Hvor lenge svir stingene?

*Stella*

Forumet er livet
Jeg revnet ikke mye, jordmora påsto det var nærmest "skubbsår", men hun sydde noen "pyntesting" for å legge kantene pent mot hverandre så det skulle gro pent. Hun svarte aldri direkte når jeg spurte hvor mange det er, bare sa det var få. (Men det står på arket jeg har fått med til helsestasjonen at det var roft forover og rift bakover, så jeg vet ikke jeg...) Mye var det nå uansett ikke.
 
Jeg sitter greit, og det hele fungerer greit.
 
Men det svir jo innimellom. Ja, på toalettet, når jeg dusjer der, og av og til når jeg reiser og setter meg. Dette er jo ikke noe unormalt, og det er fortsatt under 3 døgn siden jeg fødte.
 
Men, dere med litt lenger erfaring enn meg, hvor lenge er det vanlig at det svir? Bare sånn at jeg vet hvor lenge det er igjen. (Det ville jeg gjerne vite under fødselen også, men er det egentlig i det hele tatt "lovlig" å spørre "hvor lenger er det igjen av dette her???" når ungen er uten en time etter man ankom sykehuset??? [:D])
 
etter en uke var det MYE bedre. nå er d bare litt ømt rundt arret. 
 
 
Ok, så forvente at det ikke svir så mye over helga da, kanskje.
 
Greit å vite bare. Det er ikke "uutholdelig" eller noe sånn, bare greit å vite om det er snakk om ei uke eller tre.
 
(Men selvsagt vil det være litt ømt nedi der, det har jo tross alt kommet ut en unge gjennom et hull som ikke var forberedt på så store ting)
 
*sniker fra juli, men burde melde meg litt inn her siden eg fikk en august kid*
 
ta en flaske med lunket vann og hell samtidig som du tisser, og dusj etter på ... det gjør underverker på meg.
 
 
Svie ved tissing er ikke noe problem, og dusjing av underlivet er noe jeg gjør fordi jeg har skjønt at man SKAL, men det svir egentlig mer av det enn av å ikke gjøre det, så det er ikke noe som frister til å drive med OFTE...
 
Mine svidde i underkant av 1 uke, men er fortsatt øm i de.. ( 2 uker siden jeg fødte)
 
Hei Stella! Gratulerer nok en gang! Mine 2 små sting som jeg hadde etter dattera mi svei i ca 2 uker.. men hadde veldig god effekt av paracet da.. (men jeg ble veldig "støl" av å sitte også da) [:)]
 
 
 
Måtte sy noen sting på begge sidene selv,første uka svidde det når jeg skulle gå på do men svir ikke lenger nå...Jeg klør som bare f**** nedentil så de begynner nok å gro her, nesten 2 uker siden jeg fødte begynner å komme meg veldig nå :) Men stinga kan sitte i fra noen dager til uker men når man begynner å klø så begynner de å gro[:D]
 
ORIGINAL: mammaløven

Jeg svidde ettter første fødsel. Da ble jeg klippet og sydd en del, men fikk infeksjon i stingene etter tre dager. Det var helt grusomt. Satt i grønnsåpebad to ganger daglig i to uker etter fødsel før det ga seg. Men Oliver revnet jeg bittelitt, fikk sydd et par sting men merket aldri noe til dem i ettertid. Som om de ikke var der i det hele tatt. Regner med dette er individuelt som alt annet på dette feltet[&:]

 
Hvordan merket du det egentlig? Er litt redd for å få betennelse selv liksom[&o]
 
Skyll med grønnsepe en til to ganger for dagen(f.eks morgen og kveld) Og spyl deg samt tørke godt etter hvert toalettbesøk. Det hjalp på meg. Hadde vondt i kanskje halvanne uke. Og jeg ble klippet og sydde mye. En gammel JM på KK sa til meg at jeg måtte være veldig nøye med å få det tørt. Så hun anbefalte hårføneren[:)]
 
Jeg spurte også om dette på barsel, fikk til svar at det er umulig å si noe om, det er så individuelt.. men det sies at det er verst 3 og 4 dagen fordi du sveller/hovner opp og stingene blir strammere da..
Det er nå 14 dager siden og jeg kjenner det fortsatt, men passer på å stramme musklene idet jeg setter meg ned, det hjelper.. [:)]
 
til meg har det gidd seg, men jeg sydde kun 2 sting da[:)]
6 dager siden jeg fikk victoria[:)]
 
Jeg hadde ikke vondt den første uka, så begynte det å gjøre vondt... tror jeg hadde et sting som stramma, men så plutselig etter ca 2 uker var det borte..
 
