Hvor lite kan jeg amme..

KristineBirgitte

Forumet er livet
..før jeg "må" gi henne MME? Og hvor mye MME i så fall i løpet av en dag?

Nora er helt uinteressert i pupp for tiden. Har prøvd "alt". Nå spiser hun litt morgen og litt kveld. Skal jeg gjette, ca en og en halv til to dl i døgnet. Noen dager litt mer.

Hun spiser godt med mat og drikker vann. Får to grøtmåltider om dagen, frokost og kvelds, så får hun brød til lunch og middag til middag + masse frukt.

Noen som vet?

Da trenger du nok ikke gi noe mme ved siden av [:)]

Virker jo som hun får masse mat, er jo mme i grøten, pluss at hun får pupp morgen og kveld..
Jeg ammet bare morgen og kveld med eldstemann da hun var 8 mnd, og jeg fikk beskjed om å bare fortsette med det..
Bare pass på at hun har nok tilgang til vann i løpet av dagen [:)]

ORIGINAL: Stor og lillesprett

Da trenger du nok ikke gi noe mme ved siden av [:)]

Virker jo som hun får masse mat, er jo mme i grøten, pluss at hun får pupp morgen og kveld..
Jeg ammet bare morgen og kveld med eldstemann da hun var 8 mnd, og jeg fikk beskjed om å bare fortsette med det..
Bare pass på at hun har nok tilgang til vann i løpet av dagen [:)]

FLOTT! Takk [:)] Synes "alle" maser om at hun får så lite pupp, men hun får jo bestemme selv så da har jeg tenkt at det er greit egentlig. Kanskje det bare er at jeg har vært så veldig ivrig med amminga tidligere.

Jeg har ikke spesielt lyst å begynne å koke flasker og kjøpe MME til stadighet ser du.. [8D]

Forresten, så var jeg nettopp kontroll med lille her og hs sa at når de er så gamle, så er det bare tull å skulle drive å begynne med flaske, men om man ville gi noe drikke utenom pupp skulle det være på tutekopp. ( Altså, for de som ikke har fått flaske tidligere )

Elias får MM kun morgen og kveld han, han er jo i barnehagen. Får ellers bare vann [:)]

Lille Putt ammes om morningen, litt til frokost etter frukt om han ønsker det. og rett før leggetid.

Da har han følgende måltider. Tidlig frokost kl 06 MM,  Mellomfrokost kl 10 fruktbeger og MM, Lunjs kl 12 grøt,
Middag kl 15 Middagsglass, kvelds kl 18 MM, Kosekvelds kl 18.45.

Leste i en bok fra helsedirektoratet at de liksom skal ha MM ell MME til hvert eneste måltid fram til de er året [&:] Men det skjer ikke her, Vann/fruktdrikk til de andre måltidene uten MM

Jeg gir som deg. Det gjorde jeg med førstemann også. Da sluttet jeg i tillegg å amme fra 10 mnd. Fra 10 mnd fikk de noe yoghurt i tillegg. HS sier det går fint.

Back
Topp