Hvor lenge

sunnda

Flørter med forumet
Varte din fødsel? Er det mange som spør om og som svarer på. Synes det er litt rart når folk sier f.eks: Jeg lå i 17 timer eller min fødsel varte i et døgn osv. Det er faktisk ikke før man er i aktiv fødsel, og man har full åpning og til babyen er ute, at man kaller det for at den siste delen av fødselen er igang. Jeg ble satt i gang kl 09 på morgenen og babyen var ute 02.45 på natta.Fikk rier kl 17.30. Men regner fra den aktive delen av fødselen, alså kl 1930 til babyen var ute kl 02.45. Det sa de hvertfall til meg på sykehuset at man regnet fra det kl slette man var i aktiv fødsel.
Noen som har andre synspunkter?[8D]

jeg regner ikke med modningsriene (riene som kommer før man begynner å få åpning) for fødsel nei. min fødsel varte i kanskje 3 timer.. litt usikker på når jeg egentlig var i gang, da jeg ikke var på sykehuset før jeg hadde 7 cm åpning.. en fødsel regnes jo fra man har 4 cm åpning. kom på sykehuset kvart over ni, ble sjekka halv ti, og Marcus var ute 2316. var inne tidligere samme dag, men da hadde jeg bare 1 cm åpning.. tror det gikk veldig fort fra jeg hadde 3-4 cm egentlig..

Nr 1: Kom inn på sjukehuset klokka 5 om morgonen med 4cm åpnin 09.07 var han født..

Nr 2 : Kom inn på sjukehuset klokka 5 om morgonen med 4 cm åpning.
09.19 var ho født..

Så bra at fødselen ikke varte lenger en det[:)] Merkelig hvor forskjellig det kan være.Noen barn bare plopser ut med en gang liksom, hehe, mens andre barn stortrives og vill ikke ut, slik som jenta mi.

Begynte med rier kl 23.20. Gutten kom til kl 01.54. På papirene mine står det at fødselen varte i under 2 timer (<2). Raskt til setefødsel å være.

Vet ikke når jeg gikk inn i aktiv fødsel, for ved første undersøkelse hadde jeg allerede 7 cm åpning.

fra de tok vannet tok det tre kvarter da. og fra jeg fikk pressrier tok det ca 15 min.

når jeg kom inn sa de "ja, da får du en gutt den 30.mars du da".. der tok de feil gitt [8D] han kom den 29. i full fart [8D]

Vel, det er ikke uvanlig å regne med åpningstiden, ettersom fåtallet vet når de hadde 4 cm. (Ikke modningen som gjerne går over dager og uker da, men hvem går rundt og vet når åpningen er 3 cm og når den er 4?

Jeg sier at min fødsel varte i 5timer, fra første rie. Hvor lenge jeg var i "aktiv fødsel" aner jeg ikke, første, og eneste, gang åpningen ble sjekket hadde jeg hatt rier i drøyt 4 timer, og hadde 9 cm åpning.

jeg bare regner fra første TEGN til at nå skjer det noe til barnet er ute. Visste ikke at de regnet fra man var i AKTIV fødsel. Så hvis man har hatt jævlige rier i mange herrens timer...ekstrem harde så regner man altså ikke med dem?? BLir jo litt feil når noen folk spør hvor lang tid det faktisk tok.
Fra min første ri til min datter var ute tok det 3 timer. OG jeg datt sammen på gulvet ved ri nummer 2.......Hadde 8 cm åpning da jeg ankom sykehus en time senere.
MEd gutt nr 2 tok det 1 time og 45 minutter fra jeg bråvåknet av en ri til han var ute. Hadde 10 cm åpning da jeg ankom sykehuset og 14 minutter etter at jeg ankom var han ute.

MEn har jo hørt om kvinner hvor de merker sin første ri også varer det i nærmere to døgn og de har VONDT hele veien. JEg ville da ha sagt til folk senere at min fødsel faktisk varte i to døgn..

Rekner fra 4 cm, det var da de sa til meg på sykehuset at fødselen var i gang. Før det hadde jeg bare modningsrier. Og da gikk et 50 min til ho var ute.

Siden en fødsel starter når man har 3-4 cm åpning, tok det 1.5 time.

Fra alt startet da vannet gikk til han var ute tok det 3.

jeg hadde rier fra kl 19 om kvelden.. klarte ikke å sove... kom inn på føden kl 06.30 om morgenen med 4 cm åpning og hu kom ut etter drypp kl 19.00 cirka...
så cirka 12 timer i fødsel pleier jeg å si jeg hadde, og da har jeg ikke tatt med natten før.

Jordmor sa til meg at man regner fra den aktive delen av fødselen, alså de som sa her fra 4 cm åpning. Trodde det var vanlig at jordmødre informerte damene om det?[8|]

Back
Topp