Hvor lenge..

Vi har vært hos gynekolog. Jeg var alene i mai, og alt så bra ut. Fikk beskjed om å prøve noen mnd til. Ingenting skjedde... så var vi der igjen begge to forrige uke hvor mannen avla sædprøve. Den var normal. Men ikke kjempelangt over "grensa".

Nå har vi valgt å prøve litt til før det evt blir insiminering og eller ivf etter hvert :) men har veldig lyst å klare det helt på egenhånd. Håper det klaffer snart!
Tok dere blodprøver også eller?

Jeg fikk den samme beskjeden fra min gynekolog, angående å prøve mer selv..

Krysser fingrene for dere!!
 
Tok dere blodprøver også eller?

Jeg fikk den samme beskjeden fra min gynekolog, angående å prøve mer selv..

Krysser fingrene for dere!!

Tok ikke blodprøver. Men jeg skulle ta på bestemte dager i syklusen hvis vi skulle bruke insimineringsmetoden.
 
Så leit å høre.:(
Skjønner at man havner langt nede etter en slik opplevelse. Mista du tidlig?
Jeg blir heller ikke fort gravid, og det hele prøvinga er egentlig et pes, noe som ikke hjelper på noe særlig..

I uke 13..

Ja, mye annet i livet blir satt "på vent" pga at fokuset ligger et helt annet sted..

Blir så forvirret av alt av 'preparater' og slikt man kan prøve å se om fungeerer.. Wild yam, div. urter++ .. Blir sliten i hue av å må google hele tiden :confused: Dyr begynner denne prøvingen å bli også :rolleyes:
 
Vi har prøvd og prøvd i nærmere 6 år.. Nå nærmer vi oss slutten av prøving, og håper slutten ikke kommer før om ca 7 mnd <3
 
Her har vi prøvd i to år uten noen positive tester. Fikk en litt krøkkete utredning med uinteresserte gynekologer som hadde glemt å ta enkelte tester og blodprøver, og hvis jeg spurte litt mye så var jeg bare til bry og brukte opp tiden deres.

Nå er jeg i gang med ivf hos fertilitetssenteret i Oslo, hos en kjempeflink gynekolog. Han stussa over alt den tidligere gynekologen hadde gjort feil. Ser jeg tilbake så angrer jeg på at jeg ikke bare gikk til privat gynekolog med en gang sånn at jeg hadde sluppet å føle meg bare som en i køen som tar opp plass.

Nå når vi endelig er i gang føles dagene bedre, nå skjer det endelig noe:)
 
Vært prøver i ca 1 1/2 år. Ingen av oss har barn fra før. Vi har nå vært hos gynekolog, men ingen feil hos noen av oss. Så vi skal prøve pergotime å se om det hjelper på..

Vi har aldri hatt noen positive tester frem til nå..
 
Her har vi prøvd i to år uten noen positive tester. Fikk en litt krøkkete utredning med uinteresserte gynekologer som hadde glemt å ta enkelte tester og blodprøver, og hvis jeg spurte litt mye så var jeg bare til bry og brukte opp tiden deres.

Nå er jeg i gang med ivf hos fertilitetssenteret i Oslo, hos en kjempeflink gynekolog. Han stussa over alt den tidligere gynekologen hadde gjort feil. Ser jeg tilbake så angrer jeg på at jeg ikke bare gikk til privat gynekolog med en gang sånn at jeg hadde sluppet å føle meg bare som en i køen som tar opp plass.

Nå når vi endelig er i gang føles dagene bedre, nå skjer det endelig noe:)
Så godt at du har havna i gode hender. ☺
Går hos en "fjottelog" selv, men har ingen private alternativer her. Da hadde jeg også byttet for lengst..

Lykke til!!:D
 
Vært prøver i ca 1 1/2 år. Ingen av oss har barn fra før. Vi har nå vært hos gynekolog, men ingen feil hos noen av oss. Så vi skal prøve pergotime å se om det hjelper på..

Vi har aldri hatt noen positive tester frem til nå..
Masse lykke til med pergotime! Håper det er lille som skal til for dere.☺
 
Så godt at du har havna i gode hender. ☺
Går hos en "fjottelog" selv, men har ingen private alternativer her. Da hadde jeg også byttet for lengst..

Lykke til!!:D

Takk for det:) angrer på at jeg ikke bare gikk rett til Fertilitetssenterer med en gang. Snakket med Porsgrunn på telefon for litt siden siden vi fikk time der, og de virka kjempehyggelige, så nå er vi i gode hender:)

Lykke til dere også, måtte vi være heldige og få det fort til:)
 
Begynte den 6. desember 2014. Ingen barn fra før. Ferdig utredet og begge er friske.
Gavid i pp7, men SA i uke 7+1. Er nå i pp4 etter det.
 
Vært prøver i ca 1 1/2 år. Ingen av oss har barn fra før. Vi har nå vært hos gynekolog, men ingen feil hos noen av oss. Så vi skal prøve pergotime å se om det hjelper på..

Vi har aldri hatt noen positive tester frem til nå..
Du er heldig å ha fått pergo. Vi er også ferdig utredet privat og gynekologen sa hun ikke kan gjøre noe fordi begge er friske og må bare fortsette å prøve. Rart i grunn.
 
Du er heldig å ha fått pergo. Vi er også ferdig utredet privat og gynekologen sa hun ikke kan gjøre noe fordi begge er friske og må bare fortsette å prøve. Rart i grunn.

