Hvor lenge ventet dere med søskenforsøk?

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Hvor lenge ventet dere med søskenforsøk? Og hvor lang tid tok det før dere eventuelt lykkes? Gikk dere rett på ivf/icsi, eller prøvde dere hjemme først?
 
Hvor lenge ventet dere med søskenforsøk? Og hvor lang tid tok det før dere eventuelt lykkes? Gikk dere rett på ivf/icsi, eller prøvde dere hjemme først?
Vår første er hjemmelaget da, men fikk nr.2 ved hjelp av ICSI etter altfor mange år med hjemmeprøving uten resultat.
Holder på med søskenforsøk, barn nr.3 (FER) nå. Vi gikk rett på FER, pga årsaken til at vi ikke får det til hjemme ikke har endret seg siden første gang.
Begynte med forsøk(innsett) igjen da ICSI-spiren var 8 mnder. Er nå 11 mnder gammel, hatt innsett to ganger uten resultat. To igjen på frys. Etter det er det stopp for vår del.
 
Vår første er hjemmelaget da, men fikk nr.2 ved hjelp av ICSI etter altfor mange år med hjemmeprøving uten resultat.
Holder på med søskenforsøk, barn nr.3 (FER) nå. Vi gikk rett på FER, pga årsaken til at vi ikke får det til hjemme ikke har endret seg siden første gang.
Begynte med forsøk(innsett) igjen da ICSI-spiren var 8 mnder. Er nå 11 mnder gammel, hatt innsett to ganger uten resultat. To igjen på frys. Etter det er det stopp for vår del.
Krysser fingrene for at et av de to eggene er barn nr 3
 
Vår først kom naturlig, kun ved hjelp av pergo etter mange mnd prøving. Vi turte ikke begynne på prevensjon igjen av frykt for at det skulle ta like lang tid med nr 2, men nå sitter vi her, over to år etter jeg fikk tilbake mensen og fortsatt ikke gravid. Skal ha fryseforsøk nr 3 nå til uken.
 
Er gravid med første nå, og kommer ikke til å begynne på prevensjon. Tenker det er lurt å kontakte Riksen for søskenforsøk omtrent når hun runder året. Hvis det skal bli søsken, antar jeg vi må få dem ganske tett, mtp alder.
 
Vår først kom naturlig, kun ved hjelp av pergo etter mange mnd prøving. Vi turte ikke begynne på prevensjon igjen av frykt for at det skulle ta like lang tid med nr 2, men nå sitter vi her, over to år etter jeg fikk tilbake mensen og fortsatt ikke gravid. Skal ha fryseforsøk nr 3 nå til uken.

Lykke til!!:happy:
 
Satt igang så snart vi var ferdige å amme (mini var 13 mnd) Hadde FER rundt en måned etter ammeslutt, som endte i SA i uke 12. Medisiner er hentet til neste FER som jeg håper blir snart
 
Vi bruker ikke prevensjon, men sjansene våre er små, så ser ikke for meg at vi får det til på vanlig vis. Har egentlig sett for meg søskenforsøk før sommeren, men så slo det meg en tanke her om dagen som gjør at jeg tror vi venter til over sommeren. Har jo jaggu ikke vært på brygga med venninnene mine og kost meg med vin siden sommeren 2016, og enda da var det også labert pga forsøk. Har drukket og tatt en fest, men ikke på sommeren :p
 
Jeg hadde satt inn spiral etter fødsel og 6 mnd etter innsett tok vi den ut igjen i tilfelle veien til nr 2 var like lang som nr 1. For jeg hadde lite egg igjen iflg blodprøven og svømmerne var ikke helt tipp topp. Men nå sitter vi her med storebror på 2 år 1 mnd og lillebror på 5 mnd. De er født med 20 mnd mellomrom.
 
Vi ventet til frøkna var 11 mnd. Gikk rett på fryseforsøk. Men har ikke brukt prevensjon hjemme. Men heller ikke testet etter el heller. Endte i MA, men prøver hjemme nå og sksl ha nytt fersk forsøk så snart mensen kommer. Fryktet denne veien mot søsken vil ta lang tid..
 
Startet aldri med prevasjon igjen etter første da vi trodde vi ikke klarte det på egenhånd. Overraskelsen var derfor stor da jeg fikk en positiv test da sønnen kun var et år. Mistet da, men ble gravid igjen 6 mnd etter å har nå en fantastisk fin storebror på 2,5 og verdens fineste lillesøster på 4,5 mnd:)
 
Første mann tok en evighet, så da vi begynte å prøve på nummer to sommeren da han var 22 mnd, var det ikke forventet at det skulle skje innen 1 mnd :eek: Så nok kommer lillebror og storebror vil være 2 år og 7 mnd når han kommer i april :)
 
Mister tvilling gutter i uke 22...i feb 2013.
SA i okt 2013.
Gravid med jenta vi fikk feb 2014. Og fikk ho i oktober..
Prøvde så fort vi kunne etter ammeslutt og mensen kom tilbake ca 1år etter fødsel.. okt 2015. Hadde 2 SA
Før vi ble gravide med lillebror i august 2017.
Og lillebror kom mai 2018..
Så var en lang vei begge gangene..
Men vi fikk det til og evig takknemlig for de to vi har
 
Back
Topp