Hvor lenge skal jeg gidde.....*nattbleieavvenning*

Bruker763eli

Forumet er livet
Huff, snuppa har så lyst å ligge med truse om natta og ikke bleie - og det har vi jo også lyst til at skal gå greit....Problemet er bare at det ikke går så veldig bra[&o] Første natta var hun helt tørr - mens de påfølgende tre netter har vært heller våte...Største problemet er at hun ikke våkner av det når hun blir bløt engang - sover veldig tungt - så spørs hvor lenge jeg orker å se dette an. KJIPERN - har ikke lyst at jenta mi skal være sengevæter for det er ikke noe kjekt. Det kan jeg skrive under på både som tidligere sengevæter og som mor til en som har vært det.

Trodde vel egentlig at enten så ble man veldig fort tørr om natta eller så må man fortsette med nattbleia....Hva er deres erfaring? Jeg kommer til å vente et par uker til om jeg gidder bare for å se hvordan det utvikler seg når hun begynner å komme inn i faste rutiner med barnehage og faste leggetider.

Må bare understreke at jeg er lei meg på vegne av snuppa og ikke meg som mor - og hun bryr seg heller lite foreløpig. Men jeg tror det blir nedtur om hun må begynne med bleie igjen.

Kom gjerne med gode råd om dere har noen[:)][:)]

Gustav vekket vi den første tid for tissing på kvelden før vi la oss. (og så har vi fortsatt en stor stakk attends tisselaken liggende. De var kjekke å ha dengang).

Jeg vekket Nathalie i begynnelsen, før jeg la meg, sånn at hu tisset da og det gikk bra. Men nå har hun plutselig begynt å tisse igjen[&:], og våkner ikke. Før våknet hun av at hun måtte på do. Så nå tar jeg å setter hu på do før jeg legger meg, å da ser det ut til å gå greit igjen[;)].

Jeg har "dessverre" ingen erfaringer å skilte med, men min første tanke er slike avvenningsbleier/-truser - de er kanskje greit i en overgangsperiode... Nå har jeg jo ikke sett noen i levende live, men jeg innbiller meg at de likner mer på vanlige truser, men at de holder på urinen... og kanskje virker de slik at det ikke er så behagelig heller, slik at det kan virke litt "avskrekkende"?

ORIGINAL: Olive76

Gustav vekket vi den første tid for tissing på kvelden før vi la oss. (og så har vi fortsatt en stor stakk attends tisselaken liggende. De var kjekke å ha dengang).

Vi tok tipset til Olive og vekket Solveig rundt kl 23 den første tiden. Må innrømme at vi hadde full vask noen morgener ja..

ORIGINAL: lenemor

Jeg har "dessverre" ingen erfaringer å skilte med, men min første tanke er slike avvenningsbleier/-truser - de er kanskje greit i en overgangsperiode... Nå har jeg jo ikke sett noen i levende live, men jeg innbiller meg at de likner mer på vanlige truser, men at de holder på urinen... og kanskje virker de slik at det ikke er så behagelig heller, slik at det kan virke litt "avskrekkende"?

Jeg tror det er sånn de funker ja; at det føles vått, men går ikke gjennom.

Vi har vært kjempeheldige! Linnea fant selv ut at ho ville sove uten bleie, så vi
prøvde det. Kjøpte tisselaken og det gikk kjempegreit fra første natt [:D]
Ho valgte selv om ho ville ha bleie eller truse den første tida. Ikke alltid ho ville
ha truse, og da var det greit for oss. Hadde bleie kanskje 4-5 netter tilsammen,
men så var det helt slutt [:)]
Ene natta ho hadde bleie på, så kom ho inn på morgenen og var sååå trist [:(]
Ho hadde nemlig tissa i bleia! [:o][;)] Og da vi var på Sabeltannshowet, da ville ho
absolutt ha på bleie. Det fikk ho, men ho skulle IKKE tisse i den, så måtte bak ei bu [;)]

Eneste vi har gjort er å ta ho opp på do når jeg legger meg. Gjorde det bare 3 ganger,
for ho måtte ikke tisse. Kun den første ganga.
Igår hadde ho stått opp selv sent på kvelden, før vi la oss, og gått på do. Men stakkaren
hadde ikke fått ned trusa, og hadde tissa MASSE på gulvet [&:] Ho sto og grein og grein [:(][:(]
Måtte bare trøste, tørke, vaske og legge ho igjen. Fortalte at det gikk helt greit, og at
uhell skjer. Og skrøyt veldig for at ho hadde gått på do i stedenfor å tisse i senga [:D]

Takker for gode råd og vink jenter[:)] Jeg tror neppe slike avvenningsbleier har noe for seg, for problemet er at hun ikke våkner når hun tisser en gang. Jeg tror muligens vi må tilbake til bleia en liten stund til - men venter noen dager til. Vi har et greit tisselaken som vi kan bruke, og så har jeg kjøpt noen engangs.

Magefølelsen min sier meg vel at kroppen hennes ikke er klar enda. Storesøster var tørr i "nattbleia" en god stund før vi prøvde med henne - og da gikk det jo helt fint fra første stund - så vi må muligens gå tilbake til bleia en liten stund til.

Storebror slutta ikke før han var 6 år - og det er ikke noen krise om hun skulle gå så lenge hun heller. Vi må nok gå til innkjøp av de nattbleiene til "Huggies" - for de er nå i det minste rosa[:D] Men - på tross av at jenta var gjennomvåt i dag morges ville hun IKKE høre snakk om å begynne med bleie igjen....men så er det jo litt hva vi voksne gjør det til også.

Ja, ja - godt jeg har fri neste uke for da kan jeg i det minste få gjordt unna litt klesvask etterhvert - for det blir litt framover tenker jeg[8D]

vi hadde henne og på do i begynnelsen.. da gikk det stort sett bra. En dag sa jeg at hun måtte huske å våkne å gå på do om natta dersom hun kjente hun måtte tisse, dette var egentlig en spøk da, og jeg husket ikke at jeg hadde sagt det, men snuppa husket det, og hun våkna faktisk, og det var da hun sa at jeg hadde sagt hun måtte gjøre det[8D] Her var det og hun som ville slutte med bleien (både natt og dag)

Vi har samme problem. hun sov med truse en stund, men nå har hun begynt å tisse på seg igjen. hun sover kjempetungt og våkner ikke. kjøpte sånn nattbleie til henne. kjedelig å bruke samme som lillebror. vi er enige om å bruke bleia til den har vært tørr noen netter på rad før hun sover uten igjen. hun kan jo ikke noe for det i søvne.

ORIGINAL: cathri

Vi har samme problem. hun sov med truse en stund, men nå har hun begynt å tisse på seg igjen. hun sover kjempetungt og våkner ikke. kjøpte sånn nattbleie til henne. kjedelig å bruke samme som lillebror. vi er enige om å bruke bleia til den har vært tørr noen netter på rad før hun sover uten igjen. hun kan jo ikke noe for det i søvne.

Tenker det blir slik her også.

Nå har vi prøvd noen kvelder å sette henne på do før vi legger oss - men hun tisser seg ut iløpet av natta for det. Stakkars ligger der våt og sover - merker ingenting men blir jo sår etterhvert dersom hun ligger slik mange timer.

Natta som var sov hun med bleie og hun var med på det selv. Vi ble enige om at kroppen hennes ikke forsto helt det der med å la vær å tisse når hun sover[:D] Vi har i alle fall prøvd. Tenker vi skal kjøpe noen rosa nattbleier når pakken vi har er brukt opp - de blir vel poppis på tross av at det er bleier[:D]

Back
Topp