Har ikke hatt NOEN plager overhodet denne gangen ift stingene (eller noe annet ifb fødselen for den del), men sist varte det nærmere 3 uker... [8|] Kan vel være veeeldig forskjellig med andre ord [;)]
 
Håper det snart er bedre for din del i alle fall [:)]
 
Nå har jeg da etterhvert kommet til en fase hvor det å skylle ikke svir mer enn det lindrer, så å skylle har blitt mer lystbetont, og jeg gjør det oftere. Og totalt sett svir det slett ikke så mye lenger, det var nok 3. og 4. dagen, opphovnet, som var det verste ja. Merker bare ett sting egentig jeg nå.
 
ORIGINAL: *Stella*

Nå har jeg da etterhvert kommet til en fase hvor det å skylle ikke svir mer enn det lindrer, så å skylle har blitt mer lystbetont, og jeg gjør det oftere. Og totalt sett svir det slett ikke så mye lenger, det var nok 3. og 4. dagen, opphovnet, som var det verste ja. Merker bare ett sting egentig jeg nå.

 
 
så flott at det har gidd seg litt da[:)]
et lite tips, som jeg fikk av min jordmor: det var å ikke dusje/vaske så ofte nedentil, for da gror sårene/stingene saktere.
 
hun sa at det holdt å dusje/vaske morgen og kveld[:)]
 
 
Så motstridende råd, dusj hver gang, dusj bare to ganger?
 
Jeg har endt opp på en liten mellomting, jeg dusjer når dusjer hele meg på morgenen, også dusjer jeg de gangene det svir sånn etter toalettbesøket at jeg føler det trengs. (Min erfaring ser ut til å være at det lønner seg å drikke MASSE, slik at det ikke er så konsentrert urin... da svir det mindre...)
 
Men, dette er jo uansett bare en overgangsfase.
 
Men dusjingen er jo gjerne også noe jeg har lest man bør gjøre av hygieniske årsaker, siden renselen inneholder mye bakterier? Så sånnsett altså fortsette med det etter at stingene er borte?
 
ORIGINAL: *Stella*

Så motstridende råd, dusj hver gang, dusj bare to ganger?

Jeg har endt opp på en liten mellomting, jeg dusjer når dusjer hele meg på morgenen, også dusjer jeg de gangene det svir sånn etter toalettbesøket at jeg føler det trengs. (Min erfaring ser ut til å være at det lønner seg å drikke MASSE, slik at det ikke er så konsentrert urin... da svir det mindre...)

Men, dette er jo uansett bare en overgangsfase.

Men dusjingen er jo gjerne også noe jeg har lest man bør gjøre av hygieniske årsaker, siden renselen inneholder mye bakterier? Så sånnsett altså fortsette med det etter at stingene er borte?

 
det har du rett i[:)]  tror man må gjøre litt sånn som man føler for selv jeg.. ikke godt å gå rundt å svi.. her drikkes det også mye vann, det skulle også hjelpe på[;)] 
har kun to sting jeg da, så det slutte å svi for noen dager siden[:)] 
 
Gjøre litt som en føler for er nok ingen dum ide :)
 
Jeg fikk ikke vite hvpr mange sting jeg fikk jeg, jeg spurte om det var mange, og hun svarte "nei, bare noen pyntesting", men jeg fikk ikke vite hvor mange.
 
Men det er bare ett jeg kjenner noe til, jeg har sett på det i speilet (måtte jo se om det så betent ut eller noe, siden det var så vondt og de andre ikke var det.. sære greier å studere i et lite speil ja...) og det ser helt "fint" ut, men sitter på en plass som nok er litt vond, slik jeg også fikk forklart på kontrollen i dag, men det blir nok bedre når tråden løser seg opp.
 
Så får jeg heller dusje meg litt av hygieniske årsaker innimellom, inntil denne blødningen (som forøvrig er overraskende sparsom...) gir seg.
 
Back
Topp