Hvor lenge tror du fødselen kommer til å vare?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Er det ikke sånn at noen starter med rier mens andre starter med vannavgang? Jeg fikk første rie kl.0130 men vannet gikk ikke før utpå morgenen/formiddagen. Babyen var ute 1207, så totalt tok det vel 10,5 timer fra start til slutt. Men aktiv fødsel (som vel er det som telles - er det fra 4 cm åpning?) varte i tre timer. Noe som ifølge legen var veldig raskt til å være førstegangs, selv om jeg har hørt og lest om mange lyyynraske også:)

Jeg begynte å kjenne det ca 04 på natten, og det var skikkelig vondt i mage/rygg fra ca kl 11. Jeg dro til sykehuset ca kl 16, fødselen var i gang ca kl 17 (ut ifra åpning). Kjenner meg litt igjen i artikkelen, ettersom jeg allerede var sliten da jeg kom til sykehuset. Hadde vært så spent og utålmodig i flere dager og hadde sovet lite de siste nettene. Jeg følte jeg hadde mye smerter allerede da... Vannet gikk ikke før rett før babyen kom ut, ca kl 23. Så ca 6 timer i fødsel. En helt absurd opplevelse, etterfulgt av den største lykkefølelsen jeg noensinne har kjent! (Og den varte lenge!) Håper alt går like fint og raskt denne gangen også!

Back
Topp