hvor lenge skal jeg...

Mjh

August Baby <3<3
ta folat?:) begynte da jeg fant ut at jeg var gravid, ca 6 uker.. og i dag er jeg 12 akkurat :)

noen som vet hvor lenge jeg burde ta det da?:anyone jeg vet det egetnlig bare er til 12 uker, men siden jeg begynte så sent liksom :) hihi :smiley-angelic003

jeg tok det ikke med mine første to ogar det nå sånn av og på. legen sier folat nivået i kroppen min er fint og at man ikke skal ta det lenger enn uke 12. :)

okei :) takk for svar :D

Min lege anbefalte en halv tablett hele svangerskapet sist (2011) så da tok jeg en tablett annenhver dag til glasset var tomt, med førstemann stoppet jeg da jeg kom til uke 12.

min sa til 12-14 uker ca

hmmm.. nå ble jeg usikker igjen :p har fått beskjed av legen min iførste sv.skap at jeg ikke skulle ta gjennom hele. men bare de første 12 ukene.. :/ men jeg lurte på om fortsatt bare skulle ta det til uke 12, eller lengre, siden jeg begynte så "sent"? :)

Det har ingenting å si når du begynte for hvor lenge du skal ta det. Man tar folat først og fremst for å hindre at fosteret skal få ryggmargsbrokk. Iløpet av de 12 første ukene så lukkes nevralrøret og ryggmargen dannes så det er mens denne prosessen pågår at det er viktig at man tar folat. Om man ellers har normale verdier av folat trenger man derfor ikke ta det lengre enn de første 12 ukene. Litt klønete fortalt, men håper det var litt oppklarende :)

Bruker opp det jeg har så ser jeg hvor langt jeg er kommet da :-)

Det har ingenting å si når du begynte for hvor lenge du skal ta det. Man tar folat først og fremst for å hindre at fosteret skal få ryggmargsbrokk. Iløpet av de 12 første ukene så lukkes nevralrøret og ryggmargen dannes så det er mens denne prosessen pågår at det er viktig at man tar folat. Om man ellers har normale verdier av folat trenger man derfor ikke ta det lengre enn de første 12 ukene. Litt klønete fortalt, men håper det var litt oppklarende :)

takk, ja var det :) da slutter jeg i kveld :D å håper at alt er bra på tidlig ul på fredag :D

takk :D holder dere oppdatert damer :D

Jeg tok i to uker ca, så etter det har jeg helt glemt å ta. Er 10 uker nå. Kanskje burde jeg ta de siste to ukene og. Får se på ul i morgen, kan jo spørre der :) Hihi..

Kan hende det lønner seg ja:)) Ooi, Lykketil hold oss oppdatert;D

Han sa jeg ikke trengte å ta mer folat ;) Nå var det ingen fare for ryggmarksbrokk lengre :P

så bra :) nei tar ikke det lengre jeg heller:) jeg slutta jo på søndag da, for da trodde jeg at jeg var 12 uker :) men jeg ble satt tilbake fra 12+5 til 12+0 i dag, men alt var strålende på ul:) nå kan jeg bare kose meg videre :D

Back
Topp