene ute... Det var kjedelig det! Jeg var jo fult oppdatert på ALT som gikk på tlc om formiddagene :p

Ja... Jeg fikk ikke sett tv engang :P ha ha ha! Men tida går sakte i den perioden...

Nei, jeg har vært ærlig å sagt at jeg syns det er kjedelig, sånn hvis noen har spurt. Koselig ja, men man kan jo ikke vare ha det koselig :p neste gang blir nok fellesoerioden til meg igjen, men etter tre mnd vil jeg begynne å jobbe feks 40%. Kan fint gjøre det selv om sambo jobber 100%, fordelen med turnus :p

Gørr drit møk kjedelig med baby.... Hvert fall når man hele tiden må amme hver andre time, får ikkje gjort en dritt, er konstant dautrøtt og så inn i h.... Ensomt... Bortsett fra to kompiser som har vært innom kanskje 1 gang i mnd hver så har eg ikkje hatt besøk av annet enn familie siden desember.... Så ja, eg er drittlei... Eg er et sosialt vesen og savner å være ute og preike med folk og har ikkje så lett for å bli kjent med folk.... Eg er visst litt intens... Men no, når eg så tydelig ser den utålmodige pøbelen min som kravler og tuller og når eg kitler han kommer med en sånn utrolig herlig latter.... Det er kos det... :D

Ja. Syns det er ganske kjedelig i lengden jeg og... men det er vel ikke politisk korrekt å si. Haha!! Her tror jeg faktisk samboer nyter tida hjemme mer enn jeg gjorde. Hvis vi evt skulle hatt flere, så hadde jeg nektet å ta hele fellesperioden. Det skjer ikke. Jeg orker ikke være hjemme så lenge igjen :p Men ingen som sier at mor må være hjemme så lenge heller :) er bare gammeldags å tenke at det er sånn...
Jeg var sykmeldt hele svangerskapet, og har fått hele foreldrepermisjonen. Holder på å gå på veggen til tider, selv om jeg syns det er koselig å være sammen med lillesøster. Da jeg begynte å jobbe fulltid etter første og hun gikk i bhg følte jeg vi hadde liten tid sammen, så nå vet jeg at jeg bare må ta vare på disse øyeblikkene og nyte tiden. Gleder meg til å jobbe igjen. Sa til mannen senest i går at man blir jo så ensom av å bare sitte hjemme, og ikke få brukt hjernecellene ordentlig :p

Jeg var sykmeldt hele svangerskapet, og har fått hele foreldrepermisjonen. Holder på å gå på veggen til tider, selv om jeg syns det er koselig å være sammen med lillesøster. Da jeg begynte å jobbe fulltid etter første og hun gikk i bhg følte jeg vi hadde liten tid sammen, så nå vet jeg at jeg bare må ta vare på disse øyeblikkene og nyte tiden. Gleder meg til å jobbe igjen. Sa til mannen senest i går at man blir jo så ensom av å bare sitte hjemme, og ikke få brukt hjernecellene ordentlig :p

Ja. Viktig å nyte den tiden så godt som mulig. Men for min del har jeg ikke klart å nyte tida noe særlig, med unntak av de siste månedene. Nå er jeg bare glad jeg er i jobb og kan gjøre noe nyttig og fornuftig for meg selv. Men merker jo selvfølgelig at jeg savner henne.

Back
Topp