Hvor lenge varte fødselen din?

1: 2t 45 min
2: 28 min
 
Første: 6 timer fra første rie, konstant rier hele veien med 10 sek pause mellom, 2 timer aktiv fødsel
Andre: 24 t fra første rie, 19 timer aktiv fødsel:banghead::hilarious:
 
Aner ikke helt, fødsel startet med vannavgang kl 04natt til tirsdag og jenta ble født kl 02 natt til onsdag, men det var jo en beldig lang latensfase og de sjekket meg ikke så ofte pga infeksjonsfaren. Men trolig var den aktive fødselen ganske kort for når det først kom til stykket så skjedd det ganske fort:)
 
Fra første rie med nr 1; 9 timer og 28 minutter
Fra første rie med nr 2; 4 timer og 42 minutter
 
Fra første regemessige rie, over 100 timer - fem døgn. Fra vannavgang ca 48 timer.
Aktiv fødsel fra 4 cm ca et døgn. Endte med hastesnitt da baby begynte å bli stressa og jeg var totalt utslitt.
Jeg kalte det maserier selv, det som pågikk over så mange dager, men sykehuset kalte det nå vanlige rier da de var såpass kraftige og regelmessige, så ikke vet jeg. Vonde var de, men lite effektive. Håper på en bedre opplevelse om noen uker :)
 
Fikk rier 1. mai, men de stoppet det delvis (av og på rier en stund), men fra jeg plutselig var i fødsel 7. mai til hun var ute gikk det 1 time og 15 minutter. 18:25 snakket jeg i telefonen med pappa og skulle bare spise middag. 18:45 begynte plutseleg stormrier hvor de konstanterte at det ikke kunne stoppe det lenger (27+3) og 20:00 var hun ute skrikende ❤️
 
Brukte 1 time på begge fødslene. Alt av smertene kom på én gang så når jeg var ferdig føltes alt uekte ut. Første var en normal hodeleiefødsel og den andre var setefødsel.

Men gode opplevelser alt i alt :)
 
Med min første tok det 8 timer fra riene begynte til barnet kom. Fra jeg hadde 4 cm til barnet var ute tok det ca 3 timer. Synes det tok alkuraa passe lang tid. Mer nervøs for å få en eventuell nummer 2 da vi bor over 2 timer unna nærmeste sykehus og jordmor sa at jeg burde være forberedt på at det kan gå enda fortere neste gang.
 
Hvor mange timer tror du fødselen din varte?

Sjansen er stor for at jordmødre og leger regner fødselsvarighet annerledes enn deg. For når mener du at fødselen starter? Når vannet går, eller riene begynner? Jordmor Ragna gir deg svaret på hvor lang fødsel du egentlig kan forvente deg.

Ble satt i gang men hadde begynt av meg selv samme morgen, trengte bare en tablett.
1cm åpning da de begynte med tabletten:)

Fra tabletten ble satt inn til lillemor var ute tok det 15 timer og 21 minutter. Men skjønner at slik jordmødrene regner det så hadde jo ikke fødselen startet ennå.

Begynte å kjenne sterkere og sterkere smerter innen en halv time. Etter 3 timer hadde jeg ekstemt vondt men var fortsatt bare 2 cm åpen men hadde rier hvert andre minutt fra da og helt til lille ble født. Jeg klarte ikke å samle meg før jeg endelig fikk epidural. Var da ca 4cm åpen.

Jeg vil tro jordmødrene regnet fødselen min i fra jeg fikk bytte rom fra "vente rommet" for de som blir igangsatt til fødestuen. Epiduralen gjorde at det tok litt lenger tid vil jeg tro men det var så fantastisk å slippe smertene og få noen timer å "slappe av" på:)

Fra første tablett til lillemor var født - ca 15 timer og 21 minutter.
Fra jeg hadde nesten uutholdelige vondt til epidural- ca 6 timer.

Fra vi kom på fødestuen til lillemor var født- ca 9 timer og 15 minutter.

Fra epidural til lillemor var født - ca 6 timer og 21 minutter. ( fikk de timene uten smerte på grunn av epiduralen)
Hadde smerter alt i alt i ca 12 timer, begynnende som menssmerter og til slutt uutholdelig. Jeg skylder smertene og intensiteten på at det var igangsetting :rolleyes:
 
Last edited:
Ble satt igang og fikk storm rier klokken 21.05 den 25 januar. Rier fra 20.00 men de var ikke vonde.

Aktiv fødsel fra 0500 da hadde jeg 4 cm, så i så fall hadde jeg 8.5 timer aktiv fødsel.

Fra vonde rier (spydde pga smerte) så varte fødsel i 16.5 timer.
 
Tja.. fra 4(5)-10 cm tok det vel 11t med første og 4t med andre (selv om jeg hadde epidural).

Men regner fødslene for å ha vært i 16t
 
Nr. 1: 7,5 t fra de tok vannet (igangsatt)
Nr. 2: 9 t fra vannet gikk. Hadde rier i tre fire dager før dette.
 
Begge startet med rier.
Nr 1: 9 timer fra første rie
Nr 2: 2 timer fra første rie
 
Våknet rundt 07 med rier. Gikk hjemme med veldig uregelmessige, men mer og mer intense rier frem til rundt 23 på kvelden. De ville ikke ha meg inn, siden det gikk alt fra 3 min til 10 min mellom. La oss for å prøve å sove litt i 23-tiden, da ble riene mye mer intense, men fortsatt like uregelmessige. Rundt kl. 03 dro vi inn, selv om de var skeptiske på føden. Hadde 3 cm åpning da jeg kom inn og klokka 06.45 kom hun ut.
 
Nr 1: 5 timer
Nr 2: ca 4 timer men ble litt tull ang vannavgang før rier og lang reisevei.
Spent på nr 3.
 
Fra jeg kom på føden gikk det en knapp time, og jordmoren mente at det ikke var fødsel på gang når jeg kom inn dørene :smiley-ashamed008
 
Lang tid. Men ca 12-13 timer ifra 4 cm og vannet ble tatt.
 
3 timer fra 3 cm åpning til hun var født.
18 timer etter vannet gikk.
 
Back
Topp