Hvor mange av oss jobber?

2gang

Glad i forumet
Er for tiden sjukmeldt, men savner jobben. Skal bare hvile litt før jeg er tilbake!
Hva gjør dere om dagen?

Jeg har gått sykemeldt nesten hele tiden siden jeg ble gravid..
Sliter innmari med kvalme og oppkast..Så jeg går til kontroll 1 gang i uken for å bli fukgt opp..Legen vurderer fra gang til gang om jeg skal legges inn på sykehuset..Håper i det lengste på å slippe..

Så nå om dagen går jeg bare hjemme å kjeder meg,er inne her på BV og flyr på do å 

Jobber fullt jeg. Har et stykke å gå til jobb hver dag også ca 20 min hver vei. Spørs hvor lenge det holder, men føler meg i knall form så jeg håper jeg kan jobbe helt ut. Nå skal det sies at jeg må avvikle endel ferie før da og dte er jo Herlig bare det.. [:D]

Jeg jobber også for fullt. Skjønt, det er veldig vanskelig å konsentrere seg, jeg klarer bare å tenke på babyen!

jeg jobber 5o % i barnehage, og så går jeg på skolen ved siden av [:D]
Kjenner at det er en grei balanse akkurat nå....
Føler meg litt sliten etter 3 dager på jobb, men det er fordi jeg ikke er flink nok til å legge meg om kvelden da [:D]
Syns det går greit å være på jobb, noen dager er mer slitsomme enn andre, men å være hjemme frister ikke i det hele tatt!Men har vært en del syk nå siden jul..-håper jeg snart slipper det!!!!

Jeg går hjemme i en ordning som heter svangerskapspenger.
Økonomisk tilsvarer det å være sykemeldt, men jeg går hjemme fordi min jobb kan utgjøre en risiko for babyen.
Prøver å holde meg aktiv likevel, men det er ikke alltid like lett. -Er sofasliter av natur, se...

jeg jobber 100%. Har det bra men vet ikke hvor lenge det holder. Merker jeg blir sliten på slutten av arbeidsuken. Hva jobber dere med dere som er sykemeldt pga arbeidet er risiko for babyen?

Jeg jobber fullt hver dag 8 timer annenhver dag og 7,5 timer annenhver dag. Synes det er greit pga har kontorjobb...Gruer meg faktisk litt til å gå i permisjon....Håper jeg blir kjent med en hel del nybakte mødre som kan gå turer sammen og finne på ting, mens gubbene er på jobb og andre venner er opptatt med sitt.

Jeg er sjukmeldt pga bekkenlåsning [8|]

Jeg jobber 50% pga bekkenløsing og fordi jeg står hele dagen er det for tungt m 8 timers dag.

Jeg er sykemeldt på 7. uka....skal begynne å jobbe igjen om et par uker, men bare to dager og noen få timer i uka... Har hatt bekkenlåsning som begynner å bli bedre, men må ta det med ro. Skulle nesten ønske jeg hadde kontorjobb, hadde vært lettere å jobbe da. Er lærer, med mye musikk og gymtimer, så det blir veldig mye gåing og ståing og stress...lurer på hvordan alt dette skal gå.....[8|] Har hodet fullt av baby, flytting og alt annet enn jobben...føler meg litt "fraværende", ja....Vil egentlig bare være hjemme og ruge....[:D]

jeg ble sykemeldt i uke 8 for bekkenløsning[:'(]  blir nok sykemeldt ut svangerskapet

jeg er sykemeldt...har vært det siden 7 mnd[;)]

akkurat nå er jeg sykemeldt 100%.
Holdt ut i full jobb i 17 uker, for jeg hørte at trettheten skulle gi seg, men det gjorde den ikke, så nå måtte jeg ha litt tid til å ta meg inn igjen. men regner med å være tilbake etter ett par uker[:)] 

Jeg jobber 50%, pluss ekstravakter i hjemmesykepleien...  Turnus t/s/n.. Jeg har jo vært i toppform, men kjenner beina kan fort bli slitne etter en arbeidsdag... Kjenner godt etter og har roet tempoet ned... Har fått stor forståelse for dette av kollegaer...

Jeg jobber 100% turnus på sykehus, jobber på barneavd, så det blir ikke tunge løft. Men noen dager er sikkelig travle, og jeg ikke har lyst å stresse sånn nå når jeg er gravid. Heldigvis er det forskjellig fra dag til dag. Satser på å jobbe lengst mulig, helst helt til permisjoner begynner...

ORIGINAL: lottelura

Hva jobber dere med dere som er sykemeldt pga arbeidet er risiko for babyen?

Her er klipp og lim fra nettet:
Svangerskapspenger gis dersom det er forhold på arbeidsplassen som kan skade fosteret og omplassering ikke er mulig for arbeidsgiver. Det gjelder for eksempel arbeid som er fysisk slitsomt eller stressende, eller arbeid med kjemiske stoffer.

For eksempel personell som jobber med anestesi og løsemidler vil bli omfattet av denne ordningen.
Jeg for min del er miljøarbeider på et ungdomshjem. I mitt tilfelle kan man ikke si at arbeidet er fysisk slitsomt, men stressfaktoren kan likevel være svært stor til tider.

Jobber som assistent i en omsorgsbolig, men kun som tilkallingsvakt.. så det blir en del hjemmesitting.
I mars flytter vi herfra, så da blir det ingen jobbing på meg før eventuelt neste år engang... men det blir vel skole da, hvis ikke en baby til skulle dukke opp...

Det vet jeg ikke enda, begynner kanskje med 50 også øker jeg derfra, så mye jeg orker[:)]
ORIGINAL: Jinxie

Skal du tilbake i 100% da?

Back
Topp