Hvor lenge venter dere med TUL?

T.C

Flørter med forumet
Hei dere fine gravide kvinner!

Hvor lenge venter dere med tidlig ultralyd? Jeg er veldig spent og har lyst å se at det er noe der fortest mulig (jeg er 5+6 idag), men samtidig er jeg livredd for å se «for lite». Spontanaborterte i januar/februar, så har skikkelig skrekken for ultralyd da det var her de oppdaget at hjertet var sluttet å slå sist.

Er veldig usikker på om jeg skal vente til uke 10-11 nå, eller om jeg skal gå i uke 8. Hva gjør dere?❤️

Hei dere fine gravide kvinner!

Hvor lenge venter dere med tidlig ultralyd? Jeg er veldig spent og har lyst å se at det er noe der fortest mulig (jeg er 5+6 idag), men samtidig er jeg livredd for å se «for lite». Spontanaborterte i januar/februar, så har skikkelig skrekken for ultralyd da det var her de oppdaget at hjertet var sluttet å slå sist.

Er veldig usikker på om jeg skal vente til uke 10-11 nå, eller om jeg skal gå i uke 8. Hva gjør dere?❤️

jeg forstår deg godt. Har også dårlige opplevelser med ul da hver gang har vi også sett at hjertet er sluttet å slå. Denne gangen fikk jeg ekstra oppfølging, så fikk en 8+6 og en ny 11+6

Skjønner deg godt :(

jeg har ikke opplevd SA tidligere, og hadde egentlig ultralyd først i uke 11. men har begynt å tenke mer og mer på det i det siste, at det kanskje kan være noe, så jeg bestilte en ekestra ultralyd nå til uka. Ønsker å vite det så fort som mulig enten det er bra eller dårlig!

Jeg er 9+5 i dag og har bestilt TUL til jeg er 12+3. Forrige gang var jeg ikke på tul i det hele tatt, er mer nervøs denne gangen og vil vente litt lengre før vi forteller det til folk (fortalte det rundt uke 9/10 sist). Så jeg hadde lyst på en sent så jeg får sett at alt er bra rett før vi begynner å fortelle om det:) Jeg ville ha tidligere også, men må betale 1900 pr time så det ble så veldig dyrt..

Det kommer kanskje litt an på hva du vil se :) hvis du ønsker å bare se at det er liv kan du ta når som helst fra nå. Hvis du ønsker organrettet tul (se etter misdannelser) er det best tidspunkt mellom 11-13 :-)

TUL i uke 6 : ) Men anbefaler å vente til uke 7.

Tok kun så tidlig pga historie med SA/MA.

Gikk til tul i uke 7, fordi jeg trodde jeg hadde hatt enten en sa eller ma. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg så absolutt ventet til uke 12:happy: Hvis du vil kun bekrefte at det er liv feks så ville jeg tatt tidligst uke 7 og så i uke 12. Hvis ikke ville jeg ventet til uke 12 som sagt, for da får man sett en liten skatt skikkelig:dummy1::dummy: Noe før får man ikke sett så veldig mye.

Eg har nå hatt ul i veke 5 og 6. Skal ha ein i veke 7 også. Eg ser noko som blinkar (hjerte), men ellers så ser eg ikkje noko særlig. Eg ville egentlig venta litt rundt veke 12, men får god oppfølging av sjukehuset denne gang

Var i uke 8, og skal i uke 13 :)

Jeg er 11+0 idag, å har allerede vært på 3 stk. Alle hos private aktører :)

Hadde en 6+4 og skal ha en nå 8+4. pga blødninger så vil gyno følge litt ekstra med så regner med det bli 1-2 til. Med guttungen hadde jeg i uke 8/9, uke 12. uke 15. OUL i uke 18. og 3D i uke 27 tror jeg :) Man ser ikke så mye de første ukene så hvis du tar privat ville jeg ha ventet til uke 11-12.

Skal ikke ha før 12+0,vil gjerne være sikker på at vi får se mest mulig,og at vi er på tilnærmet «trygg grunn» før vi bruker penger på UL.

Back
Topp