Hvor lenge?

MammaTilNurket

Februar 14 :)
Hvor lenge bruker man sprinkelseng? Til de vokser ut av den i lengden? :)

Eldstemann begynte å klatre ut av den når han var 18 mnd., men hadde den til han var ca. to år. Yngstemann var glad i tryggheten det ga å ligge i den, så han var litt over tre år :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Eldste her begynte å klatre over når han var 2 1/2, da var jeg også høygravid med lillesøster så han fikk juniorseng da :)

Vi skifta da han var 12 mnd, han klatret ut av den..Hadde nok skiftet uansett da, for poden hatet sprinkelsengen sin

Last edited:
Har skiftet seng når de har begynt å klatre ut:)
Lillegutt på 2 år og 3 mnd bruker den ennå:P

Vi tenkte at han største kan bruke det helt til ongene skal ligge i køyeseng. Da blir han vel ca 4 år :)

Eg gikk over til stor seng rundt 2 års dagen til eldste. Og denne gangen kommer eg nok til i bruke den lengst mulig. For 2 år va litt i tidligste laget synst eg :D mye løping frem og tilbake

Her bruker fortsatt 3åringen sprinkelsengen sin enda og han er tre nå. Da han var to fikk han eget rom og da tok vi av den ene siden av sprinkelsengen hans. Kommer ikke til å få ny seng før han har vokst ut av den han har tenker jeg, og det blir vel når han er rundt fire.

Her var begge rundt 2 år da de hadde vokst ut av senga så da byttet dem over til juniorseng :)

Byttet da han begynte å klarte ut av. Var vel rundt 2-års alderen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi bytta når 4 åringen var 2,5. Men det var bare fordi vi trengte den til lillesøster. Hun er 15 mnd, så bruker den ennå.

Jeg har ikke bestemt meg for hvor lenge enda. Hun er 1 år og to mnd og viser ikke antydning til å klatre over enda. Om hun gjør det, kan vi skru av den siden og montere på sengehest som fulgte senga, så det er ikke noe hast med ny seng med en gang hun klatrer heller...

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Eldste brukte den til han var nesten 3:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Tror hun var 2 da vi skifta.

Skiftet til juniorseng da pjokken var 1 1/2 år, da heisa han seg elegant over kanten. :P

Bytta ikke før eldste var 3 år, men det var pga plassmangel på rommet hans. Han hadde fortsatt god plass i senga men hoppa enkelt ut av. Fikk stor gutt seng når vi flytta og han fikk større rom. Her har minstemann enda ikke prøvd seg på noe klatring, han er 18'mnder. Skal bytte når vi må omrokere rommene pga babyen. Ca 2års alder :)

Vår ligger enda :p Hu er snart 4 år. Hu klatrer inn og ut av den. Men grunnen er fordi vi pusser opp rommet hennes. Så når det er ferdig skal vi kjøpe stor seng. Så forhåpenligvis bytting snart. Eldste bytta når hu var 3 år.

Vi kunne ta av ene siden på senga så ble det "vanlig" seng. Gjorde det da han var rundt året og byttet til 90x200 seng når han var 2 år ca:)

Vi brukte til hun var 2 1/2år

Back
Topp