Hvor lenge sover Januar-barna?

storesøster

Glad i forumet
Lurer litt på hvor lenge bebisene sover nå?
Her sover snuppa litt ymse, men som regel 2-3timer på natta ( mellom 22-03 ca), og 1-2timer (mellom 04-08)
På dagen så sover hun som regel ikke lengre en ca 45min om gangen, men som regel dupper hun bare mellom matingene ca 20min. Kan sove litt lengre om vi er ute å går i vogna, men våkner med en gang vi kommer inn...
Syns det er litt lite å sove nå som hun nærmer seg 2mnd, skulle ønske det var litt lengre om gangen. Men mistenker at det er fordi hun får i seg for lite mat til hvert måltid :/

her sover han mye ! han var 5 uker i går og sover ca 2-3 timer mellom hvert måltid på dagen . og han sover litt forskjellig om natten men alltid 3-4 timer men i natt slo han til å sov fra 22.30 til kl 03. og fra 3.30 til 8 <3 håper det fortsetter :)

Mini var seks uker i går. De siste to nettene har han sovet 7 timer før han har spist igjen, fra 23-6. Deilig! Så sover han igjen fram til ca 8/8.30 og er da våken frem til klokka ti. Da kan han gjerne sove 3 timer, før han igjen er våken en stund. Senere på dagen sover han 1-2 timer i strekk, men etter 18 sover han bare mindre blunder, da spiser han mye oftere. Så er det siste amming rundt 22.30 og natta etterpå.

Men jenta di sover ikke unormalt kort, altså.. Storebror sov maks 2-3 timer på natta frem til han var 3 mnd, og på dagen sov han nesten aldri mer enn 45 minutter, med mindre vi gikk tur i vogna eller bar i sjal. Det varte til han var ca 5-6 mnd at han sov så kort på dagen, bortsett fra en blund som kanskje var 2-3 timer..

Knøttet på 7uker sover kanskje 1-2 timer eller kortere på dagen. Har begynnt med en lengre lur fra 13-16.30 ish:)
Natta er ganske stabil med 22.30- 2-3 og da sover han gjerne til 6tiden. Kanke klage på det:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

På dagen kan han sove et par timer etter mating, for så å våkne, være blid og fornøyd, og så sulten igjen. Dette varierer. Men han sover litt. Noen ganger er det bare en liten powernap på 10 -20 minutter. På nattan sover han lenge. 5-6 timer og oppimot 9 timer har han sovet. Normalen ligger på 5-6 timer da :) Han vet hvertfall at det er nattan.

Legger seg som regel i ni tiden på kvelden. Sover nede på sofaen, vil likke ligge i vogga:-) da skifter jeg på han når jeg legger meg i tolv halv ett tiden. Da spiser han å sovner igjen. Da våkner han igjen i fire fem tiden, mat åsså sover igjen. Våkner da i sju tiden,får mat å sovner igjen. Så sover vi til ti tolv alt ettersom. Men da må han ligge på puppen mest åsså har vi en plundre stund inni der:-) På dagen sover han variert, ikke noe mønster enda. Blir andre boller nå som pappan begynner å jobber å vi må tidlig opp å levere storebrødrene i barnehagen...

Back
Topp