Hvor lenge ville dere ha ventet med å kontakte lege?

Ønskerenliten

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Jeg ble syk torsdag ettermiddag, fikk brått feber da. Kastet opp natt til fredag, to ganger i går og hittil en gang idag. Har vond hals og tett/rennende nese. Tempen blir stadig høyere, ikveld var den 38 (min normale temp er mellom 36,5-36,9. Føler meg elendig og har nå brukt døgndosen med paracet i to døgn på rad. Får heller ikke sove noe særlig.

Hater legevakten her, men samtidig er jeg ansvarlig for andre enn meg selv nå... ❤️ hva ville dere ha gjort?

Istedenfor og eventuelt bare dra til legevakten for og bli sendt hjem. Så kan du jo bare ringe til de og høre hva de mener. Som legen min sa til meg når eg hadde en begynnende senebetennelse, med en gang du blir gravid så ville hun at jeg helst ikke skulle bruke noe piller med mindre det var høyst nødvendig.

Mulighens du kunne fått noe på legevakten som hjelper mer enn paracet?
Håper du greier og holde inne noe av næringen du får i deg. Ellers så kan jo det være du må legges inn.

Jeg ville ringt og hørt med dem. Skader ikke å ta en tlf om man er bekymret synes nå jeg ❤️

Istedenfor og eventuelt bare dra til legevakten for og bli sendt hjem. Så kan du jo bare ringe til de og høre hva de mener. Som legen min sa til meg når eg hadde en begynnende senebetennelse, med en gang du blir gravid så ville hun at jeg helst ikke skulle bruke noe piller med mindre det var høyst nødvendig.

Mulighens du kunne fått noe på legevakten som hjelper mer enn paracet?
Håper du greier og holde inne noe av næringen du får i deg. Ellers så kan jo det være du må legges inn.
Ja, jeg tenkte å ringe først evt. Prøver imorgen om natta går fint. Natt til søndag er ikke noe særlig legevaktdag :/ Sikkert ikke dumt det, om en klarer å la være, men jeg leste også at en bør holde feberen under 38,5, og den eneste metoden jeg får til det er med paracet.. Men hadde nok vært best uten, men vil heller ikke være full i feber, redd det skader mer :( blææ!

Ang. næring så spiser/drikker jeg det jeg klarer, så det håper jeg også..

Ringte nå, lege ringer meg tilbake når han har tid. Var lange køer, men nå vet jeg hvertfall at jeg blir kontaktet om en stund :)

Som gravid stiller du før i køen. Ring og hør, de sier evnt kom i morgen tidlig om de tror du klarer deg.

Hva sa legen? Hvordan går det med deg?
Legen ringte tilbake halv to inatt, men tok seg god tid. Han sa det hørtes ut som omgangssyke og/eller influensa. Han mente det var ingen fare knyttet til å ta paracet, og jeg kunne ta 2 tabletter 4 ganger pr døgn uten fare for meg eller lille❤️ Vi ble enige om at det er best at jeg holder meg her så lenge, og at jeg heller kontakter dem om jeg blir verre. Forma er den samme idag, har vondt overalt og med så tett nese er det vanskelig å sove. Men får bare ta tiden til hjelp :)

Legen ringte tilbake halv to inatt, men tok seg god tid. Han sa det hørtes ut som omgangssyke og/eller influensa. Han mente det var ingen fare knyttet til å ta paracet, og jeg kunne ta 2 tabletter 4 ganger pr døgn uten fare for meg eller lille❤️ Vi ble enige om at det er best at jeg holder meg her så lenge, og at jeg heller kontakter dem om jeg blir verre. Forma er den samme idag, har vondt overalt og med så tett nese er det vanskelig å sove. Men får bare ta tiden til hjelp :)

Såpass! De har sikkert hatt mye å gjøre. Men det var jo bra han ringte uansett og at du kunne ta litt Paracet. Ønsker deg god bedring :Heartred

Såpass! De har sikkert hatt mye å gjøre. Men det var jo bra han ringte uansett og at du kunne ta litt Paracet. Ønsker deg god bedring :Heartred
Godt han ringte tilbake selv om det ble sent da. God bedring!

God bedring, håper du snart er på beina igjen:)

Back
Topp