Hvor lenge varte fødselen?

Marty94

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Venter min første og er nå 37+5 og merker jeg er veldig spent på når ting begynner! Men har hørt at en førstegangs fødsel kan vare ganske lenge, så hadde bare vært interessant å høre hvor lang tid dere som har født før brukte den gang dere var førstegangs? :p gjerne hvor mange timer ca dere brukte på latens perioden og aktivfødsel? :happy:
 
Første fødsel varte ganske mange timer. Vannet gikk av seg selv og jeg fikk rier, men de var ikke effektive nok. Jeg hadde rier i 30 timer før jeg ble satt på drypp. Hadde da 4 cm åpning. Riene var vonde, men håndterbare med pauser på 3-4 min hvor jeg til og med sovnet mellom.

Fra jeg ble satt på drypp til han var ute gikk det 6 timer. Selv om fødselen varte lenge må jeg bare si at det var en god opplevelse. Jeg følte hele tiden at jeg klarte å håndtere smerten. Så selv om jeg ble sliten følte jeg ikke at jeg mistet kontroll:)
 
Med førstemann så gikk vannet kl 02 på natten. Tok noen timer før riene satte igang, men pga missfarget forstervann ble jeg innlagt på barselavdelingen. Kl 09:50 ble babyen født, og jordmor mente at aktiv fødsel var i 3 timer. Så hadde en relativt rask første fødsel, så fikk streng beskjed av jormor om å ikke nøle med å kjøre til sykehuset når jeg kjenner det er noe på gang ddnne gangen :nailbiting::happy: Har termin om 5 dager :Heartpink
 
Med min første startet det med at vannet gikk og 5.5 timer senere var han ute :p så er spent på hvor lang tid denne tar
 
Første fødsel:
Vannavgang ett døgn før riene startet ordentlig. Hadde rier og var i aktiv fødsel i 3-4 timer. Pressefasen varte i 45 min ca.

Denne gang: rier som dabbet av og 2 cm åpning i mange timer. Var som modning..

Når riene først startet var jeg på sykehuset en time etterpå, og hadde da 4 cm åpning.
Fra 4 cm og til 10 cm tok det 30 minutter. Hun kom på to press, kunne ikke ha vart lenge den pressefasen ☺️
 
Første fødsel gikk vannet kl 18.30 og han ble født 03.30. Kjørte rett på sykehuset når vannet gikk pga misfarget fostervann. Hadde 6cm åpning når jeg kom inn.

Nå har jeg gått med 4 cm åpning i en uke, fått beskjed om å komme med en gang jeg får rier eller vannet går ettersom det kan gå ganske fort nå når kroppen allerede er i gang :)
 
Med første ungen starter det med rier på kvelden. Kom til sykehuset kl 03, og hadde da ca tre cm åpning. 10 cm kl 07, og ungen var ute 0728.

Med nr to ble jeg satt i gang. Først ballong i et døgn, deretter pille fire ganger det neste døgnet. Kl 1120 hadde jeg fire cm åpning og da tok de vannet. Ungen kom på en pressrie og var ute 1333.
 
Ble satt i gang mandag kl 0900. Fikk ballong som falt ut etter 3 timer, og hadde 3 rier pr 10 minutter fra den ble satt inn. 2 cm åpning, men dessverre ingen fremgang.
Fikk gelé tirsdag, onsdag og torsdag. Torsdag fikk jeg også akupunktur. Hadde like mange og sterke rier hele veien, såpass at jeg måtte puste og delvis grine meg gjennom dem. Fikk morfin for å få sove et par av nettene. Ingen fremgang.

Fredag kl 0900 tok de endelig vannet, og da gikk jeg over til 4 cm og aktiv fødsel rimelig kjapt. Fikk epidural ved 7 cm i 14-tiden, og sovna av litt da. Men siden jeg hadde fått drypp i 4 døgn allerede var kroppen utslitt og overstimulert, så da det var 10 cm åpning forsvant alt som kunne ligne på rier. De kobla av epiduralen, og etter 4 timer med full åpning og uten rier fant de ut at det måtte vakuum til. Det nekta jeg, så fikk pressa henne ut på egenhånd uten pressrier :p Jenta ble født kl 22 fredag kveld.

