Hvor lite er for lite?

snerkulf

Forelsket i forumet
På travle dager har jeg stort sett alltid den samme bekymringen.... Hvor lite bevegelse fra mini er for lite?
Sånn som i dag så har jeg kjent bevegelser flere ganger, men ikke egentlige spark eller så hardt og mye som han bruker å bevege seg når jeg har stille dager og tid til å slappe av.
Huff... Bekymrer meg kanskje for mye, men er det flere her som har det på samme måten? At man merker mindre til baby på travle dager?
Jeg har vært sykemeldt i mine to andre svangerskap og da hadde jeg all verdens tid til å slappe av og "lytte" til magen, så litt uvant at alt er så travelt denne gangen.. :wtf:

Den lille sover gjerne når mor er i aktivitet, mens den kvikner til når mor slapper av [emoji12] pratet litt med jordmor om akkurat dette sist jeg var der, og da sa hun at det er helt normalt [emoji4]

Det er det kun du som vet :) alle babyer er forskjellige og noen er kjempe aktive mens andre er mindre aktive. Drikk et glass iskald brus ellerno og legg deg på ryggen. Om den lille ikke sparker eller beveger seg da så kan du ta en telefon til føden :) men stol på magefølelsen din. Det er kun du sol vet hvor aktiv din har brukt og vært :)

Det er ikke enkelt å si, men min erfaring er i allefall at jo travlere dager jeg har KO mindre kjenner jeg, men tror det Det her mer med at jeg ikke har tid til å kjenne etter.

Jeg merker mindre liv på travle dager, det er nok en blanding av at man ikke kjenner etter og at baby ofte sovner/er roligere når mor er aktiv. Så ville nok ikke vært beskymret for min del, men om du føler det skummelt rolig inni der ville jeg ringt føden/legen/jordmor.. Evt ul sjekk.. Bedre å snakke med lege o.l. for mye enn for lite.

Har pratet med jordmor om det. Fikk beskjed å spise/drikke noe søt og legge seg ned å kjenne på bevegelse man skal kjenne minst 10 spark løpet av 1 time om du forsatt ikke kjenner noe eller mindre enn det så må du kontakte jordmor eller ringe til sykehuset du tilhører. Ellers er det normalt å ikke kjenne noe hele tiden spesielt når du er i aktiv sover barn mens når du tar det med ro/sitter å kjenner man spark.

Back
Topp