Hvor mange ammeinnlegg?

Kari85

Flørter med forumet
Er førstegangs og lurer på hvor mange ammeinnlegg dere tar med? Er dette noe de har på sykehuset og man bare trenger til hjemreisen eller må man ha for hele oppholdet selv?

Venter nr 1, en gutt, 12 august:)

Sniker. Jeg fikk skikkelig melkespreng, så på sykehuset brukte jeg tøybleier og en "bh" de hadde laget av strømper :-P Husker ikke helt hva jeg gjorde hjemme, men gikk nok en del gulpekluter. Etter hvert kunne jeg bruke ammeinnlegg, men måtte skifte veldig ofte. Men det er jo forskjellig hvor mye melk man får og hvor mye man lekker. Du kan jo ha med noen for sikkerhets skyld.

Kan være de har det på noen sykehus, men vil tro det er ganske standard å ha med egne. Ta en bunke du;-) går litt i begynnelsen!

Vel, jeg fikk nesten ikke melk før jeg kom hjem, men ville heller hatt for mange enn for få. Får heller bære med hjem igjen de som ikke brukes.

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Jeg hadde bare ullinnleggene med meg på sykehuset sist, melka kom først da jeg kom hjem. Men tenkte å ha med noen denne gangen just in case...

Jeg blir å ta med noen. Husker sist gang ble jeg veldig sår på nipplene, og måtte smøre meg med salve. For å ikke grise ut bh'en kan det være kjekt å bruke ammeinnlegg. :-)

Er førstegangs og lurer på hvor mange ammeinnlegg dere tar med? Er dette noe de har på sykehuset og man bare trenger til hjemreisen eller må man ha for hele oppholdet selv?

Venter nr 1, en gutt, 12 august:)
Tja kommer an på hvor mye melk du har med en gang, men ca en god bunke;) bedre med for mye en for lite. Så kan det være lurt med ull innlegg også selv om det er sommer, pluss purrelan salve mot såre brystvorter:)
Ull innerst, papir ytters, så slipper du at papiret klistrer til nippelsan:)

Venter nr 3 4. August:)

Begynte ikke å få melk før jeg kom hjem, så trengte ikke noen innlegg på sykehuset.. Endte opp med å gi bort pakken m ammeinnlegg jeg, da ullinnleggenr holdt lenge pluss at jeg lakk aldri melk;) vi er alle forskjellige melkekyr ;)

hadde ikke med innlegg på sykehuset sist, så min mor kjørte innom en butikk og kjøpte for meg, Hadde ikkje handlet inn det selv, så jeg hadde jo ei heil eske på sykehuset. Skal ta med en del denne gang, for jeg fikk mye melk veldig raskt sist.. greit med for mange enn for få, da det er noe man ikke får på sykehuset der jeg skal føde i alle fall :)

Jeg har pakket med 2 sett ammeinnlegg i ull og 2 sett med engangsinnlegg jeg kan ha på innsiden.

Back
Topp