Hvor ligger morkaka deres?

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hos meg ligger den mot magen, men mot toppen (Anterior Fundus). Enn hos dere? :)

Litt forklaringer:
Posterior: Bakre vegg av livmoren, mot ryggen
Anterior: Foran (mot magen)
Fundus: På toppen av livmoren (inni livmora ja ;) )
Lat dext: Side høyre
Lat sin: Side venstre
Djupt sete, Previa part og Previa centr, er foranliggende morkake, den ligger ned mot, delvis over eller helt over livmorens åpning.

Anterior nå. Posterior og dypt sete tidligere. Har hatt anterior de andre svangerskapene også

Posterior og anterior, den fremre ligger over toppen og der møtes de.

Anterior, merkes godt at den ligger midt på. Som i dag, hvor jeg knapt har kjent lillegutt :-\

Anterior. Tror den ligger ganske høyt opp da, for jeg kjenner spark ganske tydelig et stykke opp på magen også:)

Anterior lat dext vil jeg tro det blir da. Foran, men ut mot høyre side.

Har jo to morkaker jeg.

Ut ifra jordmors beskrivelse er det en mot toppen av livmora, og den andre er ca 4 cm fra mormunnen.

Anterior, merkes godt at den ligger midt på. Som i dag, hvor jeg knapt har kjent lillegutt :-\
Har d helt likt, noen dager kjenner jeg nesten ingen ting. Må ligge på siden eller sitte i ro over lang tid for å kjenne prinsen min. Håper vi får kjenne litt mer snart, men det er vel litt sånn når morkaka ligger som en airbag foran .

Anterior her også, ser at vi er mange med det - trodde ikke det var så vanlig jeg?

Back
Topp