Hvor lenge til vi kan starte igjen?

ErleS

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Hatt fryseforsøk og (gått på progynova og lutinus) fikk positiv test på testdato. Begynte å spotte rosa på 5+1 og nå blør jeg masse med smerter 5+5, så dette gikk ikke veien.
Vi har 2+2 på frys igjen. Er det noen som har erfaring og som vil synse litt om når vi kan ha innsett? Legen sa vi kanskje kunne prøve innsett i naturlig syklus hvis det ikke gikk denne gang..
Kan man velge å gå rett på fersk selv om man har egg på frys?

Last edited:
Jeg måtte vente èn syklus mellom fersk og frys. Det vil si at jeg først måtte få mensen etter det negative forsøket, så kunne jeg starte på neste mens igjen. 1,5 mnd. altså.
Hadde mitt første fryseforsøk på lørdag, i naturlig syklus. Veldig greit det, ingen medisiner så :)
Jeg vet ikke om du kan begynne rett på fersk igjen, men har du aldri hatt frys før og har gode egg, tviler jeg på det egentlig. Hvis egget overlever opptiningen er sjansene omtrent jevngode som ved ferskforsøk. Så sånn sett hadde jeg uansett utvilsomt prøvd med fryseeggene først!

Så leit å høre at du mistet. Når jeg hadde kjemisk, så kunne jeg ringe inn på neste mens.

Jeg skal ha lang protokoll neste gang( november),så jeg skal ringe inn neste mens for oppstart på spray. TR kom på lørdag etter negativt ICSI forsøk. På'n igjen i november :)

Jeg måtte vente èn syklus mellom fersk og frys. Det vil si at jeg først måtte få mensen etter det negative forsøket, så kunne jeg starte på neste mens igjen. 1,5 mnd. altså.
Hadde mitt første fryseforsøk på lørdag, i naturlig syklus. Veldig greit det, ingen medisiner så :)
Jeg vet ikke om du kan begynne rett på fersk igjen, men har du aldri hatt frys før og har gode egg, tviler jeg på det egentlig. Hvis egget overlever opptiningen er sjansene omtrent jevngode som ved ferskforsøk. Så sånn sett hadde jeg uansett utvilsomt prøvd med fryseeggene først!

Takk for tilbakemelding!
Snakket med Haugesund i går, og vi skal ringe inn ved neste mens, så blir det nytt fryseforsøk.. Var ikke klar over at det var så pass lik sjanse med frys og fersk (etter tiningen), så det var god hjelp:)

Jeg skal ha lang protokoll neste gang( november),så jeg skal ringe inn neste mens for oppstart på spray. TR kom på lørdag etter negativt ICSI forsøk. På'n igjen i november :)

Kanskje det blir november på oss også...Vi får se når neste mens kommer nå. Takk for tilbakemelding!

Så leit å høre at du mistet. Når jeg hadde kjemisk, så kunne jeg ringe inn på neste mens.

Takk for det! Rart hvor fort man innstiller seg, hadde planlagt kjempemye ift denne graviditeten allerede! Så veldig trist å miste selv om det var tidlig..

Back
Topp