Hvor lenge varte din fødsel?

Fra jeg hadde 4 cm til hun var ute tok det ca 2,5 timer. Merka første rie+ blod 4 timer før hun var ute
 
4 timer før hun kom begynte de gode riene (bak i ryggen) med ca 4-5 minutters mellomrom. Hadde 5 cm da jeg kom på sykehuset 2 timer etterpå, så da blir det aktiv fødsel et sted mellom 2 og 4 timer :) jordmor kalte det styrtfødsel..
 
Hun kom 12 timer etter at jeg hadde 4 cm åpning. Benyttet seg av Epidural ved 5 cm da fikk 1 cm åpning på 4 timer selv med sterke rier. Deretter fikk drypp som ga 1 cm ved hver time liksom. Veldig lang fødsel men fin opplevelse etter epiduralen. Kjente ingen smerte bare trykk mot endetarmen. Så hadde pressrier i en time.
 
fra jeg kjente første rie 9 timer aktiv fødsel i 5 timer :)
drømmefødsel :)
hadde akkupunktur for å slappe av og lå 3 timer i badekar. de tok vannet da de syns jeg hadde ligget lenge nok med full åpning. fra 5-6 cm til full åpning gikk det 30 min så hadde full åpning i 4timer men pressriene kom aldri.
da de tok vannet kom pressriene etter et par minutt. pressrier i 19 min.
veldig fornøyd med denne fødselen føler meg utrolig heldig sim fikke en så lett og fin fødsel :)
 
Min fødsel var igangsatt da, men fra vannet gikk ved 4 cm gikk det kun 1.5 time! Ti minutter med pressing! Så det gikk fantastisk fort! De to andre fødslene mine har tatt timesvis så dette var så lett i forhold! Kunne gjort det igjen når som helst, men skal ikke ha flere barn nå...

Sent from my GT-S5660 using BV Forum mobile app
 
Jeg spiste på Burger King kl 13, og fødte kl 1557... Fra 4 cm til full åpning på ca 1,5 t.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Med første hadde jeg planlagt ks.
Med andre hadde jeg først ca 15 timer med vonde maserier, så ca 15 timer aktiv fødsel, før det hele endte med hasteks.

♡ appen ♡
 
Vannet gikk kl.1930, første ordentlige rie kl.1945, og han var ute kl.2307. Aktiv fødsel var 1,5 timer. Vi spiste også junk food den dagen, hehe, bestilte en skikkelig feit og god gatekjøkkenburger med pommes frites for første gang på sikkert et par år. Superdigg og tydeligvis effektfullt, haha:)
 
Vannet gikk 17, rier startet 18, kom på fødestuen 19.30 og hadde da 10 cm, småen var ute 20.39.. Aner ikke hvor lenge jeg var i aktiv fødsel men tipper rundt 1.5t :)
 
Tok 1,5 time fra 4 cm og til hun var ute. Fødselen varte totalt i 3 timer fra aller første rie. Fikk første rie kl. 18 og hun blei født kl. 20.55.

Med nr. 1 tok det 3 timer fra 3 cm og til hun var ute. Og med nr. 2 tok det 1 time fra 2 cm og til han var ute.
 
Kjente vonde kynnere/rier fra kl 0900 om morgenen, regelmessig med ca 10 min mellom hver frem til ca 21 på kvelden. Vi hadde besøk av vennepar med barn hele dagen. Det var litt slitsomt, men samtidig litt godt å ha fokus på noe annet enn smertene. Ca 2130 ble det veldig vondt og veldig tett. Vi dro til sykehuset, og ble skrevet inn ca kl 2230. De sjekket åpning kl 23, da hadde jeg 4-5 cm, så da var jeg i gang. Veldig intenst fra kl 23-01, men da fikk jeg endelig holde den lille! Jeg hadde pressrier ca 10 min. Jeg må si at dette gikk langt bedre og raskere enn jeg hadde turt å håpe på!
 
Riene begynte for alvor rundt 16.30-tida. Vi var på sykehuset 18.45 og da hadde jeg 4 cm åpning. Hoppet rett i badekaret og peste meg gjennom riene til pressriene startet klokken 22.55, klokken 23.15 var han ute :)

Med førstemann startet riene i 18-tiden søndag og han var ute klokken 14.21 neste ettermiddag. Åpningsfasen varte i noe so virket som evigheter og de tok vannet klokken 5.
 
Fra første ri tok det 5,5 timer, fra jeg var i aktiv fødsel (4-5cm) tok det 2,5 timer.. Så en lynfødsel :p
 
Fra første tegn (vannavgang) 5,5 time, fra aktiv fødsel 2,5 time :p
 
Back
Topp