Hvor lenge

Sist var jeg kvalm fra uke 6-9 (MA) sist fullgåtte var jeg litt uggen uke 7-13 denne gangen er jeg bare uggen bittelitt noen dager. Så håper det vedvarer slik

Med første ble jeg kvalm i 2 uker fordi jeg luktet ALT de to ukene, men så ga det seg. Nå har ejg vært kvalm siden uke 1. Er i uke 10 nå :(

Er fortsatt kvalm i uke 11 nå. Men tror det henger en del sammen med forstoppelse. Det fyller seg i magen og presser på og da blir jeg så kvalm, så det blir værre utover dagen. Har hatt noen dager med kvalme fra morgenen av, men det virker å roe seg litt nå. Nå er det værst om jeg ikke får spist med ca 1-2 timers mellomrom. Går så sykt kort tid fra ett måltid til jeg blir kvalm og dårlig, så spiser ofte. Men glemmer meg jo noen ganger, og da er det på’n igjen.

Jeg har noen dager der jeg er så kvalm om morgenen at jeg bare kaster opp. Men stort sett er det ganske bra. 14+5 idag (og spydde grundig imorges)

Husker ikke hvor lenge det har vart de andre gangene. Men jeg er i uke 12 nå og spyr enda hver dag

Sist var jeg kvalm til uke 16-17 ca. Kastet opp siste gang i uke 17... Denne gang er jeg blitt bedre nå i uke 10..

I denne artikkelen står det:
"Omtrent samtidig med at kvalmen gir seg (rundt 12.–14. uke), overtar nemlig morkaken produksjonen av en del svangerskapshormoner andre organer har hatt ansvaret for inntil da. Enkelte kan være kvalme i større deler av svangerskapet."

Men det finnes vel ingen fasit! Nokon er dessverre kvalme heile svangerskapet, men for dei aller fleste betrer det seg i byrjinga av andre trimester.

Ikke kvalm med de to første, bare uggen av og til. Men nå har jeg vært kvalm siden uke 8, men det virker som det roer seg litt nå i uke 13

De to siste gangene var jeg kvalm og kastet opp til uke 16-17. Nå er jeg i uke 10 og vet det er 6-7 uker igjen. Kvalm og kaster opp minst x 1 hver dag og er for tiden sykemeldt. Skal egentlig begynne i jobb igjen i begynnelsen av juli, men spørs om jeg klarer det...

Har har hatt en uke der kvalmen har så å si vært borte (har da i tillegg hatt omgangssyke) men nå er den tilbake igjen. Er 11+6 i dag.

Jeg var helt utslått av kvalme fra uke 4-9. Plutselig over natten ble formen bedre. Så de siste 5 ukene har jeg ikke vært kvalm og fått tilbake matlysten :) Ble litt engstelig siden kvalmen plutselig gikk over, men fikk bekreftet på UL at alt så bra ut. Så da har jeg slått meg til ro med det :)

Jeg er 12+6 og her er kvalmen fortsatt like tilstede. Er verst på kvelden og natta, men kjenner den på dagtid også:meh:

Jeg var helt utslått av kvalme fra uke 4-9. Plutselig over natten ble formen bedre. Så de siste 5 ukene har jeg ikke vært kvalm og fått tilbake matlysten :) Ble litt engstelig siden kvalmen plutselig gikk over, men fikk bekreftet på UL at alt så bra ut. Så da har jeg slått meg til ro med det :)
Likt som deg, men når kvalmen roet seg kom jo andre symptomer. Var også på UL 8+6 og hadde vært bedre noen dager, (var seriøst kvalm døgnet rundt noen uker der) Baby hadde det fint da :) Så jeg tenker man bare må takke kroppen for at den stabiliserer seg. Vi hadde en annen tråd på det samme her, så mange kjente en bedring rundt uke 8-9 :happy:

Back
Topp