Jeg håper så inderlig at nr 2 nå kommer lettere ut!
 
Med første så våknet jeg rundt 04.00 av at jeg hadde smått med rier og kort tid etter så kom slimproppen da bestemte vi oss for å kjøre til sykehuset da det tar 1time og kjøre fra der vi bor. Bilturen gikk relativt fint og når vi kom in på sykehuset så sjekket de åpningen og jeg var 6cm åpen. Var i aktiv fødsel 6 timer og press rier i 30min. Blir spennende og se hvordan det begynner og hvor lenge det varer denne gangen:rolleyes:
 
Jeg var ca 16 timer i latens (fra riene startet til aktiv fødsel). Totalt over 30 timer fra riene begynte til ungen var født. Jeg tror det tok ekstra lang tid fordi jeg tok epidural, som hemmet riene..ble til slutt satt på drypp.
 
16 timer fra første ri til baby var ute. Pressfasen er jeg usikker på varigheten til, men rundt en halvtime kanskje. De tok vannet etter cirka 13 t for å kjappe opp prosessen litt, og fordi jeg begynte å bli lei. Spent på hvordan det blir denne gangen :) Lykke til alle sammen! :)
 
Hei!

nå har jg hatt min første fødsel :hungover:

det varte lenge følte jeg...

starta med vondt i ryggen 03:00. Riene kom kl 05:00, med ca 10 min mellomrom. Kl 0700 var riene med 3-4 minutter mellomrom. Kom på sykehuset kl 07:30.

aktiv fødsel og 6 cm kl 9:45.
de tok vannet kl 1300.

full åpning kl 18:55. Født kl 22:23. :wtf:

var temmelig utslitt :wideyed::wacky: men det gikk!!! ;)
 
Min første vaginal fødsel startet med svake mensmurringer kl.18.00 som økte litt og litt frem til vannet gikk ca kl.22.00.

Med en gang vannet gikk økte de i styrke og vi kjørte til sykehuset med en gang. Hadde 4cm når vi kom dit ca kl.23.00 og babyen ble født kl.01.20.

Så totalt ca 7 timer, aktiv fødsel ca 3-4 timer.
Alt gikk bra og det ble en alt i alt fin fødsel.
 
Min første fødsel startet med vannavgang ca kl 06. Aktiv fødsel fra ca kl 12.30 og han var ute ca 14.30.
 
Kan jo egentlig oppdatere min egen tråd med egen fødsel, forbredt på en lang varig fødsel, men fikk rier på hyttetur så smått i 12 tia på natt, hadde en latens periode på 3 timer før det tok seg veldig opp. Kjørte hjem i hu og hast da ejg skjønte jeg var ordentlig i gang og rakk så vidt opp på føden. Ble hentet i resepsjonen med seng da vi kom, min mor som er jordmor hadde ringt og forbredt dem, og vi sprang opp til føden, der ble jeg undersøkt og hadde full åpning, de tok vannet og 10 min etter vi kom inn var hun født:dummy1: var forbedre på å ha en fødsel på rundt 12 timer, men slapp unna med 6 timer, relativt happy for det nå selvom det var intenst når det sto på:p
 
Kan jo egentlig oppdatere min egen tråd med egen fødsel, forbredt på en lang varig fødsel, men fikk rier på hyttetur så smått i 12 tia på natt, hadde en latens periode på 3 timer før det tok seg veldig opp. Kjørte hjem i hu og hast da ejg skjønte jeg var ordentlig i gang og rakk så vidt opp på føden. Ble hentet i resepsjonen med seng da vi kom, min mor som er jordmor hadde ringt og forbredt dem, og vi sprang opp til føden, der ble jeg undersøkt og hadde full åpning, de tok vannet og 10 min etter vi kom inn var hun født:dummy1: var forbedre på å ha en fødsel på rundt 12 timer, men slapp unna med 6 timer, relativt happy for det nå selvom det var intenst når det sto på:p
Heftig!
Gratulerer så mye!❤️
 
Back
Topp