Hvor lenge sover barna deres på dagen ?

kinemorB

Glad i forumet
Hvor mye søvn får barna deres på dagtid ? Sover de godt på natten ? Sover de ute / inne på dagtid ? Merker dere forskjell på natten om barnet har sover mye / lite på dagen ?

Her er det en dag av hvert noen dager sover hun kjempe godt på dagen andre nesten ingenting. Sover heldigvis godt om natten fra ca 2300 og til 5/6 tiden.
Har sovet inne for her har det vært veldig kaldtden siste uken ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Han sover ute i vogn to ganger per dag, ca 3 timer hver gang om jeg er heldig :) Han får litt smådupper i bilstol og på fanget mitt også. Han er endel våken for å spise seg opp mellom 18-22, så sover han kun avbrutt av mating frem til 07-08. Han er våken et par timer mellom soving på dag.

Hvor mye søvn får barna deres på dagtid ? Han sover mer en det han er våken. Er kanskje våken rundt 3 timer til sammen.
Sover de godt på natten ? Han sover hele natten.
Sover de ute / inne på dagtid ? Han sover inne, da det er så møkkavær ute.
Merker dere forskjell på natten om barnet har sover mye / lite på dagen ? Han sover lige godt uansett :)

Jeg merker stor forskjell på natten dersom han har sovet dårlig om dagen. Da er han som regel veldig urolig og virker ikke å falle inn i den dype søvnen. Stort sett sover han heldigvis greit om dagen, sover mer enn han er våken stort sett - kommer litt an på om vi er hjemme eller på farten. Har stort sett 3 våkenperioder i løpet av dagen, og er da våken alt fra 20 min til 2 timer - det varierer litt fra dag til dag. Han sover stort sett innendørs på dagtid, har vært sånn ruskevær i det siste.

Prøver å få 2 dupper i vogna i løpet av dagen, da sover han lenger og bedre, gjerne 2-3 t. Men innebærer som oftest at jeg må ut å trille en av gangene da vi bor i leilighet med en liten balkong. Han ligger ute i bagen på en av duppene. Liker igrunnen ikke å ha han der da vi bor ganske nærme ring 2 og føler forurensingen kan påvirke ham. Men han sover så kort inne, bare 20-30 min på hver blund, og da er han vanskeligere å få lagt på kvelden. Blir fort ovetrøtt. I går kveld var det et helsike å få lagt ham siden han bare hadde sovet inne i løpet av dagen, det blåste så mye ute at jeg var redd han skulle blåse bort ;) så jeg måtte pent nødt til å trille en times tid i 19-tiden.

Lulilu

Back
Topp