Hvor mange bøker må en fjerdeklassing ha bokbind på?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Fabulerer på boksokk-kjøp

Men han fikk seg en på bokhandeleren sist helg og har en fra i fjor som jeg har vasket.

Og enn så lenge bare ei bok som trengte det, norskboka.

Mattebok får han sener i uka, men den skriver de fortsatt i mener jeg, og da er det myk perm og ikke krav om bokbind heller.

Ingen sjokkerende nye fag på timeplanen, men mulig det blir flere fag på lekseplanen (og deved bøker som skal være med hjem, ellers har det vært en del fag som bare skjer på skolen) , hun norsk, matte og engelsk hjemme så langt

Så trenger han flere tro?
 
Har bare fått hjem enda 2 her. Og hu er i 6.klasse.

Men tror hu hadde rundt 5 bøker i fjor. Som jeg så hvertfall
 
5 bøker har jeg tatt sokk på nå[emoji23]
Hvilke fag da?

Bare en så langt her. Norskboka han selv hadde tatt sokk på mandag. I matte skriver de nok i boka og i engelsk hittil fått et ark...
 
Her er det 2 norskbøker, 1 KRLE, 2 mattebøker den ene skal ikke skrives i. Så var det 2bøker til ble jeg fortalt [emoji4]
 
Om det kommer bøker i så mange fag kan jeg kjøpe flere morsomme boksokker ja :)
 
Her var det 10... men da tok jeg også på de myke bøkene som ikke skal leveres inn igjen. Frøkna mente hun skulle ha på alle..
 
Hvilke fag da?

Bare en så langt her. Norskboka han selv hadde tatt sokk på mandag. I matte skriver de nok i boka og i engelsk hittil fått et ark...
I fjor hadde min 4 klassing 2 engelskbøker, 3 norskbøker, en mattebok per halvår, en Gaia bok og skrivebøker. Hverken mattebok eller engelsk oppgavebok som var til å skrive i, var det ikke lov å skrive i, så den måtte det bokbind på..

Jeg har på bokbind på skrivebøkene også jeg da :D
 
De har jo noen bøker på skolen somregel også som aldri kommer hjem, men de er jeg usikker på om vi pleier få hjem en tur for bokbind. Vi får se. Jeg bestiller nok noen boksokker jeg
 
I fjor hadde min 4 klassing 2 engelskbøker, 3 norskbøker, en mattebok per halvår, en Gaia bok og skrivebøker. Hverken mattebok eller engelsk oppgavebok som var til å skrive i, var det ikke lov å skrive i, så den måtte det bokbind på..

Jeg har på bokbind på skrivebøkene også jeg da :D

Høres ut som deres skole bruker samme bøker som oss. Jeg stusset litt i går da mitt barn har fått med seg en mattebok med bokbind på og når jeg ser i boka er den til å skrive i. Lurte da på om det er en brukt mattebok[emoji15]
Fikk de bok ved siden av til å skrive i da?
Merkelig at det ikke er lov å skrive i en skrivebok[emoji85]
 
Høres ut som deres skole bruker samme bøker som oss. Jeg stusset litt i går da mitt barn har fått med seg en mattebok med bokbind på og når jeg ser i boka er den til å skrive i. Lurte da på om det er en brukt mattebok[emoji15]
Fikk de bok ved siden av til å skrive i da?
Merkelig at det ikke er lov å skrive i en skrivebok[emoji85]

Om det er multi bøkene du tenker på så er det oppgavebøker opp til 5 klasse, de kan skrives i men mange skoler prøver å lære barna å skrive ininnførings og kladfebok framfor direkte inn i boka, det er for å få en myk overgang før de i 5 klasse må føre inn i egen bok og det ofte er større tekstoppgaver som skal føres inn, da er det lurt å ha øvd litt på innføring [emoji5] så det kan nok ha vært en brukt bok ja, selv om ingen har skrevet i den.
 
Det varierer veldig fra skole til skole. Alt etter hvilke bokverk man bruker i de forskjellige fagene.

Men alle flergangsbøker er vanlig å ha bokbind på. Noen skoler bruker engangsbøker som flergangsbøker og da må nok de også ha bokbind.

På skolen hos oss var det på 4.trinn i fjor 2x norsk, engelsk og 3x matte.
KRLE og natur- og samfunnsfag ble ikke tatt med hjem, så de trengte ikke bokbind.
Skrivebøker trenger i utgangspunktet ikke bokbind, men holder seg bedre med feks kontaktpapir på.
 
Høres ut som deres skole bruker samme bøker som oss. Jeg stusset litt i går da mitt barn har fått med seg en mattebok med bokbind på og når jeg ser i boka er den til å skrive i. Lurte da på om det er en brukt mattebok[emoji15]
Fikk de bok ved siden av til å skrive i da?
Merkelig at det ikke er lov å skrive i en skrivebok[emoji85]
Om det er multi bøkene du tenker på så er det oppgavebøker opp til 5 klasse, de kan skrives i men mange skoler prøver å lære barna å skrive ininnførings og kladfebok framfor direkte inn i boka, det er for å få en myk overgang før de i 5 klasse må føre inn i egen bok og det ofte er større tekstoppgaver som skal føres inn, da er det lurt å ha øvd litt på innføring [emoji5] så det kan nok ha vært en brukt bok ja, selv om ingen har skrevet i den.

Multibøkene vi bruker er slik at man skriver rett inn i boka til og med 4A boka. Både oppgaveboka på 4.trinn og 4B boka er ikke til å skrive i, Disse bøkene brukes om igjen. så der er det kladdebok ved siden av.
 
Multibøkene vi bruker er slik at man skriver rett inn i boka til og med 4A boka. Både oppgaveboka på 4.trinn og 4B boka er ikke til å skrive i, Disse bøkene brukes om igjen. så der er det kladdebok ved siden av.
Og noen skriver ikke i bøker til å skrive i. Unektelig sparer skolen penger på det...

Tiden vil vise hvor mange bøker det blir. Vi har vanlig papir til de tynne som ikke egner seg til boksokker om de må ha bokbind og fire nye boksokker på vei i posten, rett nok en av dem til mellomste.
 
Og noen skriver ikke i bøker til å skrive i. Unektelig sparer skolen penger på det...

Tiden vil vise hvor mange bøker det blir. Vi har vanlig papir til de tynne som ikke egner seg til boksokker om de må ha bokbind og fire nye boksokker på vei i posten, rett nok en av dem til mellomste.

Er nok ikke bare for å spare penger, overgangen er stor når de begynner i 5 med mellomtrinnsoppgsver som MÅ føres inne i egen bok, da er det greit å ha gode vaner på innføring, så jeg tenker det er bra for ungene[emoji5]
 
Back
Topp