Hvor lenge ventet dere til babyen startet med smokk?

Smila79

Forelsket i forumet
På sykehuset sier de at man bør vente i 3 uker for å få i gang ammingen ordentlig og den har "satt" seg før man skal starte med smokk.
Gutten min har et stort suttebehov, brystene mine starter å bli såre for å si det sånn [&:]
Kommer til å starte med smokk, men å vente i to uker til da... puh.. Han er 1 uke i dag og ammer som bare det [:)]

ORIGINAL: Julia89

Begyne rett etter vi kom hjem fra sykehuset, 3 dagen.
Den er gull verdt for henne [;)]

Her også! Amminga går fint den! [:D]

Benjamin fikk den dag en.. Han sugde sånn på meg at jeg fikk åpne sår [&:]

Han fikk den da han var en uke gammel, for han hadde så stort suttebehov, og jeg synes det er bedre med smokk en med fingern...
Ei venninne av meg fikk smokk til gutten sin på sykehuset...

En venninne av meg som er jordmor, sa at det er bare tull at man skal vente så lenge. Det er lurt å vente til melkeproduksjonen er kommet ordentlig i gang, fordi alt sugebehovet babyen har de første dagene er for å stimulere produksjonen. Når melka er kommet, er det helt greit å gi smokk.

Jonah fikk smokk første gang da han var 10 dager gammel. [:D]

Han fikk smokk med engang vi kom hjem, så han var 3 dager..

Min bruker meg som smokk[:'(]

min fikk smukk når vi kom hjem fra sykehuset, men han bruker den ikke så mye, han vil kunn ha smokk når vi skal ut.. ellers så vil han ikke ha sutt han bare spytter den ut..

Vi begynte 2. natta.. Var ikke mulig å få roet henne uten at hun skulle suge på noe.. Har gått bra med amminga også [:)]

Begynte med smokk igår[:D]
10dager gammel..

Jeg fikk melk med en gang etter fødselen, og pga stort suttebehov, så rådet barnepleierne meg til å starte med smokk. Så det gjorde vi, når hun var 2 dager gammel. Amminga går fortsatt strålende, og hun får ikke smokken som erstatning for puppen, alltid tilbud om pupp først, og det går veldig fint [:)] 

ORIGINAL: Grete71

ORIGINAL: Julia89

Begyne rett etter vi kom hjem fra sykehuset, 3 dagen.
Den er gull verdt for henne [;)]

Her også! Amminga går fint den! [:D]

begynte vel et par dager etter fødsel- men der igjen så ammer jeg ikke og lille gutt tok flaska fint fra første stund

de på sykehuset begynte med smokk den dagen hun ble født

Back
Topp