Hvor lenge skal man prøve før man regnes som ufrivillig barnløs?

Morkel

Andre møte med forumet
Har hørt at det er vanlig å prøve i inntill ett år, og er man ung må man visst prøve enda lengre før noe "skjer". Er det noen sykdommer som gjør at man vurderes for assistert befruktning tidligere enn dette ene året?

Vi har ikke begynt å prøve, men jeg har lavt stoffskifte og har skjønt at det kan bety at det vil ta litt tid. Noen med erfaringer å dele?
 
Ville bare ønske lykke til!!
 
Jeg og min partner prøvde i 6 år før vi ble henvist til ass. befrukning. Men før det har jeg prøvd det meste av hormonpreparater som ikke fungerte på meg for jeg sleit med at jeg hadde mensen hele tiden. Da jeg beg å gå til en fertilitetsklinikk fant de ut at jeg har pco,en type hormonforstyrrelse. Alt var egentlig veldig frustrerende men så klaffet det på første IVF forsøk[:D]Jeg har ingen erfaringer når det gjelder lavt stoffskifte men det går jo ann å snakke med fastlegen om det hvis det viser seg at det tar lang tid. Lykke til,det klaffer nok skal du se[:)]
 
Jeg har prøvd å bli gravid nå ca1år nå. Jeg fekk ureglig mesi menstrasjon uker etter måneder osv.
Så gikk jeg på P-pillen Våren 1998 ca i noen måneder til 2000 så gikk jeg på P-strøyte fram til Ca Håsten 2003.Så gikk jeg ganske møye opp i vekt og.Etter Det prøvde vi åBli garvid men Fekk jeg ikke mer blødninger ikke eggløsning heller .Så i Fjord 2004 Desember gikk jeg til Fastlegen min han viste heller ikke hvor for jeg ikke fekk mensen igjen etter P-sprøyten Så henviste han meg til Sykehuset Tokk masse prøver Så fekk jeg beskjed at Jeg Hade PCOS såSå der for jeg jeg så møye opp i vekt og + Kjæersten min Hadde For Møye Hormoner + han haddet Dårlig sædkvalitet men noen av sædcellene var bra nok men di svømer Seint og rett.Sykehuset giddet emg noe Tableter Provera for blødning og Lav pergotime men fekk ikke Eggløsning.
Så snakte di om Prøvereørbehanling . Jeg tar Mulatavitaminer og Flory

Hva kan vi gjøre videre for å nå målen til å bli GRAVID.?
Og hvordan kan jeg få eggløsning.?
Om Pergotime hjelper Damer å bli gravid Lave eller høyere doser?
Jeg har blødd møye når jeg tar Provera tableter men kan jeg ha samleie for det og la han komme inn er det et stor skajnse jeg kan bli Garvid?

Takk jeg håpper dere kan hjelpe oss
 
Hei jeg og samboeren min prøvde i ca 4år jeg gikk til gynogulog på Volvat og fikk da god oppfølging hun satte meg på hormontabletter som gjør at man produserer flere egg og da skulle jeg komme tilbake i dag 12 i sirklusen da fant hun ut nøyaktig tid eggløsningen fant sted og da skulle jeg sette sprøyte for å gjøre eggløsningen sterkere gikk på slike kurer i ca 6 månd. Hun fant også ut at jeg hadde cyster på egglederene og da de ble fjernet tok det ca 2-3 månd før jeg ble gravid. Jeg har slitt med stoffskiftet selv hadde struma når jeg var tenåring men de mente at det ikke skulle ha noe å si. Jeg gikk inn i fortidlig fødsel i uke 25 og lille tulla vår klarte seg desverre ikke. men du får ha lykke til det ordner seg for dere snart kan du si. men hør med legen din angåene hormonkur
 
Back
Topp