Hvor lenge sover de små i strekk?

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Ser noen får beskjed fra helsesøster om at dere babyer våknet for ofte. Da lurer jeg på, hvor lenge sover egentlig deres små i strekk (altså uten amming imellom) om natten.
Vi sover 4-5 timer og iløpet av natten blir det ca 4,5+4,5+3.
Sov lengre før, men totalen ble den samme (7+3+2) så har gått over til mer jevne økter med like mange nattamminger

5 timer tror jeg det lengste hun har sovet noen gang, og det skjer ikke ofte. Hos oss er det (3-)4 så 2,5-3-4 og 2 timer kanskje. Veldig varierende egentlig. Men hun sovner heldigvis ganske fort igjen etter litt pupp :)

Last edited:
2-3 timer i strekk. Helsesøster spurte ikke om hvor mye han sover og spiser på natta. :p Hun spurte diplomatisk om det var noe jeg ville ta opp som jeg lurer på. Når jeg svarte at han ikke vil die på dagtid, sa hun at da er det helt normalt at de tar det igjen på natta med hyppige oppvåkninger og hyppige amminger. "Heeelt normalt" sa hun. ☺️

Når han er frisk og ikke går gjennom et utviklingssprang så sover han ca 6 timer før mat om natta, så 3-4 timer til neste og våkner skikkelig etter 11-12 timer totalt :)
Men nå er alt kaos med ørebetennelse osv ..

Her sover de om dagen ca 30min 2-3timer og så 30min. Natt: 4+3 eller 7timer og så 2/3 og 2/3t før morgen så ca 11-12t søvn om natta

Hun her sover bare lengre og lengre. I natt var det 10,5 og da våknet jeg med sprengte pupper. Da vekte jeg henne for å få tømt de...

Men skal sies at hun sover lite om dagen og mye om natten

Sover 12 timer om natta (fra 19.00-07.00) også sover hun to små dupper på 1t-1,5t tidlig på morgenen også en i 17 tia også en lang dupp på 3 timer midt på dagen :)

2-3 timer i strekk. Helsesøster spurte ikke om hvor mye han sover og spiser på natta. :p Hun spurte diplomatisk om det var noe jeg ville ta opp som jeg lurer på. Når jeg svarte at han ikke vil die på dagtid, sa hun at da er det helt normalt at de tar det igjen på natta med hyppige oppvåkninger og hyppige amminger. "Heeelt normalt" sa hun. ☺️
Akkurat sånn er det her og for tiden! Godt å høre at det er normalt :)

Det lengste var 10 timer!!! 20-06. Somregel er det fra 21:30 - 03, så er det mat hver andre til tredje time etter det

Noe er på gang for tiden. Vekstspurt eller noe. Det soves korte blunder på dagtid og hyppig amming dag og natt :-)

Alt fra 40min til 8timer. Men vanligvis 2-3timer. Ikke så behagelig akkurat. Hun er fryktelig dårlig til å sove. Og sovner ikke selv. Så om hun våkner om natta, sulten eller ei, så går hun rett på puppen og sovner der.

Stort sett 10 -12 timer sammenhengende om natta. Så har hun to tre lurer I vogna på dagen. Første lur er i ni tiden hvis vi står tidlig opp (sju...) og en i tolv tia på et par timer også en til i fire fem tiden før det er senga ca sju :-)

Stort sett 10 -12 timer sammenhengende om natta. Så har hun to tre lurer I vogna på dagen. Første lur er i ni tiden hvis vi står tidlig opp (sju...) og en i tolv tia på et par timer også en til i fire fem tiden før det er senga ca sju :-)
Det er veldig likt sånn som det er her bortsett fra at hun bare sover 40 min i slengen så sover hun til de samme tidene :)

Ser noen får beskjed fra helsesøster om at dere babyer våknet for ofte. Da lurer jeg på, hvor lenge sover egentlig deres små i strekk (altså uten amming imellom) om natten.
Vi sover 4-5 timer og iløpet av natten blir det ca 4,5+4,5+3.
Sov lengre før, men totalen ble den samme (7+3+2) så har gått over til mer jevne økter med like mange nattamminger
Syns det høyrest heilt fint ut eg... Her er det ca 5 t, flaske, 3-4 t, flaske, 2-3 t og så stå opp. Totalt ca 11-12 t natt. Har hatt netter der han har sove opptil 7 t i første økt, men i det siste har han våkna litt hyppigare (har vore sjuk med dårlig matlyst, så han har ete mindre om gangen, men hyppigare enn normalt dei siste dagane).

Lille her sover i fra 7-11,5 time om nettene.
Til å begynne meg sov han 3-4 t før han våknet.

Maks 5t - mat - rundt 3-4t - mat - så den siste duppen kan vare fra 30min til 3 timer.

Aldri opplevd at han sover mer enn 5 t i strekk og den 5timers strekken er noe som startet forrige uke. Før det var det maks 3 timer før mat... Ikke så mye sammenhengende søvn på ho mor i huset enda :p

Back
Topp