Hvor lett smitter det?

Durken

Forumet er livet
Storesøster har antagelig omgangssyken her. Vært dårlig hele uka.
Hva er risikoen for at lillbror på 5 uker blir syk?
Og hva gjør jeg i så fall om han skulle bli dårlig?

ORIGINAL: Guerlain

vil si veldig høy.Det er jo utrolig smittsomt.Om han blir syk så må du bare amme amme amme,babyer blir veldig fort dehydrerte

Tror ikke det er noen krise om han blir syk altså.Det går som regel veldig bra!

Kaster babyer opp? Er det sånn jeg vil merke det?
Han har hatt litt vondt i magen de siste dagene, men tror det bare er vanlige luftsmerter.

Om du ammer så er det mindre sjans for at babyen får det, er slik jeg har hørt iallefall. [:)]

God bedring i huset, og håper minien slipper unna [:)]

tror ikke den lille får det så lett nei...de har så masse antistoffer fra deg og hvis du ammer,så er jo det enda bedre[:)]får håpe babyen slipper unna[:)]
ORIGINAL: Guerlain

vil si veldig høy.Det er jo utrolig smittsomt.Om han blir syk så må du bare amme amme amme,babyer blir veldig fort dehydrerte

Tror ikke det er noen krise om han blir syk altså.Det går som regel veldig bra!

I jula har jeg og hele min og sambo sin famili enten spydd eller driti eller begge deler. og faktisk så har ikke vår sønn på 11mnd blitt smittet. men leste en lege som hadde skrevet at det smitter fra det bryter ut og vanligst til 2 dager etter endt omgangsjuke(men kan være smittsomt til 1uke etter endt sjuke)

Håper ungen din slipper unna..=)

Er ikke så stor sjanse for at babyn får det, ettersom de får masse antistoffer gjennom morsmelka, så de er godt beskytta.

jeg tror ikke en så liten baby blir så lett smitta.selv om det er utrolig smittsomt.jeg har sluppet unna omgangsyken hver gang selv om alle andre i fam.har hatt det.er nøye med hånd hygene.den ene gangen vi lå med omgangsyken allemann var minste snuppa 5mnd og hun slapp unna[;)]

Back
Topp