Hvor lenge varer eggløsnings "symptomene"?

Lineeey

Forelsket i forumet
Hei!

Har gått på p-piller siden jeg var 14 år (er nå snart 21). Sluttet på pillen 7 april fordi jeg ønsker å bli gravid. Fikk mensen to dager etter pilleslutt alså 9 april. Mensen varte bare i 3 dager noe som aldri har skjedd, når jeg gikk på pillen.. Varte somregel 5-6 dager da.

Men, ihvertfall... jeg har gått på pillene i nesten 7 år og husker dermed ikke hvordan det er å ha eggløsning. Trodde heller ikke jeg skulle klare "å kjenne noe" til det. Men, nå i 4 dager har jeg hatt utrolig ømme bryster. De to første dagene hadde jeg veldig tykt slim og litt ubehagelig nede i magen. Ergo, jeg regner med at dette er eggløsning. Det jeg lurer på er hvor lenge varer det?

Vi har ikke prøvd på å bli gravide denne måneden, (ved å ikke ha samleie rundt eggløsning) selvom jeg egentlig ikke vet sikker når eggløsning er/var.

Konklusjonen og spørsmålet mitt er vell hvor lenge varer symptomene for eggløsning? Hvor lenge kan jeg forvente å ha ømme bryster feks?

Har akkurat blitt medlem her og må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår hvordan jeg gjør dette. Trodde at jeg sendte dette spørsmålet til jordmødrene, men har tydeligvis lagt det ut slik at alle kan lese å svare? Jaja, bare greit med erfaringer :-)

Nå har jeg igjen hatt EL for 9 dager siden og har vondt i magen hver eneste dag etter det. I dag har jeg tilegg vondt i nedre del av ryggen/korsryggen...

Lurer jo på om det er kroppen som lurer meg igjen, eller om det kan være tegn på at jeg er gravid..

Noen andre som har vært i lignende situasjon? Hvor lenge skal kroppen og p-pilleslutten lure meg med falske symptomer???? :-P

Back
Topp