Hvor mange av oss har født før termin?

Juli2022-gutt-Jan25-gutt

Blir kjent med forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Tenkte det kunne være interessant å se hvor mange av oss som havnet før, på og etter termin :)

Personlig får jeg ikke gå over og blir nok satt igang om det ikke skjer av seg selv noen dager før termin (20 januar)
Samtidig ønsker jeg gjerne å ha disse 3 ukene med fødselsperm til å hvile og forberede meg… men enkelte dager så kan han godt komme snart

Hva med dere andre?

Fødte nr 1 11 dager før tiden, altså i dag i min nåværende uke, uke 38+6.

I morgen er jeg 39, og regner med han holder seg inne da, mitt lengste svangerskap. Men jeg tipper jeg får ikke gå lenger enn til akkurat termin, 10.jan, da han er ganske nær 4 kilo. :)De fleste er sjokkert da ingen trodde jeg kom til å gå over 38+6, altså kan jo fremdeles føde i dag, men jeg tror ikke det. For min del kan han komme i morgen, nå er jeg lei.

Har en åpning på 1-3 cm å. Ingen rier, bare kynnere og mye nedpress. Må skje snart!

Jeg blir satt i gang til søndag 5/1, da er jeg 38+6. Regner med at det vil ta et par dager. Det har det gjort det de to andre gangen jeg har blitt satt i gang. Har måttet gå gjennom hele opplegget; ballong, full runde med tabletter og så at de tar vannet. Tipper lillegutt kommer 6. eller 7.januar. Termin er 16.januar :)

Til min store overasskelse som førstegangsfødende ble det akkurat på fullgått uke (37+0). Fikk alltid høre at mest sannsynlig blir enten rundt termin eller etter termin. :oops:

Ville preferert å være rundt termin. Heldigvis gikk det bra til tross 3 uker og 3 dager før termin.

Jeg er ikke lei av være gravid ennå, og har ingen kjent noe særlig tegn på at det begynner å nærme seg voldsomt heller. Så jeg håper på og ser fram til noen fine, rolige dager i permisjon i januar (har termin 22.) :love017
Jeg har også termin 22 januar:love017
Spennende å se når de velger å komme til verden :D

Jeg har også termin 22 januar:love017
Spennende å se når de velger å komme til verden :D
For en fin dag å ha termin! :happy: Det blir så spennende når det kommer til å skje, for oss begge. Det er min første, så jeg regner med å gå over tida. Men samtidig så ble jeg født litt tidlig selv, så vi får bare se.

For en fin dag å ha termin! :happy: Det blir så spennende når det kommer til å skje, for oss begge. Det er min første, så jeg regner med å gå over tida. Men samtidig så ble jeg født litt tidlig selv, så vi får bare se.
Hos meg har det vært litt andre veien. Nummer en kom 9 dager før termindato, nummer to kom 3 dager før og nummer tre kom på termindato laughing6
Jeg regner med at jeg føder noen dager etter termin hvis trenden fortsetter:laughing002

Jeg har født. Termin er i dag, men han kom for 6 dager siden ❤️

Back
Topp