Hvor mange av dere drikker kaffe?

Hello

Elsker forumet
JuniJubel2021
God morgen :) Hvor mange av dere drikker kaffe, og eventuelt hvor mange kopper? Sist graviditet mistet jeg heeeelt lysten på kaffe, men dit har jeg ikke kommet helt enda. Kjenner at morgenkaffen er litt savnet:happy::happy:
 
Jeg har sluttet nå. Savner kaffen veldig mye :( men tør ikke ta sjansen. Storesøster har diabetes type 1 og cøliaki og jeg tenker ofte at det er pga noe jeg gjorde i svangerskapet :( selv om jeg vet det det er helt høl i huet å tenke.
 
Jeg drikker en kopp kaffe til dagen..
jeg hadde for 5 uker siden en SA, kan ikke si at det var en sammenheng men mistet noen dager etter jeg fikk «koffeinsjokk» av en veeeldig sterk kopp med kaffe.. Så har redusert inntaket til en kopp til dagen.
 
Jeg drikker ikke kaffe, men 1 energidrikk om dagen. Med en liten i hus som står opp før fuglene fiser føler jeg at jeg trenger den koffeinen. :p
 
Lurer på om jeg skal unne meg morgenkaffen frem til den mest sannsynlig ikke frister mer. Har også en liten en som våkner før fuglene fiser:dance018:dance018
 
Jeg er avhengig av kaffe :hilarious: Så tenker ikke å slutte helt, men ihvertfall redusere inntaket betraktelig. Muligens teste ut koffeinfri kaffe ;) En god og varm kopp kaffe på morgenen er USLÅELIG :woot::hilarious:
 
Jeg drikker en kopp kaffe til dagen..
jeg hadde for 5 uker siden en SA, kan ikke si at det var en sammenheng men mistet noen dager etter jeg fikk «koffeinsjokk» av en veeeldig sterk kopp med kaffe.. Så har redusert inntaket til en kopp til dagen.
Det var nok ingen sammenheng :) koffein kan gi lav fødselsvekt f.eks, men, det er ikkje knytta til SA.
 
Jeg drikker ikke noe med koffein denne gangen :) Har opplevd to MA i uke 9, så tør ikke risikere noe som helst. Nyere forskning peker mot sammenheng mellom koffein og SA - så jeg tar ingen sjanser pga min forhistorie
 
Jeg prøvde å slutte helt, men fikk hodepine. Det ble for brå slutt når kroppen er vant til 3-4 kopper om dagen. nå drikker jeg 1/2 kopp kaffe på morgenen, og har kjøpt koffeinfri til å drikke om jeg får lyst på mer i løpet av en dag:)
 
Jeg var vant til å drikke en del kopper om dagen. For meg er det enklere å kutte tvert, enn å tillate meg selv så og så mange kopper. Blir bare stresset av å tenke «dette er min eneste kopp i dag» ... «forrige kopp var så liten, kan sikkert ta en liten kopp til» ... «kan jo like gjerne fylle koppen helt opp, da er den jo varm lenger»... Er flink til å lure meg selv, så jeg kan rett og slett ikke ha kaffe :depressed:

Prøvde meg på koffeinfri kaffe, men jeg syns ikke det var noe særlig og det fikk meg bare til å savne kaffe enda mer. Lager meg rooibos te når jeg vil ha noe varmt. Det smaker ganske godt, men blir jo noe helt annet.
 
Jeg drikker ikke noe med koffein denne gangen :) Har opplevd to MA i uke 9, så tør ikke risikere noe som helst. Nyere forskning peker mot sammenheng mellom koffein og SA - så jeg tar ingen sjanser pga min forhistorie
Ja, dette har jeg lest også, så blir jo litt usikker da :bored:
 
Jeg prøvde å slutte helt, men fikk hodepine. Det ble for brå slutt når kroppen er vant til 3-4 kopper om dagen. nå drikker jeg 1/2 kopp kaffe på morgenen, og har kjøpt koffeinfri til å drikke om jeg får lyst på mer i løpet av en dag:)
Samme som meg! Høres ut som en god plan fremover :happy::happy:
 
Jeg drikker ikke kaffe nå:rolleyes: Selv om jeg savner spesielt «morgenkoppen» - tenker jeg at den får jeg ofre.
 
En kopp om dagen :happy:
 
Drikker kaffe - men har forsøkt å kutte ned til en kopp :hilarious: Ellers blir det koffeinfritt
 
Jeg drikker koffeinfri om morningen og syns det funker helt fint. Friele sin er god :D Men hvis jeg er på kafé eller på besøk hos noen så unner jeg meg en kopp vanlig kaffe :Heartblue
 
Back
Topp