Hvor mange av dere har mistet, og i hvilken uke?

Billiboo

Andre møte med forumet
Hvor mange av dere har mistet, og i hvilken uke? Jeg venter min første og kjenner jeg blir bekymret da jeg føler det er så mange som mister..

Dessverre tror jeg det er en del her inne som har opplevd dette[emoji26] Jeg har ikke opplevd spontanabort, men hadde et svangerskapsavbrudd i uke 19 i sommer. Prøv og ikke bekymre deg, det er flere påbegynte svangerskap som blir vellykket enn det motsatte:)

Prøv å ikke tenk for mye på det :) venter min første selv og har dessverre mistet 3 ganger i løpet av året. Jeg trodde ikke det var så vanlig og blei litt tatt på senga når det skjedde med meg. Jeg mistet rundt uke 5 alle gangene og det er først denne gangen jeg har passert uke 6 og til og med 7 ;) best å ikke lese så mye rundt på nettet, blir stortsett mer bekymret enn nødvendig.

Er selv gravid for tredje gang og har 2 levendefødte barn fra før, så det varierer nok. Ikke ta sorger på forskudd.:) Dette styrer ikke vi uansett.:)

På slike forum som dette er det lett å få inntrykk av at «alle» mister hele tiden. Og det er jo gjerne slik at man søker mot internett, forum og informasjon når man opplever noe som er skremmende eller usikkert i etbsvangerskap. Selv hadde jeg ingen behov for å hverken google meg ihjel eller spørre til råds på forum før jeg opplevde blødninger. Så da havnet jeg her :p
Poenget mitt er at jeg tror andelen som har spontanabortert er større på et gravideforum enn i samfunnet generelt.

Jeg har fire svangerskap bak meg. Tre friske barn og en MA i mars. Mistet i uke 6.
Dette er min graviditet nr 5

Mistet i uke 19 i fjor sommer. Jeg tenker litt sånn at det ikke hjelper hverken fra eller til om jeg er bekymret. Må bare (prøve å) la være å tenke på det.

Takk for svar! Trist å høre om de dere mistet.. Jeg tror nok at det er en sammenheng med høye abort tall på slike forum som dette ja. Huff, må prøve å la være p bekymre meg.. Rart at man skal bli knytt til noe som er så lite allerede [emoji24][emoji169]

Takk for svar! Trist å høre om de dere mistet.. Jeg tror nok at det er en sammenheng med høye abort tall på slike forum som dette ja. Huff, må prøve å la være p bekymre meg.. Rart at man skal bli knytt til noe som er så lite allerede [emoji24][emoji169]
Vet det er vanskelig, men bekymring hjelper absolutt ikke. Man må bare tenke at det som skjer, det skjer.

Dessverre tror jeg det er en del her inne som har opplevd dette[emoji26] Jeg har ikke opplevd spontanabort, men hadde et svangerskapsavbrudd i uke 19 i sommer. Prøv og ikke bekymre deg, det er flere påbegynte svangerskap som blir vellykket enn det motsatte:)

Huff. Kan jeg spørre hvorfor?:/

Huff. Kan jeg spørre hvorfor?:/

Det var en sjelden kromosomfeil og store misdannelser som ikke var forenelig med liv[emoji20] Det sies jo at det bare er tilfeldigheter, så satser på en frisk og fin spire denne gangen[emoji7]

Det var en sjelden kromosomfeil og store misdannelser som ikke var forenelig med liv[emoji20] Det sies jo at det bare er tilfeldigheter, så satser på en frisk og fin spire denne gangen[emoji7]

Huff. Da skjønner jeg :/ det er det helt sikkert:)

Dette er min fjerde graviditet, og forhåpentligvis mitt andre barn. Jeg har hatt to MA tidligere, begge i uke 12.

5. Graviditet, har 1 friskt og vakkert barn. Har mistet før uke 10 alle gangene. Veldig mange slipper å oppleve det, men er ikke mye man får gjort fra eller til så tidlig i svangerskapet.

Dette er andre graviditet med førstemann. Forrige gang hadde jeg MA i uke 14. Fosteret hadde vært dødt siden 8+4.

Back
Topp