hvor lenge trente du i svangerskapet??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Jeg trener jevnlig annenhver dag hvor jeg sykler på spinningsykkel, tar styrke øvelser og manualer etterpå. Men kjenner jeg begynner å bli mer sliten nå som jeg har blitt større...

Har også kjent at det gjør litt småvondt i magen etterpå. Det stikker liksom litt.. er det ufarlig?

Hvor lenge klarte dere å trene??

Jeg kuttet ned på styrktrening helt ifra starten jeg.  Ble veldig plaget med kynnere. Men gikk harde turer til dagen jeg fødte-en dag på overtid[;)]

*lykke til* Kom meg VELDIG raskt i form igjen,så tror det lønner seg å holde seg i form.

Trente vel til slutten av 8 mnd![:)]
Hadde eit problemfritt sv.skap og kom meg kjempefort etter KS, så trur du gjer rett i å prøve holde deg i form! Men får du vondt/kynnere, stopper du, du kan prate med fyioterapeut om øvelser som passer/ikkje passe når du er gravid!..[:)]

Noen fler?[:)]

Nå trente ikke jeg på den måten, men ridde og kjørte hesten min fram til dagen jeg fødte, 11 dager før termin[:)]

jeg gikk på spinning til uke 33, slutta fordi vi fikk det så travelt med flytting og oppussing.

Tror det hjalp veldig på. var i fin form under hele svangerskapet, og hadde en uproblematisk fødsel :)

eg er konstant i bevegelse på jobb, - løfter bærer, går opp og ned trapper osv... Så trening ved sida har blitt for hardt for meg.. ;P Prøvde i begynnelsen, men fant ut at det var nok å vere på jobb;P

jeg trente til the bitter end, MEN på slutten(siste 1,5 mnd)trente jeg nesten bare svømming. Syklet fram til 8 mnd ca, og var med på timer + styrketrening fram til 7 mnd ca. Du må bare kjenne etter på kroppen om du bør justere, evt endre treningen. Den sier i fra.Hvis du hever styret på sykkelen slik at beina ikke deiser opp i magen, og at ryggen er rett, OG det gjør vondt, da ville jeg kanskje prøvd noe annet. Det skal ikke være vondt med mindre det er musklene som er vonde[;)]
Nå skal det sies at jeg hadde kynnere fra uke 15, så jeg lot aldri kynnere stoppe meg, da hadde jeg aldri fått trent[8D] Men dersom du ikke er vant med kynnere er det kanskje litt annerledes...

Jeg trente framn til fødsel omtrent. Men jeg gikk på vanntrening i basseng.

Trente frem til 9 måneder da jeg ventet nr. 2..

jeg trente helt til siste uken ca... spinning og bedmington var det -det gikk i her...
når du begynner å få vondt i magen ved eller etter trening - skal du ta det litt med ro... det er ikke farlig.
du skal ikke trene så hardt at du får vondt/kjenner press i/ved magen...

Back
Topp