Hvor lenge sover babyene om natten?

happyhope

Forelsket i forumet
Lille jenta mi sovner ca 23/23.30, og sover 7-8 timer!!! Jeg syns det er mye, hun er bare 10 uker... Etter amming sover hun 3-4 timer igjen. Etter det er det ikke så mye mer soving resten av dagen, bare litt småsoving inn imellom. Sånn har det vært noen uker nå. Det er jo luksus å sove så mye, men jeg våkner jo ofte før babyen, med melkespreng...

Nå ammer ikke jeg da, så jeg har ikke melkesprengproblematikken.

Det varierer litt når han får siste måltid for kvelden, får han det rundt 21.30-22, så sover han som regel til mellom 6 og 8 en gang. Får han det tidligere våkner han ofte en gang og får mat. Men han sover lenge og godt både på natta og dagen.

Her er det bare flaske, og de 2 siste dagene har han blitt lagt rundt sju.
Han sover til 2-3 tiden. Får mat igjen og sover til 7-8 tia.

Lillegull er 8 uker.
Legger seg rundt kl. 21-22 og da har han akkurat spist, også står vi opp mellom 10 og 12. Hvor mange ganger han spiser innimellom der varierer fra natt til natt... Og den sprengen vet jeg alt om! Så for meg så er det ikke nødvendigvis noe luksus hvis han sover lenge...for våkner gjør jeg uansett!

Her får vi aldri lagt oss til å sove før rundt Kl 23-24, og da er jeg stuuuptrøtt. Han sover da til 5-6 og videre til 9-10 etter mat. Jeg delammer og det er mm stort sett det siste han får før vi sovner og det han får på morgenkvisten. Det er som regel spreng ja:-P

Min sovner i halv 11-11 tiden, så våkner ho hver 3 time om natta for mat, så står ho opp i 10 tiden på dagen. Om dagen sover ho ingenting omtrent, kanskje toppen 1 time. Dette gjør at ho blir veldig overtrøtt på kvelden, men det er umulig å få ho til å sove om dagen. Har prøvd ALT.

Gutten her (9uker, fullammes) sover fra 2300-0330 da får han mat og sovner med en gang etterpå, og deretter sover han til kl 0700 ca, da skifter vi bleie og da våkner han litt, så tar han med inn i senga vår og pludrer og smiler litt, før han sovner igjen til kl 1000 ca. Føler meg opplagt og uthvilt da som regel:)

Lillegutt her sover oftest først fra sjutiden til i ni/ti tiden (varierer litt), vi legger oss rundt elve/tolv og ammer og da sover han til i seks/sju tida før han vil ha mer mat. Skifter bleie og ammer, så sover vi videre til ti/elve tiden :) Ganske deilig at han sover på morgenen for det liker jeg også å gjøre! Føler at jeg får nok søvn nå, jeg behøver ikke lengre å sove på dagen noen timer for å være menneske=). Han er forresten seks uker og jeg fullammer.

Monsim skrev:
Her får vi aldri lagt oss til å sove før rundt Kl 23-24, og da er jeg stuuuptrøtt. Han sover da til 5-6 og videre til 9-10 etter mat. Jeg delammer og det er mm stort sett det siste han får før vi sovner og det han får på morgenkvisten. Det er som regel spreng ja:-P

Samma her. Gir bare MME jeg da...

vet ikke helt... her er det solvforsyning.. men sovner i ti tiden og blir vekt halv sju :)

Back
Topp