Hvor lenge ventet dere med å prøve på nytt?

Softis

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Desemberskatter 2016
Sommerfuglene
Juligull2021
Jeg fikk beskjed om å vente noen mnd. Men vet ikke om jeg klarer det...
Vil bare bli gravid igjen og fylle tomrommet...
 
Sa de noe om hvorfor de anbefalte å vente noen måneder? Det pleier vel ikke være det rådet de gir hvis det ikke er noe spesielt. Vi begynte etter første mens.
 
Sa de noe om hvorfor de anbefalte å vente noen måneder? Det pleier vel ikke være det rådet de gir hvis det ikke er noe spesielt. Vi begynte etter første mens.
For at kroppen og hodet mitt skulle få hente seg inn og normalisere seg.
Vi har en oppfølgingstime på mandag, så er litt spent på hva dem sier da. :)
 
Vi fikk beskjed om å vente en syklus, men ikke noe mer enn det. Hadde dere kommet langt i svangerskapet? Lykke til med oppfølgingstimen, og håper dere får svar på det dere trenger.
 
Vi fikk beskjed om å vente en syklus, men ikke noe mer enn det. Hadde dere kommet langt i svangerskapet? Lykke til med oppfølgingstimen, og håper dere får svar på det dere trenger.
18 uker. Fikk sjokk på oul...

Håper på grønt signal til å prøve om ikke så alt for lenge i alle fall :)
 
Virker som om det varierer veldig hvilke råd som gis. Etter MA fikk jeg beskjed om å vente 2-3 menstruasjoner, etter SA så fikk jeg beskjed om å vente 3-4 menstruasjoner, mens nå som jeg har blitt forløst med keisersnitt (barnet lever ikke lenger) har jeg fått beskjed om å vente alt fra seks uker til et halvt år.
Tror kroppen blir gravid først når den selv er klar for det.
 
18 uker. Fikk sjokk på oul...

Håper på grønt signal til å prøve om ikke så alt for lenge i alle fall :)
Oi. Ja, det var nok et sjokk. Forferdelig opplevelse! Håper det går greit med dere, og at dere blir raskt gravide igjen. Lykke til!
 
Jeg mistet også i uke 18 i fjor, fant det også ut på OUL... og da anbefalte de å vente en syklus og jeg hvertfall måtte ha sluttet å blø. Men nå skulle vi ha utredning så måtte vente til etter det uansett (3 mnd) og så hadde jeg ikke så lyst til å prøve før vi hadde fått svar på obduksjonen.

Skjønner GODT du vil prøve igjen, følte meg lettere desperat de første to PPene etterpå, men nå har det gått 3-4 PP og er ikke like ille nå heldigvis. Håper det går bra med deg og at det går bra neste gang :) Får du noe ekstra oppfølging i neste graviditet? Jeg får ekstra UL i uke 12 og 22 hvertfall.
 
Jeg mista på september og er 6 uker på vei med et nytt lite håp imorgen. Jeg er blitt et nervevrak. Gråter hele tiden, og sliter med å ha tro på at det skal gå bra denne gangen. Hjelper ikke at termindatoen til min lille engel begynner å nærme seg heller.. Dette er et uplanlagt svangerskap, hadde egentlig tenkt å vente med prøvinga til hvertfall termindato er overstått. Og helt ærlig tror jeg det for min del hadde vært bedre å vente litt til også, men det er en liten en på vei og jeg skal gjøre alt i min makt for at han (sikker på at det er gutt) skal trives og holde seg i magen til så nært oppunder termin som mulig. Får heldigvis all oppfølging jeg ønsker denne gang, så det er litt betryggende.
 
Men nå snakker jeg ut fra hodet, ikke kroppen. Fikk beskjed om å vente en mens, helst tre, før vi prøvde igjen for kroppen sin del.
 
Tror de vonde datoene hadde kjentes lettere om vi hadde klart å bli gravid på nytt. Termindato, årsdagen for MA.
Mulig jeg hadde klart å ta opp igjen kontakt med venneparet vårt også?
 
Tror de vonde datoene hadde kjentes lettere om vi hadde klart å bli gravid på nytt. Termindato, årsdagen for MA.
Mulig jeg hadde klart å ta opp igjen kontakt med venneparet vårt også?
Ja, de vonde datoene er mye enklere å takle med ny graviditet. I høst fant jeg ut at jeg var gravid samme uke som jeg hadde termin med min forrige sa. Det gjorde alt enklere! Dessverre mistet jeg jo nå igjen.
Mye enklere å forholde seg til andre også var det!
 
Jeg mista på september og er 6 uker på vei med et nytt lite håp imorgen. Jeg er blitt et nervevrak. Gråter hele tiden, og sliter med å ha tro på at det skal gå bra denne gangen. Hjelper ikke at termindatoen til min lille engel begynner å nærme seg heller.. Dette er et uplanlagt svangerskap, hadde egentlig tenkt å vente med prøvinga til hvertfall termindato er overstått. Og helt ærlig tror jeg det for min del hadde vært bedre å vente litt til også, men det er en liten en på vei og jeg skal gjøre alt i min makt for at han (sikker på at det er gutt) skal trives og holde seg i magen til så nært oppunder termin som mulig. Får heldigvis all oppfølging jeg ønsker denne gang, så det er litt betryggende.
Gratulerer med ny graviditet! Det er jo heldigvis sjelden det går dårlig flere ganger på rad.
Dessverre er jo det liten trøst for oss som har mistet.
Tenker på deg :)
 
Jeg mistet også i uke 18 i fjor, fant det også ut på OUL... og da anbefalte de å vente en syklus og jeg hvertfall måtte ha sluttet å blø. Men nå skulle vi ha utredning så måtte vente til etter det uansett (3 mnd) og så hadde jeg ikke så lyst til å prøve før vi hadde fått svar på obduksjonen.

Skjønner GODT du vil prøve igjen, følte meg lettere desperat de første to PPene etterpå, men nå har det gått 3-4 PP og er ikke like ille nå heldigvis. Håper det går bra med deg og at det går bra neste gang :) Får du noe ekstra oppfølging i neste graviditet? Jeg får ekstra UL i uke 12 og 22 hvertfall.
Off akkurat samme som skjedde med oss. Et sant mareritt var det!

Jeg er helt desperat etter å bli gravid igjen. Føler meg så tom. Nå måtte jeg ha en utskraping på onsdag, så vi venter til jeg har fått en mens før vi prøver.

Jeg har fått beskjed om at jeg kan få så mange ultralyder og kontroller som jeg vil. Det roer meg litt. Blir nok en gang i uka da kjenner jeg meg selv rett. :)

Lykke til med prøvingen! :)
 
Back
Topp