Hvor ligger din baby,og når kan de ikke snu seg lengre?

Mcharlotte

mcharlotte
Har dere fått sjekket leie til bebisn? :-) Jeg er 29 uker, og han ligger med hodet ned.
Kjenner hikking i rumpa/bekkenet, så har hatt mistanker om det i et par dager, og legen bekrefta det ;-)

Blir han liggende med hodet ned nå fram til fødsel, eller kan han endre leie?

Min snudde seg med hode ned i uke 27, og føler den forsatt ligger med hodet ned, siden presset blir tyngere og tyngere, noen ganger føler jeg at jeg blir sikkerlig tissetrengt, at jeg bare må på do med engang... lurer noen ganger om jenta har festet seg.

Men jeg har hørt at ungen kan endre leie helt frem til fødsel, veldig inviduelt der :)

Lillegutt har ligget med hode ned siden uke 20.

Gutten min sitter, er 32 uker på vei. Skal til sjekk om han har snudd seg i uke 35 igjen for å sjekke om han har tatt til vett og snudd seg. Skjønner dette er veldig individuelt og at de kan snu seg helt frem til dagen de blir født.

Da jeg var på kontroll forrige uke lå den med hodet ned. Nå har den snudd seg, kjenner hikkinga mye lenger opp. Jeg er 32 uker i dag. Den kan fremdeles snu seg, foreløpig har den greit med plass. Tenker de kjenner etter neste gang jeg skal på kontroll, da er jeg 34 uker. Så 2 uker etter det igjen i uke 36.

Hun lå med hodet ned på kontrollen for 2 uker siden, og det gjør hun nok fremdeles.

De kan snu seg helt frem til fødsel, så frem ikke hodet er festet. Hvis hodet er festet så kan de ikke snu seg, men de kan selvsagt bevege armer, bein og kropp.

Jeg er 29 uker og føler at hun snur seg flere ganger om dagen, klarer ikke å kjenne hvordan hun ligger, men kjenner spark og dytting overalt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har hun hvertfall ligget med hodet ned, tror hun gjør det enda:) Storesøster lå på tverra i uke 37, så var inn på sykehus på vending med henne:)

Lille gutten min ligger på tvers, med hodet til venstre og rompa til høyre :p virker ikke som om han har tenkt til å feste seg med det første :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nutta vår ligger med hode ned, liggi sånn i snart tre uker.. Men hode har ikke festa seg:)

Her ligger han med føttene ned, var på kontroll i går. Men er 3.gangs fødende så her kan han snu seg flere ganger enda;)

UL hos fastlegen i dag viser at hode til snuppa ligger langt ned. 29+2 i dag.

Hvordan kjenner dere hvordan babyen ligger? Synes det varierer veldig hvor jeg kjenner spark - og noen ganger kan jeg kjenne en kul, men hvordan vet jeg om det er hodet eller stumpen?

Jordmor var usikker i dag, men hun trodde hun "satt", med rompa nederst i bekkenet og hodet opp mot ribbeina. Hun har fortsatt masse plass til å turne rundt, da, så regner med at hun snur seg etterhvert ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ligger med hodet festet veldig langt ned iflg jm på 36 ukers kontroll forrige uke. Kjennes som om han stanger inn i skambeinet.

Jordmor var usikker i dag, men hun trodde hun "satt", med rompa nederst i bekkenet og hodet opp mot ribbeina. Hun har fortsatt masse plass til å turne rundt, da, så regner med at hun snur seg etterhvert ;)

Hun snudde seg, og nå ligger hun med hodet godt nedi bekkenet. Ikke festet, da, men det regner jeg ikke med heller, som tredjegangs.

Jenta mi har ligget med hodet ned siden uke 35, og gjør det enda (uke 38) :-) hodet er ikke helt festet men jordmor trudde ikke hun kom til å gjøre det før vannet gikk.

Første barnet vårt kom med føttene først. Han snudde seg flere ganger fra hode til sete helt frem til jeg fødte.

Denne gangen har babyen lagt med hodet ned siden uke 28 og hodet festet seg i uke 34. Så jeg får to vidt forskjellige opplevelser, og er veeeeldig spent nå som det nærmer seg! :)

Back
Topp