Hvor mange babyer sover hele natta nå?

Satinsky

Prinsemamma
Lillegutt sover i 12 timer om natta, noen ganger 11-11,5, men det betyr at vi foreldre får mye søvn om natta, og det er helt fantastisk.Jeg våkner fortsatt flere ganger og bare må sjekke skjermen på babycallen, men veldig deilig at han sover, og virker fornøyd med det. Han ligger på eget rom.
 
Hender at hu mister smokken, men ellers er det fryktelig sjeldent at hu våkner for mat osv. Kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har hatt skikkelig våkennatt siden hu ble født. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ikke min.. Hun får mat i 23 tiden og våkner igjen alt fra 4-7 for mer mat.. går helt greit:)
 
Sluttet med nattamming, men våkner opp i 2 tia, får vann, igjen i 4 tia. Så vil han ta morning....så slitsomt, men håper det kommer s

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Seg snart....prøvd alt, men nei, han vil opp kl 04:-(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Sover fra 17.30-18 ish til 05. Får da pupp og sover videre til 07-07.30. Har ikke orket å ta kampen med måltidet kl 05. Føler nesten det blir litt feil da hun har vært liten og lagt på seg sakte.,. Men kommet seg litt nå!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her tror jeg vi kan se langt etter søvn natten gjennom.. Våkner 2 ganger for mat, og etr måltidet i 4-5 tiden kan hun finne på å bli våken å prate for så å hylskrike!
Vi leter etter tid for å starte kampen me avvenning av mat på natt, mn når sambo har jobb, og studerer to fag så blir d vanskelig etrersom at han må være opplagt.. Ikke har vi familie som kan avlaste i nærheten heller slik at man får sovet litt etr nattens kamp:p


Fra BV -appen
 
Her våkner hun en del ganger mellom tolv og syv! Hjelper som regel bare å gi henne smokken :) men blir ikke så mye sammenhengende søvn på oss! :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her soåver han absolutt IKKE gjennom hele natten.. Han våkner for mat TO ganger og rundt 5 ganger for smokk. Det ender faktisk nesten alltid med at han får 2 fulle flasker. Vi prøver hardt med vann, men nei da hadde han nok grått til morgenen.. hs sier at han ikke trenger mat på nattestid siden han er en stor gutt, men lillegutt mener noe annet... Åh hvor finner man styrken til å gå igjennom en sånn kamp da? Og hvordan få han til å sove hele natten?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her soåver han absolutt IKKE gjennom hele natten.. Han våkner for mat TO ganger og rundt 5 ganger for smokk. Det ender faktisk nesten alltid med at han får 2 fulle flasker. Vi prøver hardt med vann, men nei da hadde han nok grått til morgenen.. hs sier at han ikke trenger mat på nattestid siden han er en stor gutt, men lillegutt mener noe annet... Åh hvor finner man styrken til å gå igjennom en sånn kamp da? Og hvordan få han til å sove hele natten?


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg tror det viktigste er at man som foreldre er klare for å få sove om natta selv. Lillegutt her merket nok at vi hadde bestemt oss. Første kvelden var verst, da var det pappaen som fikk førti minutters jobb med trøst og legging kl 23, men han fortalte etterpå at han innerst inne var usikker, og det merket nok lillegutt. Da jeg kom inn og bare strøk han på hodet, sovnet han tvert. To netter til med en oppvåkning og gråt hver natt, som sluttet fort. Disse nettene fikk han vann, og det gikk fint. Har ikke fått vann om natta etter dette. De gangene han våkner, sovner han fort uten gråt. På morgenen ligger han og sier ho ho, og mamama, babababa, og sovner igjen hvis ikke vi står opp. Grensen vår går ved kl halv seks. Jeg vil anbefale Karin Naphaugs bok Sov godt hvis dere trenger noe å støtte dere på. Det hjalp i alle fall oss.
 
Her sov hun 8-12 t natta igjennom fra hun var to måneder. Men etter jul har alt endret seg. Mye sykdom og tenner på gang tror jeg så somregel sover hun 4-7 t så mat og noen timer til, sover lite på dagtid. Har en baby som sover lite generelt desverre, men føler jeg får nok søvn om natta. Ammes ganske mye, må puppen i søvn, og spiser gjerne to ganger iløpet av natta. Bruker ikke smokk..
 
Her soåver han absolutt IKKE gjennom hele natten.. Han våkner for mat TO ganger og rundt 5 ganger for smokk. Det ender faktisk nesten alltid med at han får 2 fulle flasker. Vi prøver hardt med vann, men nei da hadde han nok grått til morgenen.. hs sier at han ikke trenger mat på nattestid siden han er en stor gutt, men lillegutt mener noe annet... Åh hvor finner man styrken til å gå igjennom en sånn kamp da? Og hvordan få han til å sove hele natten?

Får han grøt på kvelden? Her måtte vi øke mengden grøt. Bruker nå nesten 2 dl vann og tilsvarende mengde grøt pulver , pluss att han drikker nesten 120 med melk etterpå

Sent from my iPhone using BV Forum


Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Legger seg kl 7, spiser kl 12 og kl 4. Våkner kl 7, får litt frokostpupp i senga mi, så står vi opp kl 8. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Sover aldeles ikke natta igjennom, vil gjerne ha mat i 23 tiden, og to - tre ganger etter d, mn han varierer veldig, så håper d er et tegn på at han er i ferd med å endre søvnmønster.. Jeg vil helst sende bort storesøster når han skal avvennes sånn at hun ikke våkner.. ;) mn er usikker på om han får i seg nok mat på dagtid, og derfor kompenserer på natta?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Sover 1900- 0700 :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Sover fra 19.30 til 06.00. 5 netter på rad nå


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Sov fra 19-06 i dag, en av få ganger. Forskjellen var at faren la og gav mat i går, jeg var ute :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Da er vi på nattavvenning.. Har nå vært hylgråt i 1 time, og obgentibg ser ut til å funke! Må vel bare "stå i det"... This is hard!


Fra BV -appen
 
Back
Topp