Hvor ligger listen for å sykemelde seg?

Kulemagen

Andre møte med forumet
Jeg svimler og er sliten konstant. Fungerer langt i fra normalt.
Når jeg kommer hjem fra jobb klokken 1600 sover jeg frem til 2000, spiser og legger meg klokken 2300
Så jeg er kun våken når jeg er på jobb i grunn. Men jeg har jo valgt dette selv. Jeg ønsker ikke at arbeidstedet mitt skal lide over mine familievalg.

Jeg ser på min termingruppe på facebook at alle sykemelder seg over noe som jeg mener er en lav sko.
Bekken er jo en ting. Da kan man jo eventuelt jobbe hjemmefra. Å være 50% sykemeldt betyr jo ikke at man skal være hjemme 50%. Føler at alle som er sykemeldt bare er hjemme uansett årsak.

Er du sykemeldt? Går du hjemme i tiden du er sykemeldt eller har du tilpasset arbeidsdag?

Hvorfor er du sykemeldt?

Hva mener du om alle de sykemeldte damene?

Dersom jeg ikke har klart å være våken etter jobb pga svangerskap eller sykdom hadde jeg sykemeldt meg. Det er fordi jeg har barn hjemme og vil/må være til stedet for dem. Har og sykemeldt meg pga søvnproblemer/manglende søvn nettopp fordi derfor ut over sikkerheten på jobb og ikke minst på vei til jobb.

At noen sykemelder seg tenker jeg ikke noe på det er en sak mellom de og legen. Men dersom noen sykemelder seg fordi de har gjennomgått unødvendige/frivillige plastiske operasjoner da blir jeg sinna.. Det synes jeg er helt feil skattebetalerne skal betale for.. Men ved sykdom og tunge svangerskap f eks.. Ingen problemer med. Er ikke alle som kan jobbe hjemmefra heller. Og noen trenger rett å slett å hvile mye/ligge rett ur mye ila dagen osv..

Jeg er sykemeldt fordi jeg har hyperremises. Ja, jeg velger selv å få familie, men jeg syns familie er viktigere enn jobb. Og, jeg klarer ikke å gi elevene den undervisningen de trenger og har krav på så lenge jeg kaster opp store deler av dagen.

Jeg tenker at man ikke sykemelder seg selv, det er det legen som gjør dersom det er medisinsk grunn for det. Terskelen varierer med type jobb, og ellers hvilken familiesituasjon man er i, og hvor flink arbeidsgiver er til å tilrettelegge. Det er veldig mange som ikke har muligheten til å jobbe hjemmefra, og jeg tror de fleste ønsker - så langt det går - å gå på jobb hver dag.

Jeg er 50% sykemeldt og jobber hver dag. Jeg sliter med oppkast og kvalme, men klarer å jobbe litt om jeg får hvilt meg før jobb.
Arbeidsdagen min er 10:30-14:30 og det holder i massevis for meg nå.
Jeg er 14 uker på vei med en travel 3-åring som jeg ønsker skal ha en mor som er litt tilstede i løpet av dagen. Det er viktigere for meg at hun har en mor som fungerer (til en viss grad) enn at jeg skal ligge i fosterstilling på doen på jobben fordi jeg presser meg for mye.

Nå er ikke jeg gravid, men det er ikke mer enn 7 måneder siden jeg fødte. Jeg ble tidlig sykemeldt 50% i svangerskapet, og så lenge det var for meg og fosterets beste, hadde jeg ikke noe problem med dette. Jeg har hypothyreose (lavt stoffskifte), som var vanskelig kontrollert under svangerskapet. Noen dager fungerte jeg, andre dager ikke. Da var 50% en løsning. I tillegg er der her en viss fare for dårlig fostervekst. Jeg var også plaget tidlig med mye og kraftige kynnere, som spesielt ble utløst da jeg var i arbeid. Jeg jobber i butikk, så muligheten for å jobbe hjemmefra var lik null, desverre. Jeg skulle ønske jeg kunne jobbet 100%, men det lot seg ikke gjøre. Jobb er viktig, men familie og helse først tenker jeg :-)

Jeg er ikke sykemeldt nå, men har vært mye sykemeldt.
Jeg har en del kroniske plager som slitasje og betennelser. Når jeg begynner å få store smerter (døgnet rundt) så ber jeg om tilrettelegging, det funker stort sett. Men når det kommer til det punktet at jeg har store smerter som fører til lite søvn og sterke smertestillende må jeg sykemelde meg, dette pga min egen sikkerhet da jeg har lang vei til jobb.og for å ikke gjøre feil på jobb da jeg jobber med mennesker og medisiner.
Å jeg har barn som trenger meg.

Back
Topp