Hvor mange av dere spotter selvom dere er gravide?

Får ila dagen. Hcg på onsdag 4+6 var bare 39. Så dette spørs vel.
Men én verdi alene sier ikke nok, stigningen er viktigere. 39 kan være akseptabelt det, dersom det da helst er rundt 60-80 i dag? Er det ikke ca dobling på etbpar døgn?
 
Men én verdi alene sier ikke nok, stigningen er viktigere. 39 kan være akseptabelt det, dersom det da helst er rundt 60-80 i dag? Er det ikke ca dobling på etbpar døgn?

Alle produserer forskjellig, og det er som du sier viktig at det dobbler seg. Men det finnes en tabeller å gå ut i fra. http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html. http://www.snartmamma.com/index.php/Diverse/hCG.html

Men det skal sies at ei veninne av meg hadde veldig lav HCG ut i fra termin dato. Men viste seg at hun ikke var så langt på vei som først anntatt.
 
Det finnes mer detaljert lister også, men det vesentlige er økningen. Så jeg er spent på dagens prøve.

Og imponert over svar samme dag, de fleste bruker et par dager på slike prøver synes jeg.
 
Det finnes mer detaljert lister også, men det vesentlige er økningen. Så jeg er spent på dagens prøve.

Og imponert over svar samme dag, de fleste bruker et par dager på slike prøver synes jeg.
Har også tatt ny hcg idag. Den sendes til Fürst, som har åpen kundestøtte til kl 21.00. Da kan man ringe inn og få vite svaret selv :)
(Bor i Oslo).
 
Ok, de fleste av oss er avhengig av at legen får svaret. Og de legekontor jeg har vært borti sender til sykehus eller lignende sånn i 14-15 tiden (etter det får man da ikke ta blodprøve som må sendes samme dag) og da får ikke de svaret før tidligst neste morgen. Enda en dag i gamle dager når ting gikk på brev, men nå få de det vel digitalt også.

Helt genialt med den servicen der :)
 
Last edited:
Ok, de fleste av oss er avhengig av at legen får svaret. Og de legekontor jeg har vært borti sender til sykehus eller lignende sånn i 14-15 tiden (etter det får man da ikke ta blodprøve som må sendes samme dag) og da får ikke de svaret før tidligst neste morgen. Enda en dag i gamle dager når ting gikk på brev, men nå få de det vel digitalt også.

Helt genialt med den servicen der :)
D er sånn jeg har gjort d nå. Fikk beskjed om å ta blødprøven i dag, slik at jeg kan få resultatet på mandag. Så nå er d bare å vente og se. Håper alt ser bra ut. Men alle symptomene forverres for hver dag som gå, håper d betyr noe positivt :)
 
Ok, de fleste av oss er avhengig av at legen får svaret. Og de legekontor jeg har vært borti sender til sykehus eller lignende sånn i 14-15 tiden (etter det får man da ikke ta blodprøve som må sendes samme dag) og da får ikke de svaret før tidligst neste morgen. Enda en dag i gamle dager når ting gikk på brev, men nå få de det vel digitalt også.

Helt genialt med den servicen der :)
Hcg i dag: 2500! :)
 
Back
Topp