Hvor lenge?

Real

Gift med forumet
Hvor lenge er det akseptabelt å amme?? Jobber med ei som amma gutten sin til han var 3-4 tror jeg.. Det syns jeg rett og slett er for lenge.. Hva er " normalt"? Skjønner at detta er opp til hver enkelt og folk mener forskjellig, men hva mener dere??

Det synes jeg også var litt lenge... :/ jeg reagerer hvis jeg ser noen barn som bare er over 1 år:p men det er fordi jeg ikke ser på de som babyer lenger. Hvis jeg får til, så kan jeg sikkert amme til 1,5 år men da ikke offentlig..

Jeg vil gjerne amme litt lenge, sånn til rundt to år kanskje. Men forrige gang var det tomt etter 6 mnd. For min del må folk bare amme i vei så lenge de og barnet vil, tror ingen tar skade av det :)

Jeg må innrømme at jeg ikke tenkt eså mye på det med nr 1- fullammet ham og fortsatte til han nærmet seg to år- da var det jo ikke snakk om mye men sånn ca 1g pr dag- så slutta vi bare og det gikk helt fint!
Håper iallefall å kunne amme et år:) Er så kos også i tillegg til en meeeget gunstig effekt på kroppen:))

Grensen for hva jeg selv synes er mer enn nok er ca ett år. Etter det føles det ikke naturlig for meg å legge barnet til brystet.

kommer til å amme så lenge snuppa vil og jeg selv føler det er greit. Tenker også at 1- 1 1/2 år er maks..

Jeg ville ikke ammet til mer enn nærmere året, ønsker barnet morsmelk etter det ville jeg pumpet og gitt på flaske:)

Jeg tror grensen for hva jeg syns er ok er et år.. Kanskje før også..

dumidalia skrev:
Jeg vil gjerne amme litt lenge, sånn til rundt to år kanskje. Men forrige gang var det tomt etter 6 mnd. For min del må folk bare amme i vei så lenge de og barnet vil, tror ingen tar skade av det :)

Sign

jeg synes 1-1,5 år er passelig. Kunne gjerne ammet i 1,5 år, men etter 1 år er jeg nokså lei av amming, og når interessen hos barnet forsvinner rundt 9-10 mnd fordi alt annet er så interessant, så dabber det litt av frem til 12 mnd her ihvertfall, og da glir det bare bort. Tenker også at det er en fin alder å slutte på. Vi har aldri hatt avvenning, det har bare glidd gradvis bort. 

Jeg tenker at det er greit til rundt 1,5 år. Guttungen her er 19mnd når å får forsatt erstattning i ny og ned. Sånn ca 1 gang i uka. Han ELSKER det. Men tror ikke jeg hadde greid å ammet han nå , han er alt for stor og er jo et liten barn, ikke noe baby.
Skal jeg amme mer denne gangen blir det nok frem til han ikke er baby lengre og så over til flaske. OM det går. Man vet jo aldri hvordan det blir.

Jeg ammet i 18 mnd sist. Kunne egentlig tenkt meg å fortsette men jeg ble veldig påvirket av hva alle andre mente, spesielt svigerfam. :/ syns jo det var litt leit i ettertid men samtidig var det og veldig deilig å være ferdig med amminga da. Så jeg vet ikke om jeg kommer til å amme neste noe lenger men jeg kommer ihvertfall til å si ifra til svigers :)

Back
Topp