Hvor ligger babyen

Ønskerbabynr2

Blir kjent med forumet
Hei :) Jeg er 13+4 med første baby og lurer på hvor den ligger i magen nå. Har fått en rund og fin mage og tror selv at babyen ligger på høyre siden. Det er ømt når jeg stryker, trykker eller tar på denne siden. I tillegg føler jeg at jeg innvendig klarer å kjenne livmoren når jeg bøyer meg frem f.eks., men vet ikke om det går an?
 
Livmoren er vel ganske midt på, (ca 8-10cm nedenfor navlen v/14 uker som jeg er nå, er neppe så stor forskjell fra deg!) legen min igår viste meg hvordan jeg kunne kjenne den selv, var bare kontrasten mellom relativt myk mage rundt navlen og plutselig hardt lengre ned
 
Det kan godt stemme det, det er også nokså store variasjoner på hvor livmor /baby ligger. Jeg er 15 uker nå, og kjenner spark og dytt rundt navlen :)
Da jeg var førstegangsgravid kjente jeg tydelige spark tiø høyre for navlen før tul, fikk beskjed om at det nok var tarmene jeg kjente for det var for høyt oppe, men ul viste at beina lå næyaktig der jeg sa :woot:

Så jeg tror nok du kjenner riktig jeg :)
 
Når jeg var hos jordmor så lyttet hun etter hjerteslag og fant den på venstre side. Jeg selv har alltid hatt en følelse av at babyen ligger på venstre side :happy:
Er der hvor jeg er ømmest.
 
Back
Topp