hvor lenge?

febbaby

Elsker forumet
Septembermødre <3
Hvor lenge gikk det før du var tilbake på det du veide før du ble gravid etter at du fødte ??

8 uker ca

4 av dem med hard trening

*kremt*

Helde på enda :P Snart 3 år siden eg fødte.. Men eg amma kun 3 veker med ho.. Med nr 1 gjekk eg ned igjen alt sammen på 2mndr..

Har ikke kommet opp dit enda og det håper jeg at jeg aldri gjør!

Spøk til side, jeg la på meg kanskje totalt 3 kg i svangerskapet, dvs at jeg gikk ned mye og dette fortsatte etter fødselen. Alt bare raste av! Jeg håper jeg klarer å holde meg her nede selv om det synes vanskelig.

Aldri kommet tilbake desverre.. fikk ei tulle i 09 og venter nå i august, men jeg skal tilbake i løpet av våren neste år :)

Aldri kommet tilbake desverre.. fikk ei tulle i 09 og venter nå i august, men jeg skal tilbake i løpet av våren neste år :)

Da jeg hadde født andremann

Gikk opp 13 kg med eldste, gikk ned 8, gikk opp 6 kg med yngste og gikk ned til det jeg veide før jeg ble gravid med eldste. (bare to år mellom gutta =))

Jeg var tynn som en strek før jeg ble gravid og la på meg over 30 kg i svangerskapet (dattera mi er 2 år nå). Har gått ned 24 kg og er fornøyd nå med mine 60 kg og 165 cm, og håper å holde meg på omtrent denne vekta framover, da jeg selv syntes at jeg var for tynn før.

ekstrem svangerskapskvalme hele svangerskapene, begge svangerskap. gikk derfor bare ned ned ned hele svangerskapet og veide dagen etter fødsel ca 15 kg mindre enn da jeg ble gravid. det kom jo selvsagt fort på igjen da, når jeg slutta å spy opp alt! forbrenninga ble jo HELT på kjøret siden kroppen ble vant til å lagre lagre lagre.

Brukte vel hele permisjonsåret på det  , men jeg la på meg ca 25 kg så sånn sett hadde jeg jo litt å jobbe med. Gjorde ingenting annet enn å trille rolig tur hver dag og amme. Denne gangen smeller jeg på meg ca like mye tror jeg, men jeg har ambisjoner om mer intensive trilleturer og et litt mer kritisk matinntak under amme perioden, så går det forhåpentligvis fortere.

Med eldstemann tok det vel ca 4 mnt.. Men så la jeg på meg "bare" 39,7 kg i svangerskapet da... Mye vann kan man si.
Med minsten har jeg ikke peiling,da jeg kastet badevekten før han ble født! Men,la på meg 26 kg i svangerskapet ,og var tilbake i str 34 i bukser da han var 3 uker gammel.
Er 164 cm og vil veie 52 kg,men ligger på ca 48 kg... Kroppen min er aktiv motstander av å bære ekstra vekt desverre. (Blir veid hvert halvår på sykehuset i forbindelse med beregning av doser med medisin.)

Eg har ikkje kome tilbake til før-førstemann-vekt enno, snart 6 år etter fødsel...

La på meg 22 kg med første, gjekk ned 10 av dei ganske kjapt. La på meg igjen då eg begynte på minipiller, gjekk ned igjen ved hjelp av trening og sunt kosthald. Blei gravid (startvekt i andre svangerskap var då 12 kg over startvekta i første) og la på meg 9-10 kg. Dei var vekke då eg kom heim frå sjukehuset.

Fortsette å gå ned med litt trening og begrensa snopinntak, og hadde på eit tidspunkt "berre" 8 kg igjen til før-gravidvekt. Og så var eg dum nok til å begynne på minipiller igjen. Opp 18 kg på 1 år, til tross for fortsatt trening og fokus på kosthald.

No har eg vore utan tilførte hormoner i halvanna år og har gått ned igjen 15 av dei 18 kg og er no rett under startvekt for forrige svangerskap, men har enno 11 kg igjen før eg når startvekt for første svangerskap (og ca 14-15 kg for å kome tilbake til idealvekta). Eg skal aldri nokon sinne bruke minipiller igjen, for å seie det slik.

...og eg skjønar ikkje korleis i alle dagar eg klarar å skrive så mykje som svar på eit relativt enkelt spørsmål. Sikkert berre for å unngå å legge meg. Likar å vere våken når det er stille i huset.

<3 ferie <3

Back
Topp