Hvor lenge være borte fra barn på 1,5 år?

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Hvor lenge syns du det er greit å reise bort fra 1,5-åring? Barnet skal være med pappaen sin. Det er i forbindelse med jobb. Er nok veldig hønemor selv og syns det er vanskelig å skulle reise bort. Vet hun har det trygt med pappaen, men hun har jo lite tidsforståelse og jeg vil ikke at hun skal føle seg forlatt ❤️

Tenker det kjem heilt an på kva du sjølv føler deg komfortabel med.
Personleg har eg vel aldri vert vekke frå mini på 2 år, i meir enn maks 3 dagar. Kunne nok fint vert vekke lenger, men har aldri hatt heilt muligheten (eller behovet) enda. Pappaen derimot, har vert ein del meir vekke, både på jakt og div stevner :)

Hvor lenge syns du det er greit å reise bort fra 1,5-åring? Barnet skal være med pappaen sin. Det er i forbindelse med jobb. Er nok veldig hønemor selv og syns det er vanskelig å skulle reise bort. Vet hun har det trygt med pappaen, men hun har jo lite tidsforståelse og jeg vil ikke at hun skal føle seg forlatt ❤️

Jeg var borte fra mi i 3 netter mens hun var med pappaen fordi jeg var syk og MÅTTE få til å slutte å amme. Eneste måte å gjøre det må var å være noen dager fra hverandre, for hun nekter å godta ammeslutt når vi var sammen. Spurte for øvrig ikke etter pupp da jeg kom hjem igjen :hilarious: Hun var da 17mnd.

Jeg var borte fra mi i 3 netter mens hun var med pappaen fordi jeg var syk og MÅTTE få til å slutte å amme. Eneste måte å gjøre det må var å være noen dager fra hverandre, for hun nekter å godta ammeslutt når vi var sammen. Spurte for øvrig ikke etter pupp da jeg kom hjem igjen :hilarious: Hun var da 17mnd.

Takk for erfaringen! Jeg er per nå ikke klar for å slutte å amme, så det er jo også et aspekt.. men nå er det fremdeles tre mnd igjen, så ting kan være annerledes da :)

Takk for erfaringen! Jeg er per nå ikke klar for å slutte å amme, så det er jo også et aspekt.. men nå er det fremdeles tre mnd igjen, så ting kan være annerledes da :)

Jeg synes selv det var litt hard måte å kutte ammingen på, men jeg var skikkelig syk og klarte ikke mer. Var også sammen med det eldste barnet vårt, så da fikk vi litt kvalitetstid sammen og det gjorde at det veide litt opp. Hun masa både natt og dag helt utrolig mye og gadd nesten ikke spise vanlig mat engang. 24t uten pupp så heiv hu innpå en hel brødskive med skorpe og alt og masse middag :hilarious: Så for oss var det virkelig rett å slutte på det tidspunktet. Hun hadde det veldig fint med pappaen men gråt masse når hun så meg på FaceTime så det kunne vi ikke, ble for abstrakt å se meg på telefonen også at jeg ikke var der sammen med henne. Men utenom det gikk det veldig fint. Ville ikke latt henne være 3 netter med noen andre, men pappaen er jo noe annet enn om der var besteforeldrene.

Vi reiste bort i 3 netter i bryllup da minste var 1,5 år. Det gikk kjempefint! Hun og storebroren på 3,5 var da hos besteforeldrene sine som de er veldig trygge på. Før det hadde hun overnattet borte en natt her og der fra jeg sluttet å amme da hun var rundt ett år. 3 netter kjente jeg var maks da og er nok fortsatt det

Var innlagt på sykehus i flere uker i forbindelse med risikosvangerskap og prematur fødsel når nr 1 var 1 år. Han kom på besøk en time ca hver dag så var ikke helt borte fra han, men var vanskelig for det. Han var ikke blid på meg når jeg endelig kom hjem. Også vært borte borte noen netter i forbindelse med ulike sykehus innleggelser med et av barna når ungene var under 2 år. Det gikk helt fint.

Jeg er hønemor selv. Reiste bort første gangen når hun var nesten to, mener jeg det ble. Jeg syntes det var skummelt og så ble hun syk, pappaen fikk helt angst av det så det ble bare en natt :P Det kunne nok fint vært en natt eller to til, tror jeg.

Med lillesøster blir det nok litt enklere for meg å dra litt tidligere på jobbovernatting eller lignende, jeg tenker at det er «tryggere» for småsøsken når de har storesøsken også hjemme :)

Altså.. barnet har jo én omsorgsperson med seg, og tar nok ikke skade av en uke f.eks. Tenker jo f.eks der en av foreldrene jobber offshore, da må man jo være borte i to uker av gangen..

... Men for min egen del og mitt frimerke-barn, så tror jeg en helg ville vært meeer enn nok... :bag:

Tenker det går mer på hva du (og pappaen) er komfortabel med enn så mye annet. Og eventuelt ammingen da, om dere fortsatt holder på.

Var borte fra førstemann 1 natt da hun var 2 år og 4 mnd for å få til ammeslutt. Vært ganske lite borte fra henne ellers utenom de 2 ukene på sykehus før fødsel og 2 etter fødsel (så henne noen få ganger). Hun var over 4 år da hun sov uten oss foreldre (igjen - denne fødselen da).

Lillebror tipper jeg at jeg kan være borte fra så fort han slutter amme, men liker personlig ikke mer enn maks en helg og har heller ikke behovet for så særlig mye mer :)

Back
Topp