Hvor lenge skjuler du svangerskapet?

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Da jeg gikk gravid med storesøster fortalte vi det til alle når jeg passerte tolv uker, men det ble ikke Facebook-offentlig før jeg var rundt tjuefem-tjuesju uker. Denne gangen har jeg tenkt å vente så lenge som det går. Er det flere som tenker det samme?

Jeg har fortalt det til de som trenger å vite. Resten får vite når det passer seg, men jeg ser helst at jobben ikke får vite noe før i juli... eller august... eller noe...

Har fortalt det til de nærmeste, men er litt flau over å være gravid igjen så kjapt så vil gjerne holde det skjult så lenge som mulig. Men magen har est ut så folk har begynt å stille spørsmål. Sambo derimot sladrer til alle han prater med nå :oops:

Jeg har tenkt å vente lenge med å si noe på jobb, hvis det lar seg gjøre. Strategiske personer vet om det allerede av praktiske årsaker.

Denne gangen er jeg så dårlig at vi ikke har kunne sjult det for alle. Er nesten sengeliggende store deler av dagen, og formen er rævva. Jobb har nok skjønt det er noe, men jeg har ikke sagt det.

Facebook trenger ikke få vite noe i det hele tatt. Vi sier det til de vi mener skal vite det, når vi føler tiden er inne :) Litt kjappere enn planlagt har det jo blitt :p Vi snakket før vi ble gravid, om at vi ville vente lengst mulig med å si noe. Sånn gikk det ja :p

Har fortalt det til de nærmeste, men er litt flau over å være gravid igjen så kjapt så vil gjerne holde det skjult så lenge som mulig. Men magen har est ut så folk har begynt å stille spørsmål. Sambo derimot sladrer til alle han prater med nå :oops:

Jeg skjønner akkurat hva du mener med å være litt "flau" over å være gravid igjen så kjapt. Jeg har det på akkurat samme måte. Jeg trodde kanskje jeg var såpass "voksen" at jeg ikke skulle få til et "uhell", men der tok jeg feil. Jeg bøyer meg i støvet for alle p-pille- og angrepillebabymødre der ute! Jeg tok feil ;)

Jeg venter så lenge som mulig med å si det på jobb i alle fall :-) Siden jeg er student og må jobbe meg opp litt penger. Om noen har tips til hvordan man kan få penger til permisjonstiden med å være student og jobbe deltid, tar jeg gjerne i mot dem :-)

Jeg skjønner akkurat hva du mener med å være litt "flau" over å være gravid igjen så kjapt. Jeg har det på akkurat samme måte. Jeg trodde kanskje jeg var såpass "voksen" at jeg ikke skulle få til et "uhell", men der tok jeg feil. Jeg bøyer meg i støvet for alle p-pille- og angrepillebabymødre der ute! Jeg tok feil ;)

Tror ikke spirene vurderer alder før de sitter, selv når man føler seg så voksen at slikt ikke skjer en selv ;)

Vi har fortalt det til de nærmeste...resten får vite det etterhvert;)

Vi fortalte det med en gang vi fant det ut, med de to første.. Denne gangen klarte vi å vente heeelttil uke5 - 6.. Bare familie da

Nærmeste familie og nærmeste venner vet det, barna får vite det nå i uka (uke 12), så sier ikke vi det til flere, men ryktet går vel etterhvert ;) sier det forresten til oldeforeldrene, som ikke vet noe enda samtidig som vi sier til ungene ;) men sier ingenting på Facebook før kanskje oul.

Nå vet familie og venner det. Klarte ikke å holde det skjult lenger pga formen min. Er helt avhengig av hjelp i hverdagen nå, så det føltes igrunn lettende å fortelle det :)
Vi er ikke typene til å annonsere slikt på facebook, har ikke behov for at andre enn nær familie og venner skal vite om graviditeten :)

mamma, pappa, kona hans og svigermor + et par nære venninner vet det, resten får vite det om alt er i orden på UL om 2 uker :-)

Kommer nok ikke til å utbasunere like mye denne gangen som sist. Litt flau over knapphet mellom babyene, Haha! Venter nok så lenge som mulig på jobb, siden jeg starter ny jobb i april og rekker kanskjd å jobbe 5 mnd før jeg må i perm :p

her vet foreldrene og noen av søskene det. samt et par nære venner;) tenkte å fortelle det til resten av venne og søskenflokken etter ultralyden i uke 12 ;)

til nå så er det bare ei venninde av meg og mine foreldre som vet det. foeldrene til samboer skal få vite det i påsken. vi kommer ikke til å skrive noe på facebook. vi forteller det til de nærneste så vil vel jungel trommen fikse resten. ;)

Vi har allerede fortalt det til våre nærmeste, av praktiske grunner. Sjefene våre vet det også, pluss de nærmeste av vennene våre. I utgangspunktet tenkte vi å fortelle det til de vi møter i løpet av påsken, og deretter si det på fjasern 1. april og se om noen tar det seriøst. (vi har bare vært sammen i to mnd, så dette er et sjokk for alle!).
Men jeg har begynt å revurdere å si det på fjasern. Det er liksom så koselig å bare holde det utenfor den store sladrekanalen også :)

Vi har allerede fortalt det til våre nærmeste, av praktiske grunner. Sjefene våre vet det også, pluss de nærmeste av vennene våre. I utgangspunktet tenkte vi å fortelle det til de vi møter i løpet av påsken, og deretter si det på fjasern 1. april og se om noen tar det seriøst. (vi har bare vært sammen i to mnd, så dette er et sjokk for alle!).
Men jeg har begynt å revurdere å si det på fjasern. Det er liksom så koselig å bare holde det utenfor den store sladrekanalen også :)

Haha! Hadde jo vært rågøy å fortelle det på facebook 01.04!! :P Da er jeg jo allerede i uke 14 OG har vært på tidlig UL.
Jeg fortalte det på face allerede i uke 12 sist etter tidlig UL. Har ganske få venner på face, nøye utvalgte, så tror jeg skal slå til med en 1. april-"spøk" ;)

Haha! Hadde jo vært rågøy å fortelle det på facebook 01.04!! :p Da er jeg jo allerede i uke 14 OG har vært på tidlig UL.
Jeg fortalte det på face allerede i uke 12 sist etter tidlig UL. Har ganske få venner på face, nøye utvalgte, så tror jeg skal slå til med en 1. april-"spøk" ;)

Ja, synes også det høres morro ut, se om noen går på den! Men revurderer det litt, i og med at det er akkurat uke 12 også.. Får høre med faren hva han synes da. Vet at han higer litt mer etter å fortelle det til omverdenen enn det jeg gjør :p

Men så er jo spørsmålet da, hvordan fortelle det på fjasern i så tilfelle?
Tenker på å ta et bilde av en bolle i ovnen og legge ut uten ytterligere kommentar :)

Back
Topp