Hvor lenge varer en rie?

Skogsfrua

Forelsket i forumet
Jeg lurte på (vet at folk opplever dette forskjellig, men svar ut fra egne tanker/erfaringer..)

Hvor lenge varer en rie?
Hvordan vet man at det er en rie? (Har ikke hatt kynnere før, så er litt usikker her..)
Hvordan kjennes dette ut..?

Grunnen til at jeg spør er fordi det kjentes ut to ganger i stad at underlivet trakk seg opp og sammen, og det gjorde så vondt, og forsvant ikke selv om jeg snudde på meg..
Men det varte ikke lenge av gangen og det var bare ett min eller no imellom..
Og nå kjenner jeg ingen ting [8|]

Hei!!
Jeg synes det høres ut som du har hatt kynnere...
Slik som jeg har hatt det har disse vært uregelmessige, og ikke så lange. De har vart ca 30-40 sek. Nå har jeg en periode hatt masse kynnere, og de varer rundt et minutt. Men jeg tar det som et tegn på at det kanskje nærmer seg fødsel. De går over igjen av seg selv. Man kan forsøke å legge seg, eller ta en varm dusj. Er det rier, vil disse gjerne øke i intensitet, er det kynnere vil det helle dabbe av. Når de ikke går over, men heller får et mer regelmessig mønster og ikke minst blir vondere, så kan det tyde på rier. Men; det kan være vanskelig å skille kynnere og rier når man ikke har født tidligere. Jeg har hatt perioder de siste dagene med såpass regelmessige og vonde kynnere, at hadde det ikke vært for at jeg har hatt rier før kunne jeg like gjerne trodd at dette var rier.... Riene varierer i lengde, og slik jeg har hatt det ble de lengre og lengre etterhvert som det nærmet seg full åpning. Tenker de varte minst 90 sekunder, men de øker gradvis i styrke for så å avta igjen.
Ikke sikkert dette gjorde deg mye klokere, men jeg tenker nok likevel du vil kjenne det når det du har er rier, når kynnere har blitt rier kan man vanskelig ta feil av det[:)].
Lykke til!!!

mener du da at "smerten" starter nedenfra og opp?? for det er slike jeg har som JM kalte for masrier.. er det rier er de likedan men litt vondere og øker i intensitet!.. mine kynnere starter på en måte øverst på magen slik at hele magen blir steinhard... mens disse masriene bare er i nederste del av magen liksom.. heh vet ikke helt om du skjønte så mye av det.. men sånn er det i allefall for meg:)

ORIGINAL: gutt07spire10

mener du da at "smerten" starter nedenfra og opp?? for det er slike jeg har som JM kalte for masrier.. er det rier er de likedan men litt vondere og øker i intensitet!.. mine kynnere starter på en måte øverst på magen slik at hele magen blir steinhard... mens disse masriene bare er i nederste del av magen liksom.. heh vet ikke helt om du skjønte så mye av det.. men sånn er det i allefall for meg:)

Smertene starter i underlivet, og kjennes ut som at underlivet trekker seg oppover og sammen og så går det over i nedre del av magen.. Aldri kjent noe "oppå" magen :/ Hmmm. mye rart en skal lure på...

de første riene mine sist varte rett under ett minutt, men de kom ganske regelmessig fra første rie her da..

Back
Topp