Jeg vet ikke, men kanskje fordi dere allerede har blitt gravide på egenhånd? Du får gynekologen om hvorfor dere ikke får pergo? Det kan jo hende det er en god grunn?

Vi er nå i pp20, og aldri hatt en positiv test, så fikk det anbefalt av legen..
 
Jeg vet ikke, men kanskje fordi dere allerede har blitt gravide på egenhånd? Du får gynekologen om hvorfor dere ikke får pergo? Det kan jo hende det er en god grunn?

Vi er nå i pp20, og aldri hatt en positiv test, så fikk det anbefalt av legen..
Jeg bare spurte "Er det ikke noe du kan gjøre for at vi skal få resultater raskere?". "Nei. Prøvene deres sier at begge er friske. Ser ingen grunn til å ta deg opp i stolen og se igjen. Bare ta D vitamin fordi de aller fleste i Norge har D-vitamin mangel."
 
Jeg bare spurte "Er det ikke noe du kan gjøre for at vi skal få resultater raskere?". "Nei. Prøvene deres sier at begge er friske. Ser ingen grunn til å ta deg opp i stolen og se igjen. Bare ta D vitamin fordi de aller fleste i Norge har D-vitamin mangel."
Når var det du mista og i hvilken uke?
 
Hei!
Jeg og mannen har prøvd i 3 år snart. Jeg er 35 år og han er 32-år.
Vi har vært på fertilitetsklinikken 2x. En gang på privat klinikk og en gang på offentlig. Har fått tilbud om IVF behandling, men mannen min ønsker ikke det. Vi prøver fortsatt selv. Jeg har ikke noen plager og alle prøver var fine og viste EL. Har regelmessig mens. Mannen mine sæd kvalitet ser ut til å være litt variert. På privat klinikk var den normal og på offentlig sykehus var den dårlig. Vi er litt i tvil og ikke gitt ny sæd prøve ennå....
Mannen er ellers en sunn mann som ikke røyker eller drikker,....


Lykke til til deg.

☺️
 
Vi har vært prøvere i straks to år, nå er vi endelig i gang med noe som helst form for behandling,har hatt første runde med pergotime dennd måneden. Den eneste "feilen" med oss er at jeg mangler eggløsning.. Vi har ei datter på 3,5 år fra før som vi har greid å fått til på "egenhånd" syns det har vært mye nedturer de siste årene, har hele tiden sagt at jeg er sikker på at jeg ikke har eggløsning. Har også sinnsykt lange sykluser. Virker som kroppen ikke sjønner at den har født for tre år siden! Vi har fått beskjed om at vi får prøverør iløpet av neste år om ting ikke ordner seg nå. Syns på mange måter det er ett nederlag at vi ikke greier dette selv når vi har gjort det før. Huff, det er så mye følelser man skal takkle oppi alt dette.
 
Hei!
Jeg og mannen har prøvd i 3 år snart. Jeg er 35 år og han er 32-år.
Vi har vært på fertilitetsklinikken 2x. En gang på privat klinikk og en gang på offentlig. Har fått tilbud om IVF behandling, men mannen min ønsker ikke det. Vi prøver fortsatt selv. Jeg har ikke noen plager og alle prøver var fine og viste EL. Har regelmessig mens. Mannen mine sæd kvalitet ser ut til å være litt variert. På privat klinikk var den normal og på offentlig sykehus var den dårlig. Vi er litt i tvil og ikke gitt ny sæd prøve ennå....
Mannen er ellers en sunn mann som ikke røyker eller drikker,....


Lykke til til deg.

☺️
Skjønner godt at dere vil prøve litt mer på egenhånd, men tilbudet om IVF står vel ved lag hvis dere skulle ombestemme dere? Da har dere iallfall en plan B om dere skulle ønske det. Jeg savner veldig en plan B og håper vi får det snart.
Lykke til til dere også! :)
 
Vi har vært prøvere i straks to år, nå er vi endelig i gang med noe som helst form for behandling,har hatt første runde med pergotime dennd måneden. Den eneste "feilen" med oss er at jeg mangler eggløsning.. Vi har ei datter på 3,5 år fra før som vi har greid å fått til på "egenhånd" syns det har vært mye nedturer de siste årene, har hele tiden sagt at jeg er sikker på at jeg ikke har eggløsning. Har også sinnsykt lange sykluser. Virker som kroppen ikke sjønner at den har født for tre år siden! Vi har fått beskjed om at vi får prøverør iløpet av neste år om ting ikke ordner seg nå. Syns på mange måter det er ett nederlag at vi ikke greier dette selv når vi har gjort det før. Huff, det er så mye følelser man skal takkle oppi alt dette.
Kjenner på nederlagsfølelsen jeg også. Blir jevnlig påmint at andre blir gravide lett som bare det, noe som tynger.
Så spennende med pergotime-oppstart! Da har dere jo fått satt inn et tiltak som kan gi håp og positive resultater.:D
Jeg er ubehandlet selv og ønsker sårt å få litt hjelp på veien..
Masse lykke til! Håper det klaffe for dere snart.:)
 
Hei igjen,

Mannen leverte sædprøve pånytt forrige uke og den var helt normal. Det er så gledelig å høre på den nyheten han hadde å komme med da de ikke ville gi meg svaret,men bare ham. Men han kunne sende de en Mail og be de sende en kopi til meg, men stoler på mannens ord om at hans sæd er helt normalt jeg!

Nå venter vi på ny Ovulasjon. jeg tester meg med ovulasjonstest!


☺️
 
Back
